Aloin siivoomaan sisällä, koska ulkoiluun liian kylmä.
Viikonloppuna lupailee lämpenevää, niin en silloin jaksa ja halua siivota.
Lauantaina vielä menee koko päivä siellä purjehdusreissulla, pääsen vihdoinkin kaverin kanssa kaljaasi Ihanan kyytiin ja sunnuntaina pitää torkuttaa, koska menen silloin jo yövuoroon taas.
Siivouspäivä. Aamulla matot kasaan odottamaan ulkoilua. Yöllä satanut joten oli vielä kosteaa. Siivosin muuten ja ja isäntä tamppas matot kun selkiintyi. Saivat olla päivän ulkona ja itekkii mennä puuhastelemaan. Toin matot sisälle vasta iltapäivällä. Hyvä, raikas tuulinen päivä mattojen ulkoiluun.
Tänään olin reipas, vetäisin imurilla koko kämpän vielä ulkopuuhien jälkeen, eli aamu viidestä asti tässä on menty jo koko päivän, luulis nyt tulevan uni.
Töissäkin oli aika vauhdikas päivä , no vierivä kivi ei sammaloidu, vai mieten se oli.
Tarttis vielä jumpata varpaat, vasemmassa kiusaa plantaari, pallohieronta ja venyttely iltaisin auttaa, kunhan jaksaa ja ehtii. Sain sen riesaksi kun painelin ulkona yhtenä lomapäivänä joku 14 tuntia kumisaappaissa, niissä ei oo kovin ergonomiset pohjat.
Tilasin valokuvista paperikuvia kun nyt on Ifolorilla tarjouksena ilmainen toimitus kun tilaa kuvatuotteita vähintään 10 eurolla. Nyt on taas paperikuvatilanne ajan tasalla. Kuhan tulevat niin sadepäivähommina laitan albumeihin. On oma albumi ja sit molemmille tytöille omat. Riittää hommeleita.
Harrastimme joskus vuosikirjan tekoa ja ifolorilta kirjaan sitten tihrustimme sopivat otokset..10 v tehtiin ja sitten loppui.. Kun ei ole rintaperillisiä niin mitä kuville käy ? Olemme myöskin hävittäneet vanhoja punertavia paperikuvia ja negatiiveja roskiin. Kukista otan joskus kuvia mut nekään ei mene konettani kauemmas.
Tekniikkatumpelona yritän tehdä kuvakirjaa hautajaiskuvista. Jollain ihmeellä onnistuin saamaan kuvat siirrettyä, kun tytär auttoi alkuun. Tekstien kanssa riittää pähkäiltävää, siinä tuntee itsensä tyhmäksi.
Mulla ei ole lapsia, mutta kummallekin veljenpojalle olen tehnyt omat albumit paperikuvista, joissa esiintyy he itse lapsena eri tilanteissa ja eri perheenjäseniä. Toivon, että ne jäävät kivoiksi muistoiksi heille.
Muutaman vuoden sisään on kaksi tätiä kuollut, heille tein myös aikanaan omat albumit heistä ja pojista. Nyt ne albumit palautuivat meille, ja ne jää sitten pojille muistoksi tädeistä.
Isäni aikoo tehdä pojille albumit edesmenneistä sukulaisista, meillä on siihen valokuvia 1900-luvun alusta lähtien. Mielestäni se on loistava idea, tavallaan sukupuu kuvina.
Harvalla on enää mitään tietoa isovanhempiaan edeltäneistä sukupolvista. Olisi kiva, jos ne muistot ja tiedot säilyisivät kuvina sukupolvelta toiselle.
Tekstin kanssa minullakin on joskus pähkäiltävää. Usen ilmoittaa että teksti liian suuri. Kahdesti on jäänyt kuvan keskelle sellainen häkkyrä joka tulee kun haluaa lisätä sivulle jotain, desingejä tai kuvia rai tekstejä. Kokoaminen on kyllä hauskaa. Fotofiltrellä olen kuvia rajannut ja pienentänyt.
Aamulla tein kesäkurpitsaraastetta 5litraa. Lehtikaalin kanssa meni tovi taas ja 14 x 200g pussia tuli pakkaseen. Mansikoita siivosin ja pakastin 2 litraa.
Mikä hitto se on ettei mulla täällä kesäkurpat oo ees samalla vuosituhannella kuin Töniksellä Ekoja kurpan alkuja taitaa olla muutama, jos lienevät pölyttyneet. Kyllä on sisäpuuhiin niiden kanssa vielä matkaa, kilometri ryömien.
Pakastan heti kun teen. Ei mene mössöksi kun mikrossa sulattaa. Käytän kaurasämpylöissä. Hollandaisekastikkeessa, kesäkurpitsalasagnessa talvella kun ei ole tuoretta. Ihan saman makuista vaikka ei viipaleista tee, näkökysymys