tagetesille huomioni omasta Kiinalaisesta ruohosipulista. Selvitin omia ruohosipuleita (siis viime kesänä) ja löysin sieltä näitä kadonneita kiinalaisia ja kuinka ollakkaan sattuivat sitten jäämään samaan kasvutunneliin pensaspapujen kanssa ja vasta sitten intoiutuivat kunnolla kasvamaan.
Tarvitsevat ilmeisesti lämpöä enemmän kuin Suomen kesä voi normaalisti antaa.
Kiinansipuli ei taida vaatia sittenkään mitään erityistoimenpiteitä. Taisi saada liian vähän kasvutilaa aiemmin. Nyt näyttää kasvavan ihan normaalisti.
Hortusin pussin tiedot näyttävät aika vajavaisilta. “Kiinansipuli, monivuotinen, valkosipulinmakuinen” ja siinä se.
Julistan itseni kiinansipulin asiantuntijaksi ja ei kun syömään!
Kiinansipuli on näkyvissä joskin ei kovin vihreää. Taitaa olla liian kylmää sille.
Taidan jossain vaiheessa siirtää vaikka sille pensaspapualueelle että pääsisi joskus sitä syömäänkin kun kasvaisi lämpimämmässä. Ei tätä huvikseen tehdä. Mitä järkeä on katsella vuodesta toiseen sipulin pärjäämistä.
Taidan heti huomenna siirtää ne niin on sitten kesän jälkeen jo kunnon puskat, eikä vain piikki siellä täällä.
Onko tämä nyt kiinansipulia, sillä nimellä olen sen saanut ?! Nuppujakin näkyvissä.
Olin syksyllä laiska sain jotakin vanhaa kantaa olevia sipulin istukkaita iskin ne säkkiin mutta kasvoivat huonosti jätin nostamatta koko säkki piti kipata johonkin kukka penkkiin mutta jäi niille sijoileen nyt koin yllätyksen ne olivat säilyneet talven ja nyt lähteneet kasvuun
Onnistuuko niiten erottelu ja laittaminen kasvaan vähän väljemmmin vai kuolevatko jos kosken
Ovat jotain rypässipulia
Satuesilla näyttää olevan muhkeat kiinansipulipuskat jo aikaisin keväällä. Itselläni on varmaan liian kylmää maata että lähtevät hitaammin kasvuun.
Kiinansipuli on pehmeämpää kuin ruohosipuli ja siksi mielestäni salaattiin parempaa suoraan silputtuna kuin tavallinen ruohosipuli.
LawrenceLimburger, se ei sitten taidakaan olla kiinansipulia, vaan Libanoninlaukka,Allium zebdanense. Kibulta sain sen tiedon.
Satues, minulla tuota samaa ja pidin sitä pitkään kiinansipulina. Mutta sitten sain yhdeltä ystävältä hänen kiinansipuliaan ja siinä on paljon tanakammat ja leveämmät lehdet. Ja ainakin minulla tuo libanoninlaukka (jos kibu niin sanoo, niin sitä se on!) kuihtuu aika aikaisin kukintansa jälkeen, mutta se toinen kiinansipuli ei kuki ja lehdet pysyy “tuoreina” koko kesän. Mutta hyvältä maistuvat molemmat!
Kiinansipulista mietin, että voiko sitä pakastaa samalla tavalla kun ruohosipuli, silputtuna?
Varmasti, tuoksun kestävään pitävään johonkin