Sinihibiskus, Hibiscus syriacus

Löytyykö sinihibiscuksen pistokkaita?

Voiskos nää olla sinihibin pentuja? Ihan pieninä taimina näyttivät enemmän siltä, mutta nyt en ole ollenkaan  varma. Ovat taskunpohjatuliaisia Italiasta.

Paulastiina - Kerron sulle muutaman päivän päästä ja jos en muista niin kysy. Omat sinihibini ovat juuri itäneet, mutta sirkkalehdet eivät vielä täydessä mitassa.

Sinihibeiltä nuo näyttävät. Onpas niitä paljon :slight_smile:

Hopeavillakko ja Paulastiina, kauanko noilla teidän sinihibeillä meni aikaa, ettäs itivät? Omani eivät idä.

Mä oon kylvänyt nuo omani aikaisintaan maaliskuun lopulla, koska tulin Italiasta 21. päivä enkä suinpäin taskujani tyhjännyt. Mä vaan en muista keränneeni siemeniä sinihibeistä, vaikka niitäkin toki Sigurtàn puistossa nähtiin…

Pistin siemenet likoon 12.päivä ja kylvin seuraavana päivänä eli pikkasen reilu viikko ja itivät. Siemenet ovat Garden Northilta ( nyt huhtikuun alesta), mutta esimerkiksi Sandemanin siemeniä olen kylvänyt useammankin satsin ja niistä ei ole yksikään itänyt.

Kiitti teille. Mulla on siemenkirjeestä otettuja. Ehkä se siementen itäminen riippuukin siementen tuoreudesta. Olkoot, kylvin maaliskuun lopulla jo,kippaan purkin johonkin kesäkukkien sekaan…

Jos otit mun siemenkirjeestä niin ne on varmasti sitten niitä Sandemanin itämättömiä…

Käy Paulastiina nyt vielä mun blogissa kurkkaamassa sinihibin alkua, että näyttääkö ne samalta.

Kylläpä ne sinihibejä taitavat olla. Katselin niitä heti vastakuoriutuneina, että ovat niin tutun näköisiä taimenoisia ja että mun pitäis tietää, mitä ovat :slight_smile:

Nytpä mulla on sitten mahdollista vaihtarimateriaalia, jos hairahdun taimenvaihtopäiville.

no siitäpä kirjeestä juur, Hopeavillakko.

Viherpeukalo - tiedänpähän sitten yhden osoitteen mahdollisille ylimääräisille ;-). Ne Sandemanin siementen jämät ajattelin ensin heittää suoraan kompostiin, mutta josko kokeilis niille oikein kunnon käsittelyä ja heittäis ulos purkissa itämään.

"Blue bird" on päässyt hyvään kasvuvauhtiin.

Sain just koulittua liki 30 sinihibuskuksen tainta ja ihmettelen, että mitä niillä teen…

Sinilintu aikoo kohta kukkia :slight_smile:

Tuntuu hassulta kirjoitella tänne puutarhapuolelle, koska minulla on sinihibiskus huonekasvina, mutta eipä nämä kuvat kiinanruusuosastollekaan taida kuulua…

Pian avautuu :slight_smile:

Pitkällinen odotus on vihdoin palkittu…

Sinihibiskuksen eka kukka.

Sain kuin saikin huudettua itselleni kolme sini-hibiscuksen siementä. Nyt vain odottelen kevääseen ja laitan heidät kasvamaan. Taimia ei varmaan keneltäkään tähän aikaan löydy?