Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Nuu, Toto suorastaan kammoksuu vettä. Kaikki edelliset koirat ovat olleet kauheita vesipetoja mutta ei Toto, ei.
Ei mene kastamaan varvastakaan, kiertää vesilätäköt ja ojat vasta kauheita onkin :question: En ymmärrä tätä koiraa.
Pelkään että Toto pyörtyy kun pesen sen pari kertaa vuodessa ulkona terassilla. Ei se uskalla liikkua, se hyytyy täysin.
Sen ilme on niin kauhistunut että oikein säälittää.
Ei sitä voi ottaa mukaan veneeseen kun ympärillä on vettä. Ollaan pari kertaa kokeiltu kaikessa rauhassa ja nameilla mutta kun ei sitä tahtonut saada laiturillekaan. Ihan turha stressata Totoa ja meitä. On parasta että Toto jää kotiin nukkumaan ja käydään kaksin parin kolmen tunnin veneretkellä. On kaikille turvallisinta niin. 

Jo edesmenneitä rakkaita, kesä 2006 saaressa Espoossa.
Kuvassa, vasemmalla Zippo, keskellä Hobby ja oikealla Sofi.
Nämä kaverit olivat meressä aamusta iltaan. Varsinaisia vesipetoja.

”Jo edesmenneitä rakkaita, kesä 2006 saaressa Espoossa.
Kuvassa, vasemmalla Zippo, keskellä Hobby ja oikealla Sofi.
Nämä kaverit olivat meressä aamusta iltaan. Varsinaisia vesipetoja.”

:kiss::kiss::kiss:

Lyhyt aika oli mopoaika meidän lapsilla ja kaipaan sitä ääntä. Harvoin joku menee ohi ja kun menee pysähdyn kuuntelemaan ja mielessä kuvittelen kun joku lapsista tai lapsenlapsista tuli ja meni mopolla tai skootterilla. Nyt poika ajelee romurallia ja muut autolla maailmalla. Vaikka yksi 13 v. on tyttärellä  vielä jäljellä mutta ei taida pahemmin mopoa kaivata.
Muistan kyllä kaupungissa asuessani kun mopopojat päristeli keskellä yötä miten otti päästä.

Yksi naapurin mis on tosi kova laitteiden perään. Nyt näyttää leikkaavan muutaman metrin pensasaitaa bobcattiin hommatulla leikkurilla;)
Ehkä tekee sillä myös bisnestä?

Yleensä naiset on tottunut käyttää voimaa ja miehet koneita, näin olen tulkinnut. :grin::grin:
Meidän isäntä aina “leuhkii” kavereille, että mulla on vahva vaimo, kun ne kyselee jostain rakenteluista , puuhommista, remonteista, tavaroitten kantamisesta ym. 
Ei vaan tuo ukko osaa ottaa huomioon, että vahvakin vaimo vanhenee. :wink::grin:

Oletteko huomanneet tätä valtavaa tatuointivillitystä joka on hyökynyt läpi suomen. Tuolla rokotteella ollessani panin merkille että odotushuoneessa kaikilla nuorehkoilla miehillä oli käsivarret kokonaan musteessa.
Mitä nuokin aineet ihmisen terveydelle tekee… maksahan sitäkin soosia siellä jauhaa ja koko elimistö mustetta mussuttaa…
ja nyt kun kerran aloitin tämän niin ei ne musteiset raajat mitään kauniita ole! vaan Hyi olkoon, sanon minä. :laugh:

Kai jokainen ihminen jotain shampoota, deodoranttia, hammastahnaa, saippuaa tms sellaista käyttää? 
Missä menee turhuuden raja?
 Monet luonnonkosmetiikan valmistajat tekee palasaippuaa ja shampoota ja ne pakataan paperikääreisiin tai nestemäiset tuotteet kierrätysmuovisiin.
Kyllä minä ainakin kaipaan muutakin kuin pelkkää vettä hygienian hoitoon ja vesikin on kohta katoavaa.

Tuttava joskus kertoi että pesee hiuksensa nokkosvedellä kesäaikaan. Minäpä kokeilin myös, en kokeillut toista kertaa, tulos oli epämiellyttävä.

