Vanamo on suosikkini kaikista kukista. Muistaakseni samana päivänä on Linnean ja Vanamon nimipäivä. Lapsenlapsista kaksi on saanut nimen suosikkikukkieni mukaan, Kielo ja Linnea.
Meillä myös vanamoa lähimetsässä. Siirsin sitä tuohon lammelle menevän polun varrelle mutta ei oikein tykkää siinä olla. Elossa ollu monta vuotta mutta kukkia en ole nähny siinä.
Mistähän se johtuu että lapsena jo käytiin aina ihailemassa Vanamon kukkia lapsuuden kotini metsikössä. Se oli jotain suurta ja ihmeellistä.
Yleensä kaikki metsän pienet, hennot kukat ketunleipä, metsätähti oravanmarja ja Vanamo. Sudenmarjakin oli jostain syystä kaunis mutta nyt vihaan sitä kun meillä on kaikki kukka-alueet kohta sen vallassa. Pirullinen kasvi kuten kielokin. Niiden juurakkoa ei saa pois millään konstilla kokonaan.
Kieloa olen tyhmyyksissäni ite völjänny pihaamme mutta sudenmarja on tullu ihan itekseen.
Nuo on lempikukkiani jo lapsuuden ajoilta. Samoin kevätlinnunherne ja kirjopillike.
Minun korvasta ei enää kuulu mölinää.
Siinä taisi olla joku tulehdus eikä lääkäri tarkistanut korvaa.
Kirjopillike onkin muuten tosi nätti.
En muista olenko lähivuosina kauheesti sit nähnytkään. ![]()
Huomasiko kaikki jo Impectan siemenalennusmyynnin? Nyt kannattaa hankkia esimerkiksi muuten kalliit Sungoldin siemenet, miksei muutakin. ![]()
Mulla on silmät kiinni, tiukasti ![]()
Meillä kukkii joka vuosi, joskus enemmän ja joskus vähemmän.lapsena imeskeltiin niitä kukintoja siitä pienestä “pillistä” se maistui hyvältä jos ei pörriäiset olleet ehtineet käymään kukalla aiemmin. ![]()
Olen minäkin niitä imeskellyt.
Pienet on ollut huvit, pienellä ihmisellä. ![]()
Linnaea borealis
Pari pussia Sungoldia piti käydä tilaamassa. Ja vähän muitakin tomskuja, herneitä ja paria perennaa.
Sopivasti tuli kevään (kesän) viimeinen paketti Bulbs:ista
kun huomiselle on luvattu mukavaa kesäsäätä istuttamiselle.
Suurin osa erilaista kurjemiekkaa, 5 kpl Kuningatarliljaa ja pussillinen ”mini”miekkaliljaa.
Tänään en millään ehdi paneutua muuten kun kastelin juurakot ja saavat olla ulkona.
Kaikissa on heräämisen merkit ![]()
Minä taas tein tilauksen Impectalle,en kyllä enää aikonnu,muttaku ne alennukset ![]()
Tällainen kysymys oli Fb:a.
Miten vastataan, en muista nyt sitä nimimerkkiä, että vois laittaa viestiä.
Nyt löysin nimimerkin, on Vuokkis.
Joku on herkutellut.
Kitikat, ketjun alkuun tai loppuun pääsee helposti nuolia klikkaamalla.
Jos on ketjun alussa klikkaa alaspäin olevaa nuolta, silloin menee viimeisimpään viestiin.
Niiden nuolien yläpuolella on vihreä osa sivupalkista, sitä sormella liikuttamalla pääsee ketjua ylös- tai alaspäin.
Vihreän palkkiosan alapuolella on aika, sitä kerran klikkaamalla pääsee suoraan viimeiseen kirjoitukseen.
Kiitos teille ohjeista, eiköhän nyt onnistu Vuokkikselta.
Huom !
![]()
Perjantaina ja lauantaina on raaseporissa taimi tahvosilla avoimet ovet.
Muutenhan se on tukkupuutarha.
Aion sinne mennä perjantaina, mikäli tytär lähtee kaveriksi, en jaksa yksin ajella.
Ja turun kasvitieteellisessä puutarhassa ruissalossa on myös lauantaina taimi päivät.
Siellä on paljon erikoisempien kasvien myyjiä myymässä taimia.