Ilmsipuleistakin pitänee ottaa parempaa selkoa, mulla on niitä nyt kasvamassa,…ensi vuonnako niitä vasta voi syödä ?
Varsia voi käyttää sipulisilpuksi, nouseehan ne jo lumen läpi ja pieniä latvasipuleitakin voi syssymmällä käyttää, jos jaksaa nyplätä… Parasta ovat seuraavana kesänä, talven ovat siis jo istukkaat valmiina maassa. Emosipulit, 2-3v? vanhat alkaa pehmitä ja ötököiden pelossa poistan vanhempia ja vaihdan viljelmän paikkaa. Aika paljon kasvaa kukkapenkeissä, kun perennat kasvaa isommiksi osa sipuleista on syöty ja jokunen unohtuu kasvamaan omia aikojaan, keväällä löytyy taas pikkusipuleita itse kylväytyneenä
On loppunut se hirveö höösäys sipuleiden istuttamisessa keväällä, että juhannukseksi ehtiisi syötävää, kun ei ne kuitenkaan ehdi! Ekat ilmasipulit kasvatin ruukussa parvekkeella ja pikkusipulit talvehtikin ruukussa vähän peiteltynä styrox levyn päällä.
Enpä ole koskaan hoksannut, että ilmasipulin istukkaita voisi käyttää valtsun tavoin, täytyypä kokeilla!
Itse käytän ilmasipulista vain varsia, ja annan olla monivuotisena paikallaan.
Tänä vuonna tulee todella paljon uutta istutettavaa. Ilmasipuli on meillä se paras sipuli, käy salaatteihin ja varsinkin perunoiden ja kalan kanssa. Ja ovat niin kauniin näköisiäkin. Kanta mitä minulla kasvaa, on vanha, miltei 20 vuotta vanhaa kantaa. Meillä käytetään vaan varret. Sipulit saa jäädä tekemään taas uutta vartta.
Jos joku on istukas sipulia vailla, sanokaa hep. Katsotaan myöhemmin kesällä mitä jaettavaa on.
Paljonko voi yhden sipulin varsista verottaa? Pitäähän sille jättää “voimankeruulaitteistoakin”? Kysyy ensimmäisen kesän ilmasipuilija…
Ja-Na, laita minulle viesti niin muistan varmasti lähettää sinulle istukkaita.
Ilmasipulikasvatukseni tulos: täysi hässäkkä.
Alkukesästä teki paljon uutta siemensipulia latvaan, jotka kyllä ovat siinä aina vaan, mutta nyt nämä uudet pienet alkoivat kukkia ja niistä on alkanut tulla uusia pienenpieniä sipuleita.
Eli minulla on nyt kahden sukupolven istukkaita
. Kai näinkin voi käydä. Saan tuplasadon.

Mullakin on toinen kesä menossa ja nyt yksi penttiläiseltä saamani istukas oli jakaantunut neljäksi sivusipuliksi maassa ja pitkien oinaansarvioen päissä oli sekä pikkusipuleita että kukkia ja itusilmuja, jotka kaikki irroittelin ja istutin kasvihuoneeseen juurtumaan. En oikein tiedä, että mitä tuosta sipulista pitäisi käyttää. Yhtä pullukkaa maistoin ja hohhoijaa kun oli ärtsyn makuista. En ihan raakana viitsi syödä.
Täälläkin otettaisiin suurella kiitollisuudella vastaan ilmasipulin pikkusipuleita.
blaablaa: laitoin sinulle viestiä.
Chali: hep!hep!
Paulikki: Jep Jep
.
Laitan sinulle viestiä.
Tämän vuoden pikkusipulit tekevät uutta vartta. Nämä ja juuri nostetut perunat - hyvää.
Toivottavasti ennustavat lauhaa talvea (toivontoivon). 
Tämän vuoden kasvusto on jo laonnut ja yhä uudet sipulit odottavat istutusta. Nämä jotka nyt ovat tehneet varret, istutin kuukausi, puolitoista kuukautta sitten.
Saako ilmasipulia tilattua joltain siementoimittajalta? En ole sitä koskaan taimistoilla nähnyt ja kiinnostaisi kokeilla sitä kun valkosipulipenkissä olisi vielä vähän tilaa.
Satu-71, ilmasipuli on monivuotinen joten et ehkä halua sitä laittaa sellaiseen penkkiin jonka käännät syksyllä mullin mallin. Jos vielä keväällä olet ilman ilmasipulin pikkusipuleita niin voit minultakin kysäistä löytyykö niitä silloin.
Siirsin ilmasipuliviestit tänne jotta paremmin keväällä muistan asian ja voin itsekin palata siihen
Kiitos Nuu, en edes ajatellut sitä kun kerroit tuosta ilmasipulin monivuotisuudesta. En tunne ketään joka kasvattaa ilmasipuleita joten enemmän kuin mielelläni otan vastaan muutaman sipulin jos jollain olisi antaa. Mulla on Virolaista lajiketta talvivalkosipulista jos joku on kiinnostunut tekemään vaihtareita
sain muutaman sipulin vuosi sitten anopilta joka asuu Virossa Saarenmaalla ja hyvin ovat kasvaneet, viime syksynä nostin liki sata valkosipulia omasta penkistä kuivumaan joten minusta on tullut valkosipulifriikki 
No niin, laitoin siis viestin väärään sipulikeskusteluun ;D eli täältähän mun piti kysellä sitä ilmasipulia. Tammikuussa sitä olen näköjään viimeksi huhuillut ja Nuu siihen on vastannutkin eli laitan sulle Nuu yksäriä tulemaan ![]()
Jeps, asia kunnossa ja homma hoituu ![]()
Hei!
Olen kissojen ja koirien kanssa metsästänyt ilmasipulia ja vihdoin löysin tänne ![]()
Olisiko kellään tietoa mistä ihmeestä voisin saada alkuja tuolle ihanalle ilmasipulille???
Tingeling kääk, mulla kaikki maassa, osaa annoin syksyllä pois. Jos et ennemmin mistään saa, niin loppupuolella kesää mielelläni lähettelen. Mulla on samassa pillispulit, niin joudun odottamaan niin kauan, että tunnistan kumpi on kumpaakin, sitten voi kaivaa vaikka maassa olevia sipuleita sulle.