Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Aamulla maalasin keittiön katon. Voi olla, että valkeus nauraa pimeyden töille, mutta laattakattoa on helppo korjailla. Yhden seinän sain tapetoitua. Jatkuu huomenna.

Kiitos pakastimen sulatus ideasta.
Yläkerran iso kaappipakastin nyt tyhjätty ulkoeteiseen.
Ei ole ihan terveen touhua tuo marjojen, leivonnaisten ja ruuan hamstraus:/
Arkkupakastimen sisältöä en uskalla edes ajatella. Marjoja ja mehuja sielläkin.

Käytin villamaton lumipesussa. Sain myös joulukortit punaiseen kuoreen, huomenna vien postiin. Ihmeen ajoissa, kun yleensä on mennyt viimetinkaan.

Asiakas ollut pari viikkoa sairaalassa. Ylimääräisiä vapaita liian kanssa. Muutama korvaava työvuoro onneksi. Huomiseksikin.
Ei ole miun laji tämä jouten olo talvisaikaan:/
Nyt on keittiön kaapitkin siivottu. Hain kaupasta muovirasioita hyllyille pieniä tavaroita varten.
Leipominen kiinnostaisi, mutta kai joku tolkku siinäkin:)

Sama juttu kuin Kurpalla, jotain on keksittävä ajankuluksi kun ei ulkona kovin pitkiä rupeamia tarkene olla. Luulen että päädyn niiden keittiön kaappien siivoamiseen huomenna, kuivatuotekaapit ainakin käyn läpi ja siivoan. Tänään kävin ulkoa kävelylenkiltä tultua  jääkaapin kimppuun. Vähän kerrassaan.

Aamupäivällä kirjotin joulukortteihin vastaanottajat. Osoitetta tartti etsiä yhdelle muuttaneelle, muuten meni sujuvasti. Osalle kirjotan myös joulukirjeen, laitan kortin sit samaan kuoreen mukaan. Kirjeiden laatiminen onkin enemmän aikaa vievää hommaa.  Vaan sitähän tässä riittää pääosin sisällä kökkiessä.

Sain joulukortit valmiiksi. En saa vielä postiin, kun ei ole kuoria.

Nyt taas koti siivottu jouluksi,seuraavan kerran taas ku joulutöryt saa kerätä pois :wink:

Jouluruusut purkitin uudelleen ja ne odottaa kellarin rappusilla …sitten chilin teko ja sitten lakanoiden vaihto ja ruoan päälle päikkärit…kahvit taas …niin tää korona aika kulkee.

Oon tässä eilen ja tänään kirjoittanut  ns. joulukirjeitä eli kooste menneestä vuodesta. Laitan sen joidenkin joulukorttien mukaan erikoistervehdyksenä, mulla on ollut tuo tapa jo vuosikymmeniä.  Yhdeltä saan samanlaisen kooste-joulukirjeen joka vuosi ja odotan sitä aina paljon. Aina lukiessani näen hänen kasvonsa - ne eivät vuosien aikana ole muuttuneet mihinkään koska olen hänet nähnyt livenä viimeksi varmaan 30 vuotta sitten :slight_smile:

Yleensä oon pääasiassa tehnyt kirjeet koneella ja tekstiä muokannut aina vastaanottajan mukaan. Tänä vuonna päätin jostain syystä kirjoittaa kirjeet pääosin käsin. No siinähän menee aikaa. Tämän päivän saldo on 3 kirjettä / noin 3 tuntia. Eilen sain aikaiseksi 4 kirjettä.  3 vielä odottaa huomenna kirjoittamista ja luultavasti palaan koneella kirjoittamiseen niiden kanssa, siltä tällä hetkellä tuntuu. Useimpiin kirjeisiin laitoin myös muutamia valokuvia mukaan. Tää on aina pitkä projekti kuvien tilaamisineen kaikkineen :smiley:

Aamun leipomisen jälkeen olen vaan maannut sohvalla televisiota katsomassa ja viimistä joululahjasukkaa neuloen. Ei ole miun laji tämä lorviminen.
Pakko huomenna keksiä jotain muuta.

Yksi pimeä nurkka sai ”tilataiteen”. Valaisee mukavasti myös olohuoneen.
Ja mitä parasta, mitään ei varise eikä tarvitse kastella.

No…kuitenkin vaikka laiskotti niin sain tehtyä pari kakkua valmiiksi jouluun ja viemisiksi ja vielä toiset kaksi niin sitten pensselit santaan kakkujen osalta. Teen ihan yksinkertaisia piimäkakkuja ilman munia ja kermoja…

Piti olla töitä, mutta asiakas ei kotiutunutkaan:(
Maalasin eteisen katon ja sain yhden seinän tapetoitua. Hyvin kului päivä äänikirjaa kuunnellen:)

Kakut ja paketit ja pullat …valmiina ja huomenissa ekat harjoitus joulut. 
Fiilistä tasan nolla mut niin kauan ko appiukko on niin joulua ei peruta …hän rakastaa herkuttelua.

Eilisen kulutin kahden kalenteripyyhkeen parissa. Sain kerran sukulaiselta pari vanhaa, valkoista lakanaa, liian lyhyitä käyttöön. Ei kai ole paljon käytetty tai sitten ennen oli tosi vahvaa lakanakangasta, kun on niin tiivistä ja tukevaa. Numerot ja kirjaimet sain aikaan, vähän puuttuu koristelua.

Yritän tehdä parin desin annoksia piparjuurisilliä, rosollia, sienisalaattia ja haudutettua punakaalia. 
Taitaa onnistua. Ruuan hukkaan heittäminen on kauhistus, eikä moneen kertaan jouluruuan syöminen innosta.
Nyt tuli korvaavat työt huomiselle ja joulupäivälle, tykkään:)

Siivousta siivousta ja taas siivousta!

Pelakuitten talavihuolto,kuivat lehet pois ja kukinnot myös.Osa purkeista rutikuivia ja osa litimärkiä.Vaikia viidakkoon saaha tasasesti joka purkille sopivasti vettä.Oikiastaan aika hyvin ovat tähän asti talavehtineet :roll_eyes: ans kattoo miten tästä eteenpäin.

Chilin alkujen pesua Natrialla kirvojen karkoittamiseksi :angry: