Reissussa söin falafel pullia. Oli parhaita mitä olen syönyt. Olen pari kertaa tehnyt, ei ole ollut rakenne eikä maku kohillaan. Pitää vielä yrittää. Kasvisruoka on vielä hakusessa.
Meillä vaihtui tänään tiskari isännän toimesta ja säästettiin kun haettiin ja asennettiin omatoimisesti…nyt sitten opetteleen uutta taas ja kyllä huomaa et on halvempi kone, ei oo huuhtelua erikseen ei pikapesua ja kova äänisempi kuin vanha. Mut kaikkee ei aina voi saada kun tinkaa hinnassa vaikka on testivoittaja niin ei hyvä kumminkaan.
Meidän tiskikone toimii leipämoottorilla. On tosi vanha ja toimii silti.
Aamulla käytin paistiin tulevia lihapaloja pannulla sen verran että ottivat vähän ruskeaa väriä.
Kilo naudan sisäfilettä ja 1.3 kg possun ulkofilettä. Tein paistin uuniin ja läksin käveleen metsälenkkiä.
Tultua katoin paistia, kaikki ok.
Tein kurpitsa piirakan ja otin paistin pois uunista piirakan paistoajaksi. Paisti takas uuniin. Imuroin huoneet ja pyyhin vähän pintoja.
Paisti oli kypsyny valmiiksi ja olipa se todella hyvää.
Ostin viime pääsiäisen edellä tarjouksesta tuon naudan sisäfileen. Ei vaan oo innostanut tehhä siitä aikaisemmin mitään.
Liha pekoni riisi ruukkua meinasin silloin. Se olis ollu hyvää mutta se vaatii kunnon kermaa ja tuntui vaan liian tuhdilta niin jäi tekemättä.
Oli pakko ottaa se käyttöön ennenkuin ottaa sivumakua. En yleensä osta nautaa, ei ole se minun makuuni.
Tuossa paistista se menee ku väärä raha.
Chilien pilkkomista pakastimeen.
Tytär vaihtaa asuntoa kohta. Tutkin jo tänään toiveikkaasti komeroni sisältöä, että mitä sieltä voisin tuupata sieltä pois hänen harmikseen; tyynyliinoja, lakanoita, kylpypyyhkeitä :D.
Kirpputorille kannattaa lahjoittaa ja viedä vanha tavara. Yli 10 v vuodevaatteet ja tekstiilit ei suositella käyttöön. Kuidut haurastuu ja pölyävät. Vähävarainenkin tarvitsee peittona, yli 10 v peitto muutamalla eurolla lämmittää mm opiskelijaa. Muutossa sen voi laittaa roskiin ja hankkia uuden kun varaa löytyy.
Nuorisolle ei kelpaa kuin Marimekko, Pentik ja tietyt mallit. Parilla pyyhkeellä ja lakanoilla Konmari kotiin, tilan tunne, kaiku ja ekologisuus.
Meillä tuli varastoihin mukavasti tilaa, kun poika rakensi pienen mökin. Pari vuotta sitten tyhjennettiin äidin asuntoa ja niitä huonekaluja on nyt pojan mökissä.
Liikoja tekstiilejä on viety Imatralle Pelastakaa Lapset-kirpputorille ja Partexille, kunto ratkaisee paikan.
Sadepäivä = pääosin Sisäpuuhia. Siemenien pussitusta ja keittiössä kokkailua.
Vaatehuoneen siivoa ja puolikas jätesäkkiä täyttyi taas pois vietävää…kaikenlaista tulee nurkkiin kerättyäkin.
Koko päivän siivonnu,nyt koti taas puhas.
Autotallissa kukkien huoltoa ja kastelua.Tyjentelin purkkeja joihin ei ole pistokas lähtenny kasvuun.Huonosti on nyt talavetettavat.meille tulee saunaremontti ja tarpeet on autotallissa.Sais nähä koska saapi net sieltä pois ja kukat oikeille paikoille.
Minä terotin veitset ja sakset lasipurkilla.
Lasipurkista otetaan kansi pois ja siinä aukossa hingataan edestakaisin ja samalla vedetään terää.
8 tapaa teroittaa esim. näin.
https://washerhouse.com/3/fi/4843-8-sposobov-bystro-natochit-nozhnicy.html
Tihuuttaa vettä, hyvä päivä puuhata sisällä. Muikkulaatikko nyt uunissa muhimassa ja kohta alan tekemään kurpitsapiirakkaa. Imuroidakin täytyy.
Pizza perjantai koska on noin harmaata…makoisa pizza piristää…ohessa lueskelen saamiani viherpihoja.
Ostin uuden siivous saippuan.
No pitihän sitä heti kokeilla, pesin jo kylppärin laatat, saunan lauteet, saunan lasiovet, vessojen lavuaarit ja hanat.
Teräkset tuli helpolla kiiltäväksi, pesin myös löylykiulun ja kauhan saippualla ja kirkasta tuli.
Hyvin toimii ja ihana sitruunan tuoksu. (paitsi Repen mielestä, sitruuna aivastuttaa).
Ja kaiken huipuksi täysin luonnon tuote, ei saastuta yhtään mitään.
Suokukka, minkä merkkinen? Olen harkinnut sitä Saaren Taikaa.