Yleensä minulle ilmoitetaan kuka on tulossa ja tunnistan heti, kun kuulen ovelta soiton.
Aiemmin minä paiskasin oven kiinni, kun näin ne uskovaiset oven takana. Enää en avaa.
Omakotitalossa ramppaa koko ajan kaikenlaista ovikellon soittelijaa, mikä kyllä ärsyttää. Kyllä mä silti avaan aina oven ja sanon sitten kiitos ei.
Pepino, eikö koulu alkanutkaan sinun kohdallasi?
Kerroinko minä täällä ,kun meidän lähi naapurirouva,kuoli pari viikkoa sitten.Ei oltu paljon tekemisissä,hän oli jäänyt pari vuotta sitten eläkkeelle.Sanoi olevansa kovakuntoinen ja paljon kävelevä ihminen.Oikein kivan ja reippaan tuntuinen hän oli.Kauniina kesä aamuna oli valiitanut koskevan johonkin ja viety sairaalaan,mutta muutaman päivän kuluttua kuoli.Näin me emme kukaan tiedä päiviemme määrää.Saa poistaa,jos on asiaton ,eikä kuulu tänne,olen järkyttynyt tästä,niin tahdon jakaa tälläisen uutisen,sori.
Tottahan tuo on, ei ole mikään itsestään selvyys, että täällä porskutetaan 80-90v ikään… Että olisi hyvä miettiä mitä kuoleman jälkeen on… Mullakii on henki meinannut lähteä useaan kertaan jo…
Minä elän paljon vain tätä hetkeä, en tee mitään suunnitelmia eteen paitsi tänään saatan funtsia mitä huomenna ostan kaupasta. En silti pohdi mitä on kuleman jälkeen, uskon että maan matoset on kaverina tai sitten ole tuhkana tuulessa.
Minulla kävi vanhassa kodissa aika usein uskovaisia lehtiä tarjoamassa.
Erittäin fiksun ja kohteliaan oloisia ihmisiä olivatkin.
En ikipäivänä lähtisi haukkumaan tai sättimään fiksusti asiansa esittäviä ihmisiä.
Kohteliaasti vaan kerroin, että ei ole minua kiinnostava asia ja he lähtivät sitten pois.
Ei tarvinnut turhaan olla tyly.
Lehtimyyjille on välillä pakko olla tyly, he kun lukee tekstiään suoraan jostain paperista, kuuntelematta edes mitä toinen sanoo.
Minä vihaan niitä uskovaisia, jotka yrittää väkisin runoilla tai myydä lehtiä.
Itse en kuulu seurakuntaan, vaan yleensä veropaperissa lukee ihan muuta.
Toisen tämmösen rasian sain asiakkaalta vattuja on hän ihana ihiminen
Täällä kun herkästi haukutaan kaikki ulkomaalaiset , että varastavat “meidän” rahat jne.
Niin olen tässäkin asiassa erilainen, kuten niin monessa muussakin.
Olen tehnyt töitä monien eri maiden kansalaisten kanssa, kuten myös mieheni.
Alaisenani on ollut turkkilainen, iranilainen ja bosnialaisia miehiä, ei mitään ongelmia, päinvastoin olivat hyvin avuliaita ja ystävällisiä.
Työkaverina on ollut kiinalaisia, vietnamilaisia, ukrainalaisia, tsekkejä, virolaisia, bosnialaisia, kroatialaisia, venäläisiä , jne
Katson aina ihmistä, en kansalaisuutta, kenen kanssa ystävystyn.
Olemme saaneet monia läheisiä ja hyviä ystäviä molemmatkin miehen kanssa näistä työkaverista.
Itseasiassa odotan kovin, että korona tilanne helpottuisi, pääsisin viroon näkemään ystäviä ja meidät on kutsuttu myös serbiaan miehen kaverin mökille lomailemaan, lennot pitää vaan ostaa, sitäkin odotan kovin.
Samoin olen kuullut useiden maiden elämästä, luonnosta, maisemista, matkailusta ja kulttuurista ihania kertomuksia.
Minua jopa harmittaa monen puolesta, koska monilla tuntemistani ihmisistä on kova koti-ikävä omaan maahan, Usein vaan moni asia estää palaamasta, ei ole kotia, lapset ovat “suomalaisia” , sodan uhka, poliittiset ongelmat, työ ja elämä on vakiintunut suomeen, ym.
En minäkään tykkää, jos täällä nuoria naisia ahdistellaan , tehdään rikoksia ja muuta ongelmakäytöstä, mutta iso osa “pakolaisista” on oikeasti suuressa pulassa ja monikin on ihan samanlaisia ihmisiä kuin me kaikki suomalaisetkin.
Kyllähän suomessa on hyvin vahvassa rasismin kulttuuri. Ehkä olen sitten liian luottavainen, kun uskon ihmisistä hyvää.
Raismia ja ennakkoluuloja löytyy. Minulle on ihan sama vaikka ihminen on violetti ja palvoo kuuta päällään seisten, kunhan hän omalla työllään elättää itsensä ja perheensä. Suomalainen kotoutusohejlma on aivan älytön. Minä utelisin ensimmäiseks mikä on koulutus/työkokemus, jos ei oo, niin mitä osaa tehdä tai mitä haluaa oppia tekemään. Ja sitten tehdään. Tehdessä oppii kyllä kielen ja tavat ja jos tekeminen ei huvita, voi etsiä paikkansa muualta.
Ihminen voi olla kuka vain mutta . jos heidän kulttuurinsa hyväksyy rikokset niin siitä en pidä. Rikoksilla tarkoitan esim. raiskauksia, murhia, terroritekoja jne. Niitä vain esiintyy epätasaisesti eri kansanryhmien välillä.
Mie lähden siitä aina, että ihminen on hyvä ennen kun toisin todistetaan. En erottele rodun tai sukupuolen mukaan.
Muulta tulleita sisäsiittoiseen Suomeen on saatava, että kanta säilyisi terveempänä.
Voin vaikka vannoa, ettei yhtään ainoaa euroa vähävaraisille kantasuomalaisille tule vaikka tänne ei enää ikinä saapuisi yhtään maahanmuuttajaa /pakolaista.
Kyllä hyväveliverkosto siitä pitää huolen.
Suomen terveydenhuoltoa ajetaan nyt siihen malliin ales, että hirvittää.
Kodinhoitajat, kotisairaanhoitajat ja sairaalan henkilökunta on jaksamisen äärirajoilla.
Siitä kannattaisi nyt kaikkien huolta kantaa. Myös päättäjien.
Tuo on just se mitä itsekin tarkoitin, eli luotan ihmisiin kunnes toisin todistetaan. Varmasti on pahoja ihmisiä olemassa ihan kansalaisuuteen katsomatta ja myös niitä kivoja.
Ja samaa mieltä, jos ei tänne tule siirtolaisia, ne verorahat tungetaan johonkin hyväntekeväisyyteen , EU : hun tai johonkin muualle. Suomen on näköjään yritettävä esittää parempaa kuin onkaan.
Raivostutko samoista asioista kuin muut suomalaiset ? Nyt selvitetään, vastaa 10 kysymykseen .
Sotiminen ei varmasti kenenkään mielestä ole hienoa, tai hyväksyttävää.
Ei uskonnon, eikä minkään muunkaan vallanhimon tai muun asian takia.
Onhan maailman tilanne aika kamala, kun vähän siellä täällä kohisee ja kansalaiset joutuvat pakenemaan omia maanmiehiään. :crying:
Niin kuin ei koronassa , ilmastossa ja luonnonmullistuksissa olisi ongelmia riittämiin.
Mietittiin isännän kanssa et niin kauan kun on uutisia ollut niin melko aina on eräät kansakunnat tapelleet ja tulee aina tappelemaan viimeiseen mieheen. Eikä eurooppalaisten hyssyttely asiaa paranna …rauhanturvaporukat kun lähtee niin sama meno alkaa heti joten sekin energia on hukattua aikaa.
Eilen tuli sähköpostiin onnitelut, että minut on hyväksytty opiskelemaan, mutta odotan vielä TE-toimiston päätöstä, sillä kännykkään tuli ilmoitus, että 17.08.21 minulle soitetaan.
Opiskelu alkaa 23.08.21, vaikka nuoret aloitti jo torstaina.
Äiti just soitti, että susi kuvattu tässä meidän kylällä aamulla klo 8.30.
Mentiin koiran kanssa kuvan ottaneen miehen talon ohi aamulla n.klo 8.40, eli ehkä se siellä sumussa kuljeskeli.
Oli kuulemma takkuinen ja laiha susi.