Olikohan eilen kyse miehen logiikasta vai tavasta tehdä niinkuin ennenkin on tehty. Olin talossa, jonka pihalla oli tehty lumityöt niin aikaisin, että oli ehtinyt sataa alle 5 cm lunta. Tielle oli postilaatikolta matkaa ehkä 30 m ja sekin matka aavistuksen verran nousua tielle. Näin postiauton peruuttavan pihaan, poistuminen kestikin kauan auton sutiessa monessa kohdassa. Tuli mieleen sanonta: kävellen olisit jo perillä. Kun postilaatikko on oven vieressä, pitää postiljoonin joka tapauksessa nousta autosta. Siinä ajassa olisi ehtinyt hakea postit autosta vaikka yksitellen, nopeammin olisi käynyt jättämällä auto tien viereen ja kipaisemalla laatikolle.
Huomauttaisin vielä, että itse pääsin vaivattomasti pienellä Fiatilla tielle, vaikka jouduin kääntymään parkkipaikalta ja postiljooni ajoi suoraan.
Nyt on Jouluruuat ja leipomiset tehty.Aamulla leivottiin piparit pikkukullan kanssa.Ei pinna kauan riiittänyt kolmevuotiaalla.Vaan kiva tehdä yhdessä,vaikka mummolle jälkihommat jääkin.Hyvää Joulunaikaa kaikille Puutarhureille.Onkohan tämä tälle muorille viimeinen,kun kunto on mennyt huonoksi? Ja minne päin maailman tulevaisuus menee.Sen tietää vaan Herra Taivaan ja Maan.Eräs herra tuolla idässä tahtoo tuhota kaiken,mutta tämä mummo uskoo,että kaik on Korkeimmas käres,niinkuin Tuntemattomassa sanottiin.
Antoisaa Joulun aikaa kaikille.
Ehkä joku muistaa viime syksyisen onnettomuuden, kun nainen koirineen tarttui auton vetokoukkuun ja laahautui pitkin tietä. Paikallislehdessä oli hänestä juttu, oli syntynyt tammikuussa 1940. Lääkäreitä ja hoitajia kiitteli ihmeidentekijöiksi. Hän sanoi lääkäreiden koonneen vanhan muorin kasaan kuin Lemminkäisen äiti poikansa. Kuvassa hän vaikutti oikein pirtsakalta.
Hyvää joulun aikaa kaikille
Rauhallista Joulua!
Hauskaa joulua, toivoo Repe perheineen.
Oravat saivat jouluherkuksi pähkinöitä ja pullaa.
Linnuille siemeniä.
Hyvää Joulua kaikille!
Hyvää ja rauhallista Joulua!
Rauhallista ja mukavaa joulua kaikille:christmas_tree:
Joulurauhaa kaikille penttiystäville.
Käytiin mun miehen kanssa tänään kyläilemässä mun ex-anopin ja miehensä luona. Sellanen puoliksi työ- ja puoleksi seurustelukäynti. Lämmitin heille ensin joululounaan ja sitten vaihdoin sänkyyn puhtaat lakanat ja vein lahjaksi uudet tyynyt sänkyyn. Mies vaihtoi keittiön kattolamppuun kirkkaat ledlamput ja imuroi ilmalämpöpumpun puhtaaksi. Oli tuonut sisälle takan viereen puutakin ulkovarastosta vaikken siitä muistanut hälle mitään sanoa etukäteen. Vasta kotimatkalla muistin että se piti myös tehdä ja kuulin että tehty on
Lopuksi vielä istuttiin kaikki yhdessä kahvittelemaan.
Rauhallista joulua
Oikein Hyvää ja Rauhallista Joulunaikaa kaikille pentti-ystäville
-ja erikois-joulu-halaukset Suokukan Repelle, hän on niin kaunis että pumpusta ottaa.
Miten on jouluaatto teillä kaikilla sujunut ? Mehän täällä mun miehen kanssa ei joulua nyt vietetä, mitä nyt kinkkua popsittu mennentullen eestaas, joulunvieton vuoro on vasta viikon kuluttua kun lapsenlapset taas tulee isänsä kanssa viikonlopulleen. Sillon sitten yhdistetty joulu ja vuodenvaihtuminen, uudeksi muodostunut perinne meillä
Lapsen perhe kävi päivällä meillä puurolla, minä heillä illalla syömässä. Ei lahjojen vaihtoa enää. Hyvä näin.
Sohvakukka, taitaisin itse olla tosi mielissäni tollasesta teidän kokonaisjärjestelystä. Kuullostaa tosi mukavalta
Hyvää Joulua kaikille penttiläisille ja heidän perheilleen, myös nelijalkaisille!
Eilen vein kynttilät kahdelle haudalle, sukuhaudalle myös toisen puolesta.Kävin myös aaton perhekirkossa. Ennen kävin haudoille myöhemmin, nyt välttelen pimeässä ajoa.
Tänään tulee poika naisystävänsä ja yhden vanhemman sukulaisen kanssa joulupuurolle.
Kotona ollaan,lapset tullu käymää,ja tietenki Topi myös.
Syyään hyvää ruokaa ja vietetään laatu aikaa yhessä.Tarpeellisia lahajoja on ostettu niinku muinaki vuosia,ei mitään turhaa.