Sitä sun tätä (alkaen 5.1.2021 ->)

Nuu,ei onneksi.Aamulla 8.30 ja sitten töihin ,jos pystyy :thinking:

Viime kuun lasku tarkalleen 303.-  fortum , siirrot ja verot isommat kuin sähkön kulutus…tuntuu isolle menoerälle kun yhden ihmisen sairaseläkkeellä eletään, mut ollaan säästetty kun eletään kuplassamme ja teemme kaiken itse emmekä käy missään. Takassa tulet joka päivä mutta jumppa tuokion vuoksi lämmitetään saunaosastoa 6 h päivä ja sauna isännälle usein kerran viikkoon punttitreenin päälle. Salimaksut on kalliimmat kuin kotitreenit …autokin on monesti paikoillaan 5 vrk kerrassaan.

Marras- joulukuu:
Käyttö 83.03
siirto 106.60.
Kymenlaakson sähkö.

sähköstä marras- joulukuu
helenille 24,85 ja elenialle 84,63

Käytin isukkia naapuri “kaupungissa” verikokeissa, kun paikalliseen arvauskeskukseen seuraava vapaa aika olisi ollut vasta ensiviikon perjantaina. Keskussairaalan lääkäri haluaisi kuitenkin varmaan nähdä ne tulokset ennen soittoaikaa. Vaihvihkaa ja pikkuhiljaa tuntuvat huonontavan paikallisen palveluita, enää yksi ihminen hoitamassa kokeiden ottoa ja käsittelyä.
Samalla käytiin äiteen kans kaupat läpi. Oli farmarin perä täyteen lastattu. Ei tarvi hetkeen lähteä ostoksille. En kyllä edes ihan tarkkaan muista, koska olisin esim Lidlissä käynyt, tokmannin kiersin läpi ilman hankintoja.

On kyllä vähän ikävä niitä aikoja kun pystyi spontaanisti lähtemään kaupoille.  Koskaan en oo ollut mikään shoppailija, todella kaukana minusta. Mutta joskus kun oli tilanne ettei ollut mitään kummoista tekemistä niin saatoin lähteä ajelemaan “paikallisesti isolle kirkolle” . Kirpputorikäynti, marketissa tmv. käynti - mitä nyt milloinkin sellaisten edullisten normielämään kuuluvien löytöjen tekemisen asialla. Pari kertaa kuussa ehkä mun vakiopiipahdukset  löytöostoksilla. Tykkäsin siitä.

Nyt yli vuoden ajan on nää virkistävät löytöostospiipahdukset olleet pääosin historiaa. Niihin liittyvät onnen hetket myös.  Olis kyllä mukava päästä takaisin normaaliin, mitä se nyt kellekin sitten tarkoittaakin.

Niin, aika pieniä hetkiä loppujen lopuksi me kaivataan. Aika pienet hetket loppujen lopuksi meidät onnellisiksi elämässä tekee.

Pienestä iloitsen, tällä kertaa rahapuusta mikä on tehnyt muutaman kukinnon. :slight_smile:

Äänikirjat on kyllä miut pelastanut. 
Ankea talvi kun työt yhtäkkiä loppuivat melkein kokonaan. Nyt olen vahtanut yksityiselle. Työt alkaa ensi kuun lopulla.
Vähemmin tunteja mutta säännöllisesti ja vaan yhdellä asiakkaalla. Enemmin aikaa kesällä pihapuuhissa.
Nyt ilahduttaa taimien kasvatus ja unelmat ensi kesästä.

Höh. Mun vanhasta katkaisusirkkelistä on varmaan menny kytkin rikki. Kun laittaa pistokkeen seinään niin lähtee pyörimään, eikä katkaisimen painallukset auta mitään. Taitaa lähteä romukonttiin. Se on käytävä naapurissa kylässä.

Aaaaaa, minulla on ihana kamala korvamato! Se on vaivannut koko viikon.
The Rasmus - Jezebel !!!
Olen aina tykännyt Rasmuksesta, ihan parasta musiikkia ja ne vanhat kappaleet kestää aikaa aina vaan.
Toivottavasti voittaa suomessa ehdokkuuden ja voittaa Euroviisuissa.
Ei todellakaan tarvitse hävetä tätä pakettia.

Mä oon kuunnellut sen Jezebelin yhden kerran samoin kuin kaikki muut paitsi se viimeinen, se on vielä kuuntelematta.  Joidenkin niiden kappaleiden kohdalla ei voinut välttyä ajatukselta ettei sillä ole tarkoituskaan lähteä vakavissaan Euroviisuihin vaan että tässä on nyt oiva tapa mainostaa ja markkinoida itteään.

Jezebelin kuunneltuani/katsottuani olin sitä mieltä et se oli ihan hyvä ja pärjää varmasti Euroviisuissa. Ei ehkä kummiskaan voittajakappale jos aatellaan et voittaja kahmii niitä kymppejä sylikaupalla. Saattaa yllättää iloisesti.  En kyllä nyt yhtään muista millanen se oli, ei siltä yhdeltä kuulemalta jäänyt mieleen kappale mutta esitys sensijaan jäi verkkokalvoille.

Ristikoita tekevät ja sanapeleistä tykkäävät: oletteko pelanneet https://sanuli.fi/

Jäin heti koukkuun :slightly_smiling_face:

Rapunzel, sitä aina pelkään kun löydän jotain kivaa, jää siihen koukkuun.
Ja joo, jäin koukkuun :grin:

Mulla on jo aika pitkä putki (vaihdoin 6 kirjaimeen)

En meinaa tohon tutustua ollenkaan. En meinaa, en meinaa, en…

Nuu, niin varmaan :grin:

Mietin vaan,että mihinkä saan mahtumaan tämän kevään taimikasvatukset? Kovasti pitäs tulla tilaa ku leikkelen pelakuut :thinking: epäilen vaan.

Taas yksi syy lisää kasvattaa itse omat vihanneksensa. 

https://yle.fi/uutiset/3-12282585
“HBL: Kymmenien vietnamilaisten epäillään joutuneen kiskonnan uhreiksi Pohjanmaalla.

Vain neljä uhreista on suostunut puhumaan poliisille. Lehden mukaan tapauksesta epäiltyinä on paikallinen vietnamilainen pariskunta ja kaksi paikallista kasvihuoneyrittäjää.”

Liittyykin tähän perjantaiseen uutiseen.
Niinhän sitä luvataan poliitikkojen suista että sama palkka ja samat edut kuin suomalaisille mutta eipä’ se niin mene kuin juhlapuheissa.

https://yle.fi/uutiset/3-12280319

Toisaalta onhan se meidän kuluttajien etu, että saadaan vihannekset kaupasta halvalla.

Tein tämmöisen mielenkiintoisen havainnon keräkaalista. En ole tiennyt, että keräkaali säilyy niin hyvin. Olen ajatellut että se “tehdään kauppakuntoon” kuluttajille, ja sitten säilyy vaan viikon verran, ja näin se taitaa mennäkin jääkaapin vihanneslokerossa.
Ostin marraskuun lopulla keräkaalia (halvalla, kuinkas muutenkaan) ja yksi kaali jäi käyttämättä. Olen sitten kuorinut siitä lehtiä silloin tällöin käyttöön. Säilytys ollut kylmemmässä kuin jääkaappi ja vielä nyt kahden kuukauden kuluttua kaalissa ei ole mitään vikaa. Ajattelin kehittää tätä hommaa. Ei ole pakko tehdä sitä hapankaalia niin paljon säilyvyys mielessä.