Aamulla aikaisin oli - 25°C
Kun kävelin töistä kotiin, niin pakkasta oli - 20°C
On se kumma, että jotkut on niin lämpöisiä, että näyttävät paljaat pohkeet, vaikka pakkasta on niin paljon.
Naapuri talossa eräs mies tai ainakin niin luulen niin kulkee vähillä vaatteilla talvisin. Hihoja ei ole ja pohkeet näkyy. Tosin se henkilö on iso. Näin eräänä päivänä, kun hän oli aloittanut salikuntoilun ja käy lenkillä. Ehkä paino putoaa ja ehkä vaatteita pistää enemmän, kun ei ole ruskeaa rasvaa, joka lämmittää.
Hyvänen aika sentään, tämä piti mennä sää aiheeseen eikä tänne. Pahoittelen!
Kiitos!
Tämmösen ostin tänään
pave maijanen
tarvittiin yksi klikkaus ja maalaus ja kaksi uutta klikkausta, että tuo linkki rakentui
Oho, ekan kerran kuulen kun naapurissa on nyt riita. Onkohan tullut uusia naapureita.
Yleensä tämä kerrostalo on rauhallinen, mutta ehkä korona sekoittaa päätä.
Pepinon lauseesta tuli biisin alku mieleen: Taas naapurista riita kantautuu :notes:
Toivottavast mun ei tartte asua kerrostalossa, ennen kuin vasta vanhuksena, kun jalat ei kanna enää. Siihen menee viel kymmeniä vuosia, ellei iske aivoinfarkti tai jokin muu vaiva, faija 75v asuu vielä omakotitalossa yhden pirttihirmun kanssa, mut tää suomen himo verotus/pakkokulut ajaa monet omakotitalolaiset ahdinkoon.
Muistan hyvin, kun asuttiin kerrostalosa 3kerrosta/elementtitalo/1971rakkennettu, niin yläkerrasta kuului useasti huutoa keskellä yötä.Välillä pollliisit tuli rauhoittelee tilanneta, viinallakin on ollut varmaan osuutta. 11v ikäisenä muutettiin onneksi pois kerrostalosta.
En oo asunu koskaan kerrostalossa ja toivottavasti ei tarvi asuakkaan
Nut runsaan lumen aikoihin olen haaaveillut kerrostalo kaksiosta kaupan läheltä.Ei tarvitsisi autoa kaivaa lumen alta eikä sulatella ovia auki hiustenkuivajalla.Ei vesipumppu oikkuilisi.Ei olisi ruohonleikkuuta, eikä kompostien tyhjennyksiä.Talven aurausmaksut riittäisi kuukauden vuokraan.kiinteistöverolla maksaisin toisen kuukauden.Autoakan ei tarvitsisi.Sillä maksaisi parin kuukauden vuokran.Parveke riitäisi viljelytilaksi.Sinne ei kauriit, eikä jänikset tulisi tuhoaman viljelyksiä.
Näköjään Exotic Garden on myynyt toimintansa Mustilan Kartanolle, luin just heidän sähköpostiin laittamansa uusimmat uutiset. Toiminta kuulemma jatkuu uusien omistajien voimin.
Olen asunut kerrostalossa ja siellä on ihan hyvä asua kun elää ja antaa muittenkin elää.
Ei kannata pienistä nipottaa ja jos häirikköporukkaa on niin poliisit vain paikalle.
Ei kannata mennä ovenrakoon komentamaan ite. Siitä ei hyvä seuraa.
Muutama poliisien käynti niin häätö on niillä asukkailla varmasti ja laillisesti.
Joskus vanhukset ovat lasien takana kattelemassa niin monet luulee että ne kyttää mutta monasti ne vaan katselee ajankulukseen mitä maailmalla näkyy.
Jos itellä ei ole mitään salattavaa niin mitä haittaa jos joku katseleekin.
Silloin kun olin ala-asteella, niin muutettiin maalta kaupunkiin. Ensin oli joku outo talo, jossa asuttiin vuoden tai pari sitten muutettiin matalaan kerrostaloon.
Olen välillä asunut rivitalossa ja siinä asunnossa oli yläkerta, mutta ei parveketta.
Luhtitalossakin olen asunut ja nyt kerrostalossa.
Kyllä se niin on, että minulle kerrostalo on sopivampi. Helpompi elämä.
Mie olen puolet elämästä asunut kerrostalossa. Siinä on puolensa. Keskellä kaupunkia, kirjaston, puiston ja meren vieressä, ei huono. Lyhyt matka teatteriin, elokuviin ja kauppoihin.
Aamuihmisenä tykkään kun omassa talossa voi askareet aloittaa aikaisin, kerrostalossa täytyy muitakin ajatella.
Piha tietenkin nyt parasta, mutta voi tulla aika jolloin ei pysty sitä hoitamaan.
Minä olen asunut 2 vuotta kerrostalossa ja se oli ihan riittävästi sitä laatua.
Rivitalossa olen asunut 5 vuotta ja muun elämäni omakotitalossa.
Sitten kun en enää jaksa hoitaa omakotitaloa haluan kyllä asua rivitalossa, jossa saisi olla kokonaan aidattu mahdollismman iso piha. Ja jos vielä metsäinen maisema, niin se olisi hyvä.
Minulle on myös lenkkipolut ja hyvät metsämaastot tärkeitä, ne kodin lähellä on plussaa ja jos vielä olis uimapaikka itselle ja koiralle, niin muuta en kaipaa.
