Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Minä sain taas yhden etapin jatkettua suursiivouksia.
Pikkukammari(ent. lastenhuone, kurpitsakammari) kauttaaltaan pyyhitty.

Nyt huilin ja keskityn tutkimaan siemen kirjettä mitä tulikaan tilattua.

1 tykkäys

Pieni pöytäkello oli pysähtynyt illalla, joten avasin uudestaan sen kotelon ja pistin öljyä jokaiseen rattaisiin. Nyt se on toiminut hyvin.

2 tykkäystä

Aloin käymään läpi noita jo tähän mennessä käsittelemiäni lajiketjuja sillä silmällä että mikä niistä on mulle sellanen “pakko saada” - lajike. En hoksannut sillon heti ketjuja päivittäessä kirjottaa itelleni muistiin niitä :face_with_raised_eyebrow: . Onneks homma oli aika nopee, tai miten sen nyt ottaa - noin tunnissa sain 20 kasvin listan jo tehtyä. Meen aakkosissa nyt alaspäin nykyhetken päivitystilanteesta ja oon jo K-kirjaimessa.

Kun ne kaikki ketjut aukee mulle sinne loppuun, niin siellä on heti vastassa se lajikuvaus kuvan kanssa. Oisin voinut näköjään tehdä tarkemmat lajikuvaukset joistakin, mut täydellisyys on tylsää :wink:

4 tykkäystä

Makuuhuoneen perusteellinen putsaus tehty. Petivaatteet kaikki ulos ja lakanat pyykätty ja laitettu jo takas sänkyyn. Hirret ja laipio pyyhitty ym tilpehöörit. Verhot vaihdettu ja ikkuna pesty.
Välillä tein lehtikaalikaurapannarin ja sharlotkan.

1 tykkäys

Joko sait ne siementilaukset plarattua läpi ?

Kyllä sain tutkittua ja osan laitoin multiin ja osan järjestelin milloin kylvän sen mukaan.
Ja kuinka ollakkaan tilasin lisääkin kun oli luvassa ilman lähetyskuluja. :blush:
Lähinnä kesän kylvöjä niin ei tarte kaupoissa pyöriä niitä etsimässä.
Isäntä oli eilen ostanu k-raudasta taimi-kylvö multaa säkin kun olin maininnu että joillekin siemenille olis ehkä hyvä olla.

Missä on ilman tomituskuluja ? Vai onko ohi jo ?

Impecta lähetti sellaisen koodin jolla sai tilata (“jos vielä unohtui jotain tilaamatta”) ilman lähetyskuluja.
Olisko ollu lahja kun olen heille uusi asiakas. :blush:

1 tykkäys

Impectalta tulee säännöllisesti tarjous ilman lähetyskuluja mutta voihan nenä miten kaikki siemenet on kallistunut.

Kaikkiallahan ne on kallistunut.
Aikoinaan oli joitain halpoja siemeniä mutta isommat virmat on ne toimittajat varmaan tappanut pois.
Nellssonin oon laittanu itellä poikottiin, en osta niitä vähässä kummassa ja täälläpäin näyttää vaan niitä siemeniä olevan jokapaikassa myytävänä.
Kokeilen nyt tuota impecta kun siellä näyttäis olevan jos vaikka mitä tarjolla.
Eriasia osaanko minä niistä kasvattaa taimia kun ei ole mitään erikoisia paikkoja taimiviljelyyn.

Sanon vaan kuin eräälle uskoaan myyvälle henkilölle että minä näytän paikan ja luoja kasvattaa jos tahtoo.
Kuittaili minulle minun kukkasista kun sanoin että en tarte hänen lehtisiään luettavaksi.

1 tykkäys

tönis,mikset osta Nelsonin siemeniä?

8 viestiä yhdistettiin ketjuun: Tomaatti, Solanum lycopersicum, Osa 6 (alkaen 10.8.2024 ->)

Autotallissa siivoilua,kastelua ja pohintaa,joko leikkelen pelakuut.
En vielä ens viikonloppuna varmaan.

Edullista sähköä. Nyt on aamupuuroa moneksi aamuksi, uunijuureksia, kermaperunoita ja muusia monen päivän lisukkeeksi.

1 tykkäys

Taas autotallissa raivausta.Siirtelin pikkupelakuita että sain orvokit valon alle.
Samallaku niitä käsittelin niin leikkelin niitä ja laiton juurtumaan lämpömatolle.
Sisällä siirtelin tomaatit oikeille paikoille.
Vielon mahoton pikkupurkeissa,hoo,mihinkähän net saa mahtumaan :unamused:

Eilen pesin koneella sohvan istuintyynyn suojan ja nyt se tuoksuu hyvälle.