Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Luomutarkastaja kertoi, ettei koskaan ole tahallisiin väärinkäytöksiin törmännyt, joskus jotain pientä tietämättömyyttään. 
Tarkkaan määriteltyä ja tarkastettua.

Se ei tule julki mikä tehdään salaa. Vain hyvin pieni osa ei ole oikeaa luomua. Alkutuotannossa on helpompi juksata.

Eilen en muuten ostanut  patiokiinanruusuja hankkijalta vaikka oli komeita ja kauniita ja siel oli paljon esim.kukkineita pelagonioitakin eurolla yms…ruusuja ja kärhöjä ja sun muuta mut aika raaskoja oli taimet. Tuhlausta sekin et myydään vasta sitten halvalla kun ovat jo bioska kamaa.

Shampoosta vielä en tiiä mitä tarkalleen tarkoittaa biohajoava tuote …mut semmoisen ostan kun on tuoksuton ja mieheni käyttää lactasyd pesunestettä koko kropalle ja sitä saa isossa putelissa ja on riittoisaa kelpaa hiuksista kainaloon asti…mun allergia vaikuttaa myös hänen kemikalio valintoihin. Hän ei käytä partavesiä ei tuoksuja ja saunakin pestään mäntysuovalla kun sen tuoksua kestän mietona kun en saunaa käytä mut se on suihkun vieressä.

Omaa käsidesiä on kassissa se on nopeasti haihtuvaa eikä haise eikä ole saippuaista mömmöä mitä kaupan puteleissa on ja koton on litran pullo mistä pieniä käsidesejä täytellään…pihejä ollaan sen myönnän.

Tiesin kun otin tuon Hiustenvärjäys teeman esille että siitä syntyy keskustelua,  ehkä hiukan provosoin… ei kai se oo niin paha? Sehän on pääasia että syntyy keskustelua.
En minä ihan oikeasti todellakaan ketään moiti joka haluaa hiuksensa värjätä! tms. en ole vaan itse värjännyt toviin ja siihen on monia syitä. Ehkä minä “ihan hiukan” yliammuin. :slight_smile:

Voi kai olettaa, että jokaista joka ei esim. värjää kohti on varmaan 100 000 jotka värjäävät, että ei sillä värjäämättömyydellä ainakaan voi maailmaa yksi ihminen pelastaa.
Saatanpa  vielä hiukset värjätäkin, se ei oo niin sanottua, mutta jos niin käy niin teetän homman melko varmasti  kampaamossa niin tulee kerralla hyvä. :stuck_out_tongue:

Soija on aina epäekologinen. Se tuotetaan brasiliasta, kanadasta tai usasta. Ja soijapeltoja varten hakataan sademetsää. 

Ekologisesti pakatut ja valmistetut tuotteet on usein paljon kalliimmat kuin muut. Siksi moni vaan tahtoo valita sen halvemman vaihtoehdon.

Minä olen kauan jo suosinut luomu tuotteita, melkein niin kauan kun on ollut sillä nimellä tarjolla. Mutta eipä nekään kaikki ekologista määritelmää täytä, luomun määritelmän kyllä. :wink:

Minä en käytä soijaa, en salaattikastikkeita, en oliiveja, riisiä vain joulupuuron verran. Ulkomaisia hedelmiä käytän talviakaan kohtuudella. Marjat on kotimaista ja nuorempana ne oli kaikki itse haettu luonnosta. Ja omasta pihasta. Ulkomaista kalaa käytän vähän. 
Meikkiä en, en hiuslakkaa, saippuaa hyvin niukasti. En mitään haisevaa. Vai pitäiskö sanoa tuoksuvaa. No jaa, mäntysuopa kyllä on tuoksuvaa ja matot silti on kivan tuoksuisia. Bensa on haisevaa mutta sitä käytän vain vähän ja senkin auton hyväksi.
En tupakoi enkä käytä alkoholia. 
Kukat on huumeeni, maito juomani.

Kyllä huomaa, että olen treenannut hauiksia, sillä jaksoin kantaa hyvin 2 kauppakassia.

Ennen ihmettelin miksi kauppakassien kantaminen on niin urakkaa, kun kuitenkin minulla on jonkun verran voimaa lihaksissa. Kantamisessa (eli kassit roikutetaan alaspäin) tarvitaan määrätyt lihakset ja minulla ilmeisesti oli niissä lihaksissa vähän voimaa. 

Kahvia käytän silloin kun käy joku kelle voi sitä tarjota. Murukahvia useammin. Löytyyhän niitä kun laittaa mietintämyssyn päähän. :slight_smile:

Tähän sopii hyvin minun mottoni.
Elä ja anna toistenkin elää. :wink: 

Olen yrittänyt opetella siihen, että ihmisillä on eri toiveet ja arvot.
En itse myöskään tykkää tatuoinneista, mutta eipä ne mua häiritsekään.
Enkä ikinä toivoisi kenellekään syöpää.:confounded::face_with_raised_eyebrow: kaverini siihen kuoli vuosi sitten ja sitä en todellakaan kenellekään voisi ikinä toivoa. :face_with_raised_eyebrow:

Tiedän bobbie että olet lennokas sanoissasi ja teksteissäsi. Enkä millään toivo sinullekaan mitään huonoa. Tähänkin pätee tuo mottoni, elä ja anna toistenkin elää. :wink::wink:

Tänään alkoi toinen loman pätkä.
Tosin heti huomenna koiran kanssa hammaslääkäriin, eli sellaista lomaohjelmaa.

Elokuussa eli 1.8. seuraava työpäivä. :slight_smile:

Niin ja soijasta vielä.
Kolikolla on aina kaksi puolta.
Soijahan on todella hyvä proteiinin lähde.
Ja soija auttaa vaihdevuosioireisiin.

Minäkin tykkään itse kyllä höyryttämättömistä luomukaurahiutaleista.
Niistä tulee ihan parasta puuroa. :slight_smile:

Luomuviljelijöitä vahditaan kyllä. Tuttu isäntä kertoi, että hän vuokrasi appivanhempien pellot. Hänen peltonsa oli viljelty luomuna, appivanhemmilla oli yhdellä pellolla pikku tilkku kasvimaana. Kun vanhukset käyttivät keinolannotteita, piti tarkasti piirtää karttaan se tilkku kera selityksen. Jos ei niin olisi tehnyt ja näyte olisi otettu juuri sen tilkun kohdalta, ei olisi tullut luomutukea muistakaan viljelyksistä.

Hain saksan kielellä googlella miten sanotaan  R saksan kielellä ja hyvin näytettiin.

Eli pistetään esim. kynä hampaiden väliin vaakatasoon ja kun hengittää hieman kovaa ja ääntää, niin sieltä tulee se R. :grin: Se kylläkin riippuu sanasta mihin kohtaan se kurlaus R sanotaan eli konsonaatti ja vokaali vaikuttaa. 

Kivaa kuitenkin harjoitella. :+1:

Koska minä opiskelen saksaa. :grin:

Kyllä nurmikot on ihan keltaisia. Siksipä tykkään enemmän keväästä, kun luonto herää. 

Äsken kun olin vähän kastelemassa, tuli ihan syksyn tuoksu ja tuntu.
Äkkiä se kesä taas humahti, kun ei ensin keväällä meinannut startata lainkaan.

Jäi Ateneumin Repin näyttely väliin, kun ainakin 100 ihmistä jonossa. Olisin tietysti voinut varata etukäteen ajan, mutta en viitsinyt lomalla kellottaa. Oma vika.
Olen kyllä hienoimmat nähnyt Pietarissa, mutta…

Kattelin meidän leipälevitteen  selosteen.
Voita ja rapsiöljyä rasvoina.
Käytämme ingamariini merisuolaa, se on hyvää.

Minä käytän oivariinii, jossa on voita ja oliiviöljyä.

Yleensä en tykkää oliivista, mutta oliiviöljyä kyllä käytän. 

Keiju 3 öljyn margariini näkyi myös olevan ilman palmuöljyä.