Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

11/13 olet oikea guru.

Mulle tuli:
Tuloksesi: 5 / 13 Perusvarma (lähes) biologi
Erotat rauduskoivun hieskoivusta leikiten ja fotosynteesin selitys irtoaa selkärangastasi. Jotkut biologian ilmiöt olivat ehkä päässeet unohtumaan, mutta toisaalta, et (ehkä) ole biologi, joten mitä väliä? Perusvarma kasin suoritus ansaitsee aplodinsa.

No joo, en kyllä erottanut niitä koivuja ja arvasinkin väärin. Noi oikeat tuli selkärangasta, loput arvauksella eikä nyt onni suosinut siinä hommassa yhtään.

Talven ekat leikkotulppaanit ostettu. Nippu punaisia. Nyt täytyy raivata johonkin sopivalle paikalle maljakon mentävä kolo. 

Käytiin eilen ennakkoon äänestämässä. Mies olisi tahtonut jo ensimmäisenä päivänä, onneksi uskoi oikeaksi osoittautuneen ennustukseni jonosta. Ei ollut eilen ongelmaa ruuhkasta. Kaupungintalolla oli aulassa iso pöytä meno-paluureitillä  rajana. Oli myös “liikenteenvalvoja”, joka katsoi, milloin on tilaa salissa. Virkailijoilla oli paikat kaukana toisistaan, turvavälit toteutuivat hyvin.

Onneksi mennään jo kevättä kohti. :hugs::hugs:
En yhtään tykkää, kun koko ajan on rapaa, liukasta ja pimeetä.
Mieli tekisi lenkille kovin, mutta ei pysty, tiet on niin liukkaat ja huonot, ei auta nastatkaan ja saa vielä kapeilla kujilla pelätä kaahailevia autojakin. 
Kävelen sitten vaan ympyrää omassa metsässä.
Pari viikkoa oli taas sentään mukavan lumiset pakkaskelit.

Suokukan kävelystä ympäri omassa metsässä tuli tietysti mieleen Tönönvahti. Kaksi oman metsäympyrän kävelijää :kiss::smiley:

Tönönvahti, onko sun terveyspuolen tilanne entisenlainen ? 

Meillä on onneksi metsä kulkukelpoinen, lähes lumeton sekin. :wink:

Ken kävelemään pystyy kivuitta niin olkoon onnellinen…kiertäisin pientäkin rinkiä jos ei olis koettelemus.:crying:
Isäntä ei tajua ja tekis mieli sanoo sille et käveleppä käsilläs ja kerro mulle kuin paljon sattuu niin ollaan viivoilla…hänel on solisluu murtunut ollut jo 2 v kun lääkärit ei suostu myöntämään.

Solisluu murtumalle ei vissiin yleensä tehdä mitään?
Minulla murtui lapsena ja ei siihen ainakaan tehty mitään.

Tsemppiä kovasti. 
Onneksi ovat hoidettavia asioita, eli parannusta tiedossa. :smirk:
Silmä ongelmat siis, muustahan ei vielä tiedä. 

Isäni kävi myös kaihileikkauksessa tyksissä. Tosi nopeasti pääsi myös, ehkä noin kk meni hänelläkin. 
Oli muutenkin tosi tyytyväinen, kiva henkilökunta ja kaikki meni hienosti.
Paraneminenkin oli nopeaa.

Meillä menee kauppaan viikossa 100-120€, 2 aikuista ja kaksi alakoululaista. Tehdään itse ruoat, juodaan hyvää kahvia. Lapsilla karkkipäivä ja kerta viikkoon jotain leivon. :blush: 

Tässä tämän viikon ruokaostokset. Pikkasen reilu 40€. Eilen ostin kuplaveden täyttöpullon 9.95€. Se riittää 4kk.

Kääk,olen taikauskoinen :roll_eyes: varasin ajan kolmanteen koronarokotukseen 02022022.
Nyt vasta katoin tuon päivämäärän numeroina.
Huh,pitäsköhän vaihtaa päivä :thinking:

Karvari, mites kellonaika, onko 14.20  (2.20) ?

Sähkölaskut, Elenia Siirto: 1.12.2021-31.12.2021. 100,37 €
                      Vattenfall: kulutus 1.11.2021- 31.12.2021  67,89 € 

On pikkuisen kohtuutonta. :angry:

Sohvakukka, on se……

Lasku joulukuulta:
- kulutus Helen 21,51
- siirto Elenia 69,89
Kohtuutonta on.

Mulla tulee siirto ja sähkö samalta firmalta. Kolmen kuukauden lasku vähän yli 240. Ja mulla ei ihan kauheasti ole sähköä kuluttavia laitteita. Nytkin tuli leivinuunissa ja puuhellassa, illemmalla sytytän tulen makuuhuoneen Porin Mattiin.