Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Kastelua lukuun ottamatta koko päivä meni viinimarjojen parissa. Vähän punaisia, loput mustia, päivän keräsin ja illan pakastin. Marjoja jäi vielä, harrastus siis jatkuu.
Alkuillasta käväisin uimassa, veden lämpö +24.
Vieläkö on Nuun talviturkki  heittämättä?

Illalla yhdeksän aikaan kun kävin kastelemassa ja sitten yhtä penkin reunaakin hieman siistin niin taivas meni aika mustaksi ja aattelin et nyt ropisee …ennustekkin lupasi et kympin uutisten aikaan tulisi …vaan eipäs tullut.
Kaivo kohta taas kuivaa …sitten siirryn hanavedellä pelkkiin ruukkuihin kastelun suhteen.

Etsin siemenpusseja (tyhjiä) kun ei ole intoa askarrella ja ne taitettavat vievät paljon tilaa. Löysin pusseja ja samalla löysin Turun kasvitieteellisen siemenkaupan. Lajimäärä ei ole suuri, mutta muutama siemenpussi tuli tilattua jo ihan kannatuksen vuoksi. Joskus vuosikymmeniä sitten TY:llä oli oikein siemenluettelo ja myivät myös pistokkaita.

Suuret kiitokset Kukkahörhelö🌻. Heti huomenna aloittelen👍

On se, nyt on kaikki valmiina huomiselle aherrukselle. Nam. Kiitos Kukkis.

Tämän kesän kolmas keikka takana.  Ed Sheeran.

Työkaveri löysi työpaikan pihalta kuolleen sorsan, järvelle on satoja metrejä. Varmaan haavakko oli viimeisillä voimillaan sinne lentänyt.

En tiennyt tällaista pelakuuta omistavani.  Olen keväällä jonkin huonon purkillisen hylännyt ja tökännyt ainoan elossa olevan oksan muitten pelakuitten sekaan ulkorapulla olevaan isoon astiaan.

Aplleplossom…

Flör ei pettänyt …valkoinen syysvuokko on saaliina…pieni taimi mut edukas.
Viherlassilan liike turus oli sitte aivan mahtava putka…kiersin sen läpi ja oisin ostanut vaikka ja mitä…mut olin päättänyt et jos valkosta syysvuokkoo ei oo ni en osta muutakaan.
Kallis putka mut silmänruokaa yllinkyllin …tunti meni melkeen hiplatessa ja isäntä torkkui autossa koirien kaa.
Nyt on hyvä matkata kotiin istuttamaan tuoreet ostokset ( 2 KPL ).

Viherlassilassa on ihana käydä ihan vain katselemassa. Keskikesällä ainakin se etupiha oli täynnä erilaisia suuria kukka-asetelmia kaikissa mahdollisissa väreissä. Perhoset pörräsivät punahatuissa ja jotenkin tuli sellainen olo kuin ei missään kaupassa olisikaan vaan paratiisissa. Siellä osataan kyllä esillepano.

On upein puutarhaliike jossa olen käynyt!

Ja se on minulla vielä lähes työmatkan varrella, niin aika usein tulee poikettua. :smiley:

Ne näyteistutukset ja havualue on hienot, havualueella vielä useita kivoja allasryhmiä tehty näytille. :wink:

Onko suomalaista nimeä Helichrysum lanatum Silver Compact nimisellä kasvilla?

Minun mielestä tuota on kutsuttu hopealehdeksi.

Nyt muutaman vuoden siemenille ja siemenketjukirjeille pieniä salpapusseja:

Ostin yhden pienen taimen eurolla ja hyvin on kasvanut :slight_smile: Tykästyin ja nyt yritän jos pistokas selviäisi talven yli :thinking:

Auts, huomenissa viriteltävä harso kurpitsoille ja niitettävä viimeisetkin perunanvarret. Ma - ti yöksi näytti foreca hallanvaaraa pohjoisiin, eli se on täällä ja sitä seuraavaksi yöksi tännekin.

Kaveri kertoi turust hurjan jutun jonka oli kertonut kukkakauppias, eräs kansanryhmä käy repimässä haudoilta tuoreet kukat ja tekee niistä tökeröitä puskia ja myy portilla niitä ihmisille jotka on menossa haudoille… en kyllä ostaisi en ilmaiseksikaan ottaisi moista. Kummaa touhuu…

Kun aina sanon ettei meille kelleen ole huomista luvattu …niin aamulla ei tiedetty että illalla appiukko odottaa jorvissa kiire leikkausta …mahassa reikä + sappikivet ja samalla löyty aortan pullistuma kun meni päivystykseen epäillen koronaa ja oli sekin hänellä…siksi ei flunssa oikein hellännyt…viiden vrk karanteeni joten emme pääse katsomaan.