Sisäpuuhia (alkaen 5.1.2021 ->)

Petivaatteet vein ulos tuulettumaan kun oletan että kahden päivän jatkuvat raekuurot olisivat vähän puhdistaneet ilmaa. Kaksi koneellista on pyöriny pyykkiä ja imuroin huoneet kun huollin tomaatteja ja siirtelin että sain imuroitua. Kohta vien taas kahdeksan pisimpiä tomaatteja vanhalle puolelle ja istutan lopullisiin astioihin. Eilen vein jo kahdeksan eka satsin. Siitä ne vähenee pikkuhiljaa.

Oli niissä jo nuppuja ja hyvin onnistuivat ehjiksi jäämään vaikkakin omalaisensa kikkailu olikin.

5 tykkäystä

En kerinnyt ulkona muuta kuin aamukanniskelut ulos plus niiden kastelut ja yhen ison ruukun kesäkukkaistutuksia tein. Sit meni päivä terkkarikäynnissä ja myöhemmin kun pikkusen sateli päätin pysytellä sisällä tekemässä ens viikon myyntiin meneville kasveille nimilappuja, hinnastoa ynnämuuta tärkeetä ja tarpeellista. Sainkin melkeen valmiiksi, stressi siltä osin alkaa helpottamaan :+1:

Siitä ajettiin miehen kanssa Kouvolaan jossa lapsen ja lapsenlasten kanssa mentiin ravintola Ole:en syömään. Siitä ilosta maksoin ihan mielelläni :heart: . Kotiin palatessa oli jo ilta joten ulkopuuhat oottaa huomenna. Tänään ikäänkuin lomapäivä.

2 tykkäystä

Sadepäivän puuhasteluja

Sharlotka ja uunipuuro menossa vasta uuniin. Leivän juuren laitoin kun huomennakin pitäis olla sadepäivä. Uunipuuron käytän huomenna kurpitsalaatikkoon kun leivän teon jälkeen voin lykätä taas ison vuoallisen tulemaan jälkilämpöön.

Aamulla kävin huoltamassa tomaatteja vanhalla puolen. Kastelin, varkaita poistin ja pölytin kukkivia tomskuja.

5 tykkäystä

Pistin kaikki piuhat samaan laatikkoon, kun hain satelliitin tarvikkeet esille. Sitten päätin siivota vaatehuonetta, vaikka siellä ei ole muita vaatteita, kuin talvitakit hengarissa. Pidän sitä varastona.

Kannoin keittiöön 4 langan saumurin ja elektroni ompelukoneen.

Vaatehuoneeseen pistin uuden järjestyksen.

1 tykkäys

Mitä ihmettä meinaat tehdä, kun tuollaista puuhaat?

Mietin, että, jos turhaan kalliit koneet on piilossa, niin tuon ne keittiön pöydälle.

Kunhan kesä kunnolla alkaa, niin täytyy suunitella mitä ompelen.

1 tykkäys

Puoli viideltä ylös ja matot ulos. Nyt on siivottu ja juuri raikkaat matot tuotu paikoilleen. Huilin aika. :+1:

1 tykkäys

Iltapäivällä olen koneella pessyt neljä mattoa. Eli kaksi mattoa/ pesu. Minulla on 5kg pyykkikone.

Tänään vielä keittiöpuuhastelua. Tein kaurasämpylöitä, taas soodaleipää (meidän iltapalaleipää marjarahkan kera), ison kupin makaronilaatikkoa, pari pyöreetä pitsaa ja uunissa vielä sharlotka ja kaurasuurimo uunipuuro. Kohta pääsee ulkopuuhiin​:clap:

1 tykkäys

Isäntä lämmitti uunin ja minä aloitin raparperiteatterin. Sittä vaihdettiin osia ja isäntä joutui raparperiä kuorimaan ja minä leipomaan ja ruoka puuhiin. Väliin pilkoin raparperiä ja pussitin pakastimeen. Reilu 9 kiloa tuli. Ei menny sadepäivä hukkaan.

1 tykkäys

Laitoin kahteen muovilaatikkoon astiat, joita en käytä. Jotku tuli edesmenneen äidiltäni astiat. Kannet laitoin niihin.

1 tykkäys

Tänään ollut sadetihkua aamupäivän jälkeen, sisälle asetuin googlaamaan tietoja kasveista. Joo, oli pentin taimivaihto eilen ja nyt taas uusia tuttavuuksia istutusta oottamassa.

Aikamoisia aarteita jälleen kerran mulla näyttää olevan käsissä. Tiiättehän sen “miksei mulla oo tätä ollut jo aikasemmin” - fiiliksen.

Huomenna ulkopuuhat ja arvatkaa mitä sillon teen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Hmmm,istuskelet terassilla ja siemailet olutta :rofl:

1 tykkäys

:innocent: Pois se minusta :innocent: . Ja koodinimihän on “puutarhatyö” :sweat_smile:

1 tykkäys

Vaatehuoneessa laitoin myös pyyhkeitä, liinat yms. muovi ja pahvilaatikkoon, joissa on myös kannet.

Ruisleivän teko päivä sekä soodaleipää. Huoneet jäähtyy nopiaan kun avaa ikkunat sen verran reippaasti tuulee ja vettäkin väliin viskelee.

Isäntä JOUTUI taas raparperiteatteriin. Hän kuori ja minä pilkoin ja pakastin. 10,5 kg tuli pakkaseen. Eilen illalla hain pellolta raparperiä märälle aamulle puuhastelua. Sateen piti olla aamuyöllä mutta sitä on ollu tänään päivälläkin.

2 tykkäystä

Aamusta neljältä ylös ja arkkupakastimen tavarat ulos kylmälaukuissa. Ulkona silloin +10. Nyt on sulatettu, kuivattu ja tavarat takaisin laitettu. :clap:

4 tykkäystä

Aamusta se on päivä pisin. Laitoit töpinäksi. Hyvä sinä.

3 tykkäystä

Nyt on tänään kerätyt lehtikaalit pakkasessa. Pussitin 200g annoksina. 19 x 0,2 kg = 3.8kg. Onhan niissä oma hommansa.

Mansikoiden keruu ja niiden pakastaminen olis vielä näitä hamstraushommia.

5 tykkäystä