Sitä sun tätä (uusi)

Vähän samantapasta mullakin täällä. Eilen vein auton huoltoon ja samalla sit katsastukseen vientiin. Katsastuksessa oli löytynyt yks korjattava juttu ja korjaamolle autoa takasin ajettaessa oli autosta yllärinä tippunut pakoputki tai ainaskin osa siitä. Kuulemma kovat pörinät :laughing:

No he sit eilen vielä hitsasi sen pakoputken takasin ja tilas sen tarvittavan osan siihen korjaukseen. Tänään 9 aikaan aamulla mulle soitettiin että auto on just katsastettu ja mut tullaan hakemaan kotoa samalla kun he ajavat auton takasin korjaamolle. Ei tarttenut ite hommata jostain kyytiä et pääsee hakemaan autonsa :+1: 2 minuutin kuluttua auto saapui pihaan, minä siihen, korjaamolle ja maksun jälkeen kotiin. Taas vuosi oman rakkaan auton kanssa edessä, oon niiiiiiin helpottunut :heart: Ja mikä tuuri että se pakoputki tippu just niiden korjaamotyyppien ajon aikana - olis ollut ikävää keräillä pakoputken osia ite tuolla jossain ajellessa :+1:

Se käy kun on Dualia :joy: (YouTube-video mainoksesta)

3 tykkäystä

Katsastuksessa polttimo pimeenä. Vaihdatin sen ja samalla tilasin ajan oven korjaukseen kun lukko toimi vain manuaalisesti ja ikkuna ei auennut. Kuljetuspalvelu kotiin ja takaisin huoltoon toimi hyvin. Samalla vaihtui öljyt ja raitisilmasuodatin.

2 tykkäystä

Huomenna on käy kasvihuoneeseen päivä.
Otin jopa pari tuntia pekkasia, että pääsen ajoissa ostoksille. :wink:

Vinkiksi vielä , että kun etsin tuota tapahtumaa huomasin toisenkin kivan jutun.

Puutarha tahvoset on myös avoinna kaikille 6.-7.6 , muutenhan se onkin vaan tukkumyymälä.
Tuonnekin on mentävä katsomaan, silloin onkin kesäloma jo.

4 työpäivää vielä, sitten alkaa loma. :smiley:

Mikä se sellainen päivä on?

Käy kasvihuoneeseen päivänä useat kauppapuutarhat pitää avoimet ovet.

Kauppapuutarhaliiton sivulla on osallistujat.
Toki ihan kaikki ei sieltä löydy.

Minä menen lepolan puutarhaan, hyviä taimia ja tarjouksia oli viime vuonna.

Ok pitääpä tutkia onko täällä sellaisia!

Autosi varmaan läpäisi katsastuksen pimeästä polttimosta huolimatta? Toisin oli -70-luvulla, kun vein auton katsastukseen. Aamulla valot toimivat, katsastuksessa toinen ajovalo ei. Hylkäys, kehotus käydä vaihdattamassa polttimo saman rakennuksen korjaamossa. Sen jälkeen ajoin katsastusaseman pihaan, mies oli ottamassa montulle seuraavaa autoa. Hän käänsi päätä, vilkaisi autoa ja käski maksamaan uusintakatsastuksen. Tämän vatuloinnin ajan sisko paleli työpaikan pihalla. Olisikohan miestä kohdeltu noin vastaavassa tilanteessa?
Toisena vuonna katsastusmies pelotteli ennen montun päälle ajamista, vaikka pelotti valmiiksi ajaa pikkuauto montulle, jonka päälle ajo oli tosi tarkkaa. “Vähän aikaa sitten yksi tyttö ajoi juuri tuollaisen auton kyljelleen monttuun, tuli pahaa jälkeä”, sanoi mies.

En ole koskaan tarvinnu itse ajaa montun päälle, kyllä sen on katsastusmies tehny.

Olikohan myöhemmin asiallisempia katsastajia vai sattuiko meille ilkeitä. Inssinajoon sattui mukava tyyppi, Millä vuosikymmenellä olet käynyt katsastuksessa?

Nykyään ollaan hyvinkin ystävällisiä katsastuksessa, on kova kilpailu asiakkaista. Ei onnistuisi tuollainen. Joskus nuorena olen ajanut itse montulle. Joku parkkivalon polttimo oli rikki, kaksi viikkoa aikaa korjata. Jos sen jälkeen joutuu ratsiaan niin mahdollisesti sakko.

70-luvun alussa olen käynyt inssissä. Autokoulussa oli ilkeä opettaja mutta koulun omistaja sanoi että hän on hyvä työssään. Kortti tuli jännityksestä huolimatta, silloin olisi voinut olla verenpaine korkealla. Tässähän tulee ihan nuoruus mieleen… :slightly_smiling_face:

Inssin olen ajanut 1969 ja auton olen katsastanut itse siitä lähtien kun mulla on auto ollut, 1974 alkaen.
Monenlaisia katsastusmiehiä on tullut nähtyä.

Ravistelin eilen sammutinta korvanjuuressa, ei kuulunut mitään liikkeen ääntä eli on kovettunut ja hankin uuden. Jäi syksyllä kylmillään olevaan mökkiin, ei kestä pakkasta nuten ei häkä-varoitinkaan. Voisi pitää veneessä muutaman kovan aallokon matkan, voi hienontua sisältä siinäkin, kakkossammuttimena käyttöön.

Nuotena kävin pikkukaupungista toissä isommassa ja paikallinen autokorjaamo tai tutut ja tuntemattomat toivat mulle pihaan autoja työmatkalla katsastettavaksi, tutuksi tuli puuha… Osa oikein hienoja ja työpaikan miehet oli kateellisia. Katsastusmiehet oli 80 luvulla pelättyjä viskaaleita, sain siedätyshoitoa.

Käyn yhä korjaamolla, huollossa ja katsastamassa molemmat autot ja veneen. Auton voi viedä edellisenä päivänä ja tulla miehen kyydissä kotiin ja hakea sovittuvs aikana.

Vajaassa viikossa tuli silmänpohjankuvauksen tieto.
Reilussa vuorokaudessa mammografian tulokset.
Ei muutoksia. Nopeaa palvelua.

1 tykkäys

Täälläpäin kaupat ja leipomot mainostavat sauna-aiheella ja Kaj-teksteillä koristeltuja leivoksia viisuiltaan.
Ei näkynyt mitään “Ich komme” aiheisia koristeluita. Mitähän ne oliskaan olleet :flushed:

4 tykkäystä

Tämmöset ostin ja vähän muutakin kesäkukkaa ja monivärisen susanna amppelin.

4 tykkäystä

Ei hän ollutkaan prinssi harry. Kuuntelin hänen ääntä ja hän puhui alankomaan kieltä.

“Klo 23.56 Taidanpa painua pehkuihin. Ei helkkari, missä kaikki tomaatit ovat kodinhoitohuoneesta valojen alta?? Eih, vein ne ulkoilemaan parvekkeelle!! Ei muuta kuin pienet iltahölkät edestakaisin sisään ja ulos kunnes tomskut ja muut taimet ovat turvallisesti sisällä”

3 tykkäystä