Voi ihanuus! Ja minä en saanut niitä siemeniä itämään…
älä välitä -niina- en minäkään… mutta yritän vielä
Minä pistin jo kaikki siemenet multaan. Tuolla niitä on vielä lautasella pihalla mullassa, jos vaikka saavat jostain kumman syystä päähänsä itää. En enää kuitenkaan kovin suuria toiveita asian suhteen elättele.
Olet sitten hopeavillakko löytänyt jostain ko. kasvin vähän isompanakin…
Sain uusia siemeniä näiden itämättä jääneiden tilalle. Voi, kunpa tällä kertaa onnistuisinkin!
Sinilintu on kasvanut nopeasti isoksi pensaaksi.
Tuosta täällä vain haaveillaan - nuoh
Kyllä on kaunis,kasvaako toi oikeesti ulkona noin isoksi?
Nyt parimetrinen, täysikasvuisena ehkä kolmimetrinen. Tällä lajikkeella on mukavan pysty kasvutapa.
Voisi tuo sinihibiskus täällä olla huonekasvina. Jos sellasen hankin niin kesät kömmätissä ja talvet pirtissä.
Voi ihanuus… Voisinpa saada (vaikka euroja vastaan) tuosta pistokkaan…
Bulgariassa katselin juuri noita sinisiä sinihibiskuksia ja ajattelin että josko ottaisi oksaa ja kokeilisi kasvattaa.
Nyt on pakko hehkuttaa Useita kymmeniä siemeniä tuloksetta idättäneenä, päätin taas koettaa kuudella siemenellä. Liottelin niitä ensin pari päivää vedessä, jonka vaihdoin kerran päivässä lämpöisempään ja tein kosteaan multaan pienen siemenen kokoisen kolon, johon iskin siemenen peittämättä sitä. Nyt minulla on vihdoin yksi siemen itänyt!!!
Kyllä nyt on vielä tuohon edelliseen liittyen annettava sellainen neuvo, että kesällä ei kannata yrittää sinihibiskusta idättää. Niistä kuudesta siemenestä on jo viisi itänyt näin lokakuussa ihan ongelmitta, kun touko-syyskuu meni ihan poskelleen…
Sinihibiskuksille kävin antamassa vettä kellarissa äsken. Ovat siellä talvehtineet jo monta talvea onnistuneesti. Pitää varmaan multa vaihtaa keväällä, kun kukinta oli vähentynyt viime kesänä.
Saas näkee tappoiko tämä talvi meidän sinihibin. Viime keväänä se heräsi henkiin pahoin paleltuneena.
Juti, missä talvetat sitä?
Tossa keittiön ikkunan alla
Toivotaan parasta… Itse en arvais ulos jättää.
Oli niin iso rohjake, että kyllästyin sen kanniskeluun.