Eli jos laitan ne neljä vaimontakoniitälie irtokappaletta siitä päästä jossain vaiheessa maahan kasvamaan uutta satoa, niin voin syödä sen sipulipään josta ne erkanivat? Olen meinaan miettinyt että mitäs tästä sipulista olis tarkoitus syödä, jos uudet piokkusipulit tarvitaan uuden sadon tekijöiksi. Mutta nyt siis valkenee…“välisipuli” jää ruokapöytään. Vai?
Tuli tuplaviesti, siitä johtuen poisto
Nuu, ne vanhat emosipulit talvehtivat, joten pikkusipuleita ei tarvitse välttämättä istuttaa, vaan ne voi syödä. Ja pikkusipuleita tulee useampi sinne latvaan.
Tietysti muutama kannattaa laittaa uudistuksen vuoksi maahan.
Tässä viimekesäinen kuva tippumisvalmiista ilmasipuleista.
Joihinkin versoihin tulee vielä "jatkoverso", mutta tässä sellaista ei ole.
onpa hienot ja tasakokoiset. tuon yhden latvan sipulit istuttamalla jo hyvin turvaa jatkuvan uudistuvan sadon. loppujen varsien pikkusipulit voikin sitten jo syödä:_)
Onpa kaunis näky!
Onko tuo nyt niitä sipuleita joista valistetaan hillosipulia? Vai onko olemassa joku muu lajike,tyhmä kysymys mut kun tahto tietää ,kun minä tykkään niin mahotomasti niist hillosipuleista joita saa ostaa kaupoista.Haluaisin ihan itse kasvattaa niitä.
Ei, hillosipulin nimellä myydään erikseen siemeniä.
siemenistä se onnistuu:-) - enpä muuten ole koskaan tullut kokeilleeksi ilmasipuleista tehdä. voisi tulla aikalailla “vaffan” makuisia.
Ilmasipuleista voi tehdä “hillosipuleita”, eli säilöä ne liemeen. Luultavasti lopputulos on kovempi?
Kiitos tiedoista .Kerkisikö vielä jos kävis ostamassa siemeniä ,vai olisko sittenkin parempi ootella ensikevättä.
Puutarhanetin kasvikortin mukaan kylvöaika on touko-kesäkuu, joten se on siinä ja siinä…
Ilmasipulin lapset ovat itsenäistymässä...
Tyhmä kysymys, mitenkäs niitä käytetään, minulla samanlaisia?
Pirkkis, jos et laita maahan kasvattamaan uutta isoa sipulia niin laita esim. valkosipulipuristimeen ja täräytä mausteeksi mihin nyt mieli tekee; vaikkapa pizzan päälläkin voisi olla aika maukas lisuke Isot ilmassa kasvaneet sipulit olen ihan pilkkonut ruuanvalmistuksessa mukaan kuten tavallisenkin sipulin
Kasvimaan koristuksena minulla
Taivutin kanssa ekat ilmasipulin poikaset ja peittelin mullalla. Ensi vuonna niitä nouseekin toivon mukaan jo enemmän, nyt en raaskinut yhtäkään käyttää!
Halutaan ostaa ilmasipulin alku. yhteydenotot @ postina
Paulikki, tänne ei saa laittaa osto- eikä myynti-ilmoituksia, ne ovat sääntöjen vastaisia. Tuolla ylärivillä on kohta "jäsenpalvelu" jota kautta pääset puutarhapörssiin joka on tarkoitettu niitä varten. Sinne on myös suora linkki etusivulla, oikeassa reunassa.
Laitoin myös tulemaan hölöä
Kaipailen ilmasipulia jota sain joskus penttiläseltä mutta muutto tuli talvella ja alut jäi ottamatta. Saakohan puutarhamyymälöistä tuota?