Tosin tällä seudulla nuo uimapaikat on vähissä, jos ei oo tosi rikas.
Olen asunut lapsena sekä kerrostalossa että omakotitalossa, sitten 19-40 v kerrostalossa Turun keskustassa ja nyt sitten tulee 14 vuotta täällä Naantalissa omakotitalossa. Kaikissa olen viihtynyt.
Kyllä me keskustaan muutetaan takaisin kun lakkaa hommat huvittamasta tai tulee okt-asumista vaikeuttavia sairauksia.
Tällä kadulla vanhin asukas on jo yli ysikymppinen rouva, joka ihan pärjäilee ja tekee paljon pihahommiakin vielä. Hänellä kyllä lapset ja lapsenlapset käyvät aktiivisesti jelppimässä.
Rivariin en halua kun koen, ettei siinä ole yhtään omaa rauhaa pihalla naapurin kuullessa ihan kaiken. En myöskään ole niin sosiaalinen, että haluaisin olla naapurien kanssa kauheasti tekemisissä.
Olen omakotitalossa asunut lapsuuteni, sitten koulujen asuntoloissa opiskeluvuosina, rivarissa, kerrostalossa ja nyt sitten taas omakotitalossa. Kaikki käy. Mutta mieluiten okt, ja naapurit mahdollisimman kaukana (kuten nytkin on tilanne).
Olen aina asunut ok-talossa, kotikotona ja omassa.
En mitenkään voi ajatella muuta asumismuotoa mutta kai sitä on ruvettava sitäkin miettimään jossain vaiheessa kun ikää tulee ja voimat ei riitä ok-talon ylläpitämiseen / hoitoon. Toivottavasti siihen on vielä paljon vuosia.
Minun ekat vuodet oli kerrostalovuosia, siihen saakka että muistankin niistä jotain. Poismuuttamisajankohdasta ei oo tietoa mutta ennen kansakoulun alkua kummiskin omakotitaloon. Siellä sitten jonnekin 19 v saakka, ja siitä pienkerrostaloon jossa joitakin vuosia. Siitä kunnon isoon kerrostaloon avioliiton myötä, ja siitä toiseen isoon kerrostaloon pienempään asuntoon avioeron myötä. Tää oli Espoossa.
Sit 30 vuotiaana muutettiin uusperheen kanssa työn perässä Kouvolaan, rivitaloyhtiön paritaloasujiksi päästiin ja ilo oli suuri. Siinä vähn yli 10 vuotta ja sitten omakotitaloon maaseudulle. Voi hyvänen aika sitä onnea siitä tilasta , yksityisyydestä, rauhallisuudesta ja ympäristöstä ! Siellä taas vähän yli 10 vuotta ja taas muutto omakotitaloon vielä yksityisemmään paikkaan omaa rauhaa etsimään. Tässä nyt sit ollaan oltu, keväällä tulee 3 vuotta täyteen. Ollaan taidettu nyt löytää hyvä paikka, ei täydellinen mutta kompromissiksi kympin arvoinen.
Toisaalta eihän koskaan voi etukäteen tietää mitä elämässä eteen tulee, voihan tästäkin tulla vielä lähtö jonnekin , siis ennenkuin on pakko luopua omakotitaloasumisesta ja muuttaa vähemmän voimia vaativaan asumismuotoon.
Oon asunut elämäni ekat 22 v stadissa kerrostaloissa …sörkka-valkka.kallio mut se oli mutsin valinta …kun muutin veks koulujen jälkeen niin espoo-otaniemi kutsui ja espoossa vaihdettiin omaan paritaloonkin mut noin 15 v meni…melkein 16. Sitten pääsin tänne hämeeseen omakotitaloon ja kyl tää on se koti vaikkei ole kovin pramea.
Terkkarin toiminta ja työkkäri ja kela ei kohtele kovin hyvin C-luokan kansalaista mutta muutoin viihdyn kotonani.
Mulla olis ollu mahiksia muuttaa mummolaani Saloon ja saada todella iso piha mitä vaarini ja setäni oli rakentaneet mutta talo oli liian iso ja sen kuntoon laitto olisi vaatinut tämän kodin myymisen ja vuoden remontti ajan…eli ei …
Mitä 2 ihmistä tekee 300 neliön tiloilla ei mittää…tääl nykyises sentää kulkee dösä …4 vuoroo aamusta ja 4 illasta ja VKL 3 + 3 .
Mie laskin viime vuoden talon kulut myös. Kakki sähkö, vesi, talon ja omat vakuutukset, kiinteistövero, polttopuut, nuohous ja jätteet (sisältää myös itse viedyt) 230€/kk.
Pari tuhatta voi laittaa vuosittain remontteihin. Vähän pelaamistahan tuo kulujen pienenä pitäminen vatii, mutta…
Meillä kulut on n. 350€/ kk, vähän nostaa kuluja kun talon lisäksi lämmitetään talvisin verstasta. Tuo sisältää siis kaikki lämmitys, sähköt, kiinteistöverot, kotivakuutus + 2 ihmisen tapaturma ja oikeusturva vakuutukset(ne on samassa kodin kanssa niin en erotellut), jätehuolto, nuohous, vesimaksut, tiemaksut, ym. Ei paha mun mielestä ja ei oo kauheesti nuukailtu, valoja on ainakin ihan pirusti, kun isäntä tykkää niistä. Ja mä kastelen ahkerasti kesäisin johtovedellä jos on kuivaa.