Luin joskus jostain, että sillä miten useampi ihminen tekisi niitä pieniä valintoja arjessaan olisi suurempi merkitys kokonaisuuden kannalta kuin sillä, että joku harva elää täysin ”virheettömästi”. Toisen turhake on toiselle syystä tai toisesta tärkeä.

Meillä on kaksi autoa ja toinen on tavallaan turha, mutta mahdollistaa sellaista mukavuutta, josta en vielä ole valmis luopumaan. Mulle tulee bussissa niin huono olo, että sitä en enää halua tehdä päivittäin. Joskus kuljettiin miehen kanssa samaa matkaa, mutta se ei enää viime vuosina ole onnistunut. Toisaalta toinen auto käy biokaasulla, mistä ei tule päästöjä lainkaan. Ehkä sillä saa pienen synninpäästön :blush:

Minä olen jättänyt pois monta turhaketta mutta autoa en jätä ellei ole pakko. 90000 km ja 15 vuotta, vähän siis ajan. Ruokakauppaankaan en pääsisi ilman auto ja ilman syömistä käy huonosti.En itse pysty kavattamaan enää ruokaani. 

Arjessa olen aika tarkka, kierrätyksessä, arkiliikenteessä ja jonkun verran syömisen suhteen. Lomalla voi olla, että käytän säästyneet:/

Meilläkin on pakko kulkea autolla, ei täältä pääse edes töihin julkisilla. 
Muuten kyllä ollaan tarkkana, jätteet kierrätetään, ei osteta huvin vuoksi uutta elektroniikkaa, pyritään välttämään ruokahävikkiä ja minä kyllä suosin kosmetiikassa eläintestaamatonta ja luomua. Olkoon mitä myrkkyä ja turhaa kenenkin mielestä.
  Mielestäni sekin on “ympäristöystävällistä” että ei julkisilla paikoilla ihan hieltä haise ja painele tukka likaisena. 

Mulla on pakko olla auto, koska joudun työpäivinä liikkumaan hyvin ripeään tahtiin paikasta toiseen, ja joskus joudun lähtemään liikkeelle niinäkin päivinä, kun kuvittelen olevani koko päivän samassa paikassa. Lisäksi viikonloppujen työt, jolloin voi työaikataulu pettää, kun ei riipu itsestä. Eli autosta en luovu.
Mutta muuten on ekologista elämää (en siis mitenkään pyri siihen välttämättä, vaan asuinolosuhteet nyt vain ovat sellaiset), eli ulkovessa, pihasauna, vain kylmä vesi keittiöön. Lämmitän puilla ja apuna sähköpatteri. Kosmetiikkaa en käytä lukuunottamatta shampoota, saippuaa, hammastahnaa ja hajuvettä. Ei hoitoaineita, hiusvärejä, meikkejä. Siivousta harrastan niin harvoin, että siitäkään ei isommin Kemikalikuormaa tule.
Paperin saapuminen on minimoitu, kun en tilaa lehtiä. En paljonkaan osta vaatteita. Töissä on parempi asu työnantajan kustantama, ja arkena käytän omia normi vaatteita.
En osta kaupasta ylipakattua tavaraa, en jugurttipikareita, en mitään krääsää.
Olen siis ilman omaa pyrkimystäni aika vähän luontoa kuormittava yksilö.

Aina en ymmärrä sitä kun pitäisi elää egolokisesti ja kuitenkin pitäisi kuluttaa paljon että saataisiin talous kasvuun ja paljon työpaikkoja. .:pinch:  Mitenköhän sitten olisi hyvin… 

Privaviestejä ei voi poistaa! Tein kaikkeni, mutta siellä alhaalla ei toiminut se  nappula. :frowning:
Valitsin “kaikki”  ja “poista” mutta yksikään ei poistunut.

Mutta kyllähän tuoksuttomatkin yhtälailla kuin mikä muu vaan shampoo pakataan muovipurkkiin.

