Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Sitäpä juuri.
Sitruuna versiota otin, kun oli tarjouksessa, greippi taitaa olla vielä tehokkaampi.

Tuntuu kyllä hyvältä, hyvin poistaa sitä harmaata kalvoa, mitä lasioveen saunassa, hanoihin ym helposti tulee.

Huomenna testaan keittiön yläkaappien päällyset sillä ,se on haastava kohde aina. :wink:

Oli pakko testata kaapin päältä pieni pätkä.
Että en turhaan laahaa sisään korkeita tikkaita, jos ei lähde, mutta ei hätää kyllä lähtee.
Ihana tuote, onneksi ostin heti 2 palaa. :slight_smile:

Värkkäsin henkaritähden:

Suursiivous. Tänään alakerta, huomenna yläkerta. Ei enää pysty eikä kroppa jaksa päivässä mihin ennen on pystynyt.

Ikkunat pesty (uloin - sisin), verhot vaihdettu (talviverhot), imuroitu kaikki (listat, taulut, koriste-esineet…kaikki), lattiat pesty, mattoja vaihdoin puhtaisiin (ei ne kauan ole puhtaat - The Toto :roll_eyes:), nojatuolien ja sohvan päälliset pesty, pölyt pyyhitty kaikkialta ja talvivaloja ripustettu. Viimevuotiset led kynttilät hain sisään (siis ne steariiniset feikkikynttilät), niitä on varmasti 20kpl. Niihin laitoin patterit ja ajastin ne. 

Nyt on alakerta TipTop. Huomenna melko saman kaavan mukaan yläkerta. Onneksi on yö välissä. Jollain lailla palautuu tämän päivän urakasta.

Mieheni puuhastelee keittiössä meille illallista :yum:, ihanaa. En jaksa ajatellakaan mitään ruuanlaittoa mutta nälkä alkaa olla kova :grin: 
Luvassa grillattua lihaa, grillissä babyparsakaalia + tulinen kastike (grillataan hetken, puolikypsiksi) ja uunissa röstiperunat.

Nuu, ”hyvin suunniteltu on puoliksi tehty” ja ”vie mennessäsi ja tuo tullessasi” - nämä iskulauseet toimii hyvin :grin: vähän kun muuntelee niitä niin aika pitkälle pääsee.
Kyllä saan aikaiseksi mutta nyt tällä hetkellä vasen olkapää ja vasen polvi vihoittelee siihen malliin että alkaa usko loppua, tässäkö tämä nyt on? Ei kai nyt sentään…
Ennen menin pitkälti inspiksen mukaan mutta ei enää, ispiksestä ei ole tietoakaan kun joutuu tosiasian eteen, nyt siivotaan / tehdään mitä pitää tehdä.
Arkina kun pääsee kotiin töistä niin ei oikein jaksa tehdä suurempaa, tekee ne pakolliset pienet. Viikonloppuina sitten menee aika lailla rästitöitä tehden. 

KIINANRUUSU lähti lentoon ulkokompostiin ja ruukku roskiin … oli valkoinen ruukku + muovinen suojaruukku liimautuneet niin yhteen ja siel välissä haisevaa vettä joten pienen ähkismisen jälkeen paloi pipo ja meni ruukut kimpassaan roskiin. Mitä tästä opin …osta saviruukku ilman lasitusta ja suojaruukku numeroa suurempi :frowning:

Loput kesä/pihatakit pesty samoin muut pyykit.
Lasagne, uunijuurekset, lihapiirakka valmiina. Granola uunissa.
Pari ikkunaa lääppäsin sisäpuolelta kun aurinko paljasti kärpäsenpaskat.
Nyt taidan vaan istua sarjoja katselemaan neulomuksen kanssa.

Nyt sain autotallin järijestettyä,kukat pääs oikeille paikoille.Valtavasti kukkia auennu ja nuppuja,napsin net pois.
Mukava ku tilaa ja pystyy kunnolla hoitamaan kastelun.
Ihimettelen vaan,oon aikonnu vähentää talavetettavia.Mutta kuinka kummassa,näyttävät vaan lisääntyvän.E8 koskaan oon ollu näin palijon talavetettavia :roll_eyes:
Onko joku huomannu itellään saman asian?

Tein äsken tilauksen valokuvista paperiversioina. Nyt pääsin jo heinäkuun puoliväliin saakka kuvissa. Eikös sitä olla jo silloin voiton puolella :slight_smile: 
Sen jälkeen kun tilasin urakalla muistaakseni n. 10 vuoden ajalta paperiset kuvat päätin ettei ikinä enää, vaan lupasin itelleni että jatkossa tilaan aina vuosi kerrallaan ja mielellään sekin parissa osassa. Hyvin lähtenyt toimimaan.

Illalla saunalla napsasin kuvan miun siellä talvetettavista. On siellä muutama laatikko lisääkin daalioita. Olisi varmaan vähän siistittävää.

Mulla ei oo kui neljä murattia autotallin ikkunalla. Miettiny oon, vienkä evakon (lapinneito, apinankukka) niitten seuraan vai perunakellariin.

Vie kellariin,uskon että paremmin pärijää.

4 chiliä lautalta istutettu ruukkuun (kuuluisi ketjuun kylvöt 2021?) ja aloitettu joulukorttien värkkäys (ja 1 nimpparikortti tehty).

Mulla on 3 talvetettavaa ja isäntä koettaa kesäruusujaan talvettaa …sanoin kyllä et harvoin onnaa mut yrittäköön.

Vapaapäivän puuhat.
Kaalikääryleitä, savustettua lohta, kinkkukiusausta, falavelpyöryköitä( hellapoliisin ohjeen mukaan)
Naposteluun broilerin siipiä ja paahdettuja manteleita.

Neljään huoneeseen verhot vaihdettu.
Lattiat ja mattojen vaihdot huomiseksi.

Siivoaminen ei kuulu vahvuuksiini. Kerran vuodessa kuitenkin saan parketit kunnolla pestyä ja vahattua. Varmaan 50- vuotias lattia kestää yhä katseita
.

Lohikiusaus, jauhelihaperunasoselaatikko ja uunijuureksia tulossa.

Nyt voisi jatkaa siivousta.

Vaihdoin vielä keittiöönkin verhot ja liinat.
Hain kyntteliköt valmiiksi, ihmeiden ihme, kaikki lamput ehjät.
Avohyllyt siivottu, jotain pientä vielä niin kaikki käyty läpi. Vapaat käytetty hyvin.

Joulukortit tehty.
Olin jo ostanut valmiit, mutta aina olen itse tehnyt joten vielä väkersin.
Ehkä ensi jouluna en enää askartele.