Kauppa-ja siivouspäivä täälläkin.
Nyt alkaa olla valmista, niin lähden lenkille. ![]()
0 keli ja kevyt lumisade.
Kauppa-ja siivouspäivä täälläkin.
Nyt alkaa olla valmista, niin lähden lenkille. ![]()
0 keli ja kevyt lumisade.
Suursiivoukset jatkunu tänäänkin vaikka täytyy sanoa että hitaaksi on mamma käyny. Huilimaan joutuu paljon mutta ei mun urakka pissi vaan itteäni vaan turhauttaa. Kävin lenkkipolkuakin talsimassa välillä kun oli niin kaunis aurinkoinen päivä.
Tönis, sä oot taatusti edelleenkin Suomen nopein hitaaksi käynyt mamma !
sitäpaitsi hidastus ei oo häpee, se on vaan aikalisä ![]()
Ja taas on suursiivoukset jatkunu. Tänään vuorossa makkari. Aamulla aikaisin petivaatteet ulos ja lakanat pyykkikoneeseen. Imuroin ensin hirsiseinät ja sittä pyyhin ne ja laipion. Paljon rakoja jotka hankalia pyyhkiä, ovien pielissä ja lasin pielessä. Välillä leivoin sämpylöitä ja pannarin. Sittä kävelin 7km lenkkiä kun aurinko paistoi ja suorastaan kutsui ulos.
Sen jälkeen olin taas kuin uusi ihminen jatkamaan siivousta. Petivaatteet oli kokopäivän ulkona ja nyt ovat sisällä lämpiämässä levällään ennenkuin laittelen lakanat. Isäntä joutui tamppariksi, uunin lämmittäjäksi ja ruoan laittoon. Olis kyllä tullu heilumaan luutun kanssakkii kaveriksi mutta sanoin että hän on liian nopea. ![]()
Sulla on ollut mieluinen päivä
. Itekin oisin tosi tyytyväinen “päivän saldoon” .
Ekaks mulle tuli heti mieleen että taas oot rehkinyt siellä liikaa, mut sit mä ymmärsin että sä oot onnellinen just tollasina päivinä kun saat paljon aikaiseksi, ja tarttet niitä onnen hetkiä huolimatta siitä että joskus olis viisasta toimia toisin. Pidä nyt kummiskin huolta itestäs, meidän Töniksestä ![]()
On kuule jo kolmas päivä peräkkäin ettei ole ollu huonoa oloa eikä lepatusta. Huomisesta en tiedä mutta olen tosiaan onnellinen että olen jo paremmalla puolen siivouksissa. Lopuilla ei vielä kiirettä kun uunia lämmitetään niin sen ympäriltä pyyhin seinät myöhemmin. Ei haittaa vaikka olis huonot ilmatkin. Kohta pääsen kylvö puuhiin eikä ole muita pakkokiireitä.
Putsasin ilmalämöpumpun. Ison maton vein lumeen ja harjasin. Pakkasta oli vain vähän, joten tarkenin hyvin. Imuri ei kaikkea pölyä saa pois, mutta kovien pakkasten aikaan ei ole innostanut tehdä lumipesua.
Tuo on ihan parasta!