Jos haluaa oikeasti olla ekologinen, niin sitten käyttää palashampoota.
Sen valmistusaineet on hyvin luonnolliset, kuin myös pakkausmuoto, ei jää mikromuovia luontoon.

Ymmärrän kyllä hyvin , että ihmiset on tuoksuherkkiä- tai allergisia ja siksi tuoksut ärsyttää.
Mutta ei se tuoksuminen tai tuoksuttomuus muuta tuotetta yhtään sen enemmän tai vähemmän myrkylliseksi tai muutenkaan ympäristöystävällisemmäksi.
Huonon ja kuivan  ihon hoitoon esim. suolasaippua parasta mitä olen ikinä kokeillut ja siinäkin on hyvin luonnolliset aineet, on pakattu paperiin ja ei sisällä mielestäni myrkkyä, tuoksua kylläkin.

Eipä minullakaan mitään arsenaalia tavaraa ole, 1 ripsiväri ja BB voide ja 1 kulmakynä on sentään meikki kamaa…
Muut on ihan perus deodorantti, apteekin kosteusvoide ja 1 parempi päivävoide linjalla.
Minun käyttämäni hiussarja on pakattu myös muovipurkkiin, merestä kerätystä kierrätysmuovista valmistettuun. :wink:

Siksi minulla särähtää korvaan tämä , luomut on myrkkyä ei muuta ja kaikki muukin on myrkkyä ja turhaa. Tämä hömpötys on aika hassua. Ihan varmasti joka ihmisellä löytyy parannettavaa, politikolla ja meillä tavallisella kansalla. :wink:
Emadiganin elämä on kyllä aika luontoystävällinen. :hugs::hugs:
Olen opiskellut kemiaa ja työskennellyt kemian alalla elintarvike työn lisäksi.
Olen opiskellut myös elintarvikelakia, sekä luomun lainsäädäntöä.

Ja silloin kun suomeen alkoi tulla GM tuotteita, olen tutustunut geenimuunteluunkin aika paljon.
Lueskelin töissä lukuisia amerikkalaisia tutkimuksia silloin työurani alkutaipaleella.
Siinäkin on puolensa vastaan ja puolesta.
Joskus mietin kysymystä, että kumpi on luonnolle parempi, muuntaa geenejä tuhohyönteisiä tai kasvitauteja vastaan, vai myrkyttää ne muuntamattomat kasvit? Siinäpä miettiminen , kumpi on pahempi?

Mä oon vähän jästipää ja kaipaan faktaa, ei ole hyvä fakta, että luomut nyt vaan ei oo luomua vaan paskaa ja myrkkyä ja suurta huijausta.
Jos näin on, niin silloin on omavalvonta pielessä. 
Taidan olla ikuinen 5 vuotias ja luonnon ihmeiden tiedonjano ei sammu ehkä koskaan minusta. :grin::wink:

Kyllä tuo Saved by the barn ohjelma on ihana.

He ottaa vastaan kotieläimiä eli nautoja, sikoja, vuohia ym. ym. Yleensä sellaisia, joiden elämä lopetetaan, mutta jäävät eloon, kun saavat uuden kodin.

Siellä on jopa sokeat eläimet ja jotku vuohet saa jalkatuet, jotta oppivat kävelemään.

Nyt tuotiin pari  ankan  poikasta ja kumpikaan ei pystyneet kävelemään, koska jaloissa ei ollut voimaa, joten lääkäri käski pistää poikaset uimaan ja vahtia ettei ne uppoa ja huku. Hoito toimii hyvin. 

Sukulaistyttö on myllärinä ja kyllä luomusertifikaatti on tiukassa ei saa edes myllyttää samassa missä muu vilja…
siksi hän ei saa luomu merkintää koska siellä myllytetään kaikenlaista viljaa …mut siihen ei laiteta mitään lisää ja me säilytetään viileässä ja pimeässä siksi viljatuotteet. Hieno vehnä on niin eri luokkaa kuin kaupan…ja kaurahiutaleita joutuu tosissaan hauduttaa ei mitää pikaa ei siis käsitelty yhtään enempää kuin on välttämätöntä ja pilaantuu nopsaan jos ei viileään tai pakkaseen laita.