Oikein mukavaa Joulunaikaa koko pentin porukalle !!
Rauhallista Joulua!
Hyvää ja Rauhaisaa Joulua!
Hyvää Joulua kaikille penttiystäville.
Hyvää joulua
Hyvää joulua teille kaikille
Ihanaa Joulua kaikille!
Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2024!
Ressitöntä Joulua ja parempaa Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti.
Kävin hautuumaalla, ei ketään missään.
Minä kävin aamulla 7 koirien kanssa lenkillä. Ihana keli, ei liukasta eikä tuulista ja täysin hiljaista. Ketään ei näkynyt, eikä yhtään auton ääniä.
Olen täysin tympiintynyt jokapäiväiseen lumisateeseen. Suurimmalta osin toki siksi, että teen itse käsipelissä kaikki lumityöt; mukaan lukien pihatien, joka ei todellakaan ole mikään lyhyt pätkä. Mutta köyhän on pakko. Ei ole varaa maksaa aurauksesta, enkä itselle hankkisi mitään konettakaan, kun sille ei ole säilytyspaikkaa. Ja kun lisäksi olen tottunut töissä tekemään lumityöt traktorilla, niin olisi aika naurettavaa hommata kotiin jokin pieni linko, jonka kanssa kävelisi suuntaan ja toiseen.
Tulin äsken jo toiselta kävelylenkiltä koiran kanssa kylällä. Yleensä teen iltapäivällä talviaikaan vaan yhden tunnin lenkin mutta nyt oli pakko lähteä vielä toiselle. Ihana ilma, pari astetta pakkasta ja ihan tyyntä. Eikä liukasta. Puiden oksat lumihunnussa ja valkoisessa kuurassa, katuvalot korostivat niiden kauneutta. Valoja talojen pihoilla. Kaiken kruununa taivaalla ohuen pilvihunnun takana täysikuu. Ja hiljaista.
Eilen sama. Kyllä on ollut tää joulu kuin taulussa
Tuoksuttelua
Kauniita illansuuhetkiä aina ihastellessa otin eilen tämän kuvan ja toivottelen iloisia joulun aikoja kaikille. Olen käynyt koiran kanssa noin 5-7 pitkällä lenkillä joka päivä alkaen aamuviideltä. Vanhalla rouvalla on juoksut ja tieto siitä taitaa leijailla ilmastoinnnin kautta koko seutukunnalle. Pihalla ramppaa päivin öin karanneita uroksia merkkailemassa ja vinkumassa. Kävelen lenkeillä kävelysauvan kanssa ja sillä olen joutunut jo kiihkeimpiä kosijoita huitomaan. Vanha rouva on niin innoissaan ihailijoista että kiipesi kirjaimellisesti ylitseni sohvalla että pääsi tutkimaan ikkunan näkymiä. Mokoma seisoi olkapäilläni. Otin alas ja puhalsin päristämällä sen kuonolle. Sen jälkeen meno on rauhoittunut ja hän on pysynyt lattialla
.
Ihanaa joulu on huomenna ohitse kaikki kilikellot ja osta osta mainokset ja konsertit töllössä jossa rahaa kinutaan.
Töllö onkin ollut kiinni visusti ja uutiset ollaan katsottu…mut se kaikki imelä on plokattu pois.
Vielä mitä. Ensimmäiset rakettimainokset tuli viime keskiviikkona.
Tuo on kaksihaaraisen harvennuskuusen pöllinpätkä metsäkoneen jäljiltä. Pihkainen rokama sisällä ja liian sitkeä halottavaksi. Jos ei palanut ihan hajalle pääsee vielä linnunpöntöksi.