Tampereen Linnainmaan Cittarin parkkipaikalla on myös taimipäivä lauantaina klo 10-14. ![]()
Kävin Taimitaikureissa tänä aamuna kaupunki reissulla. Ostin kivikkosuopayrtin ja syyspäivänsilmän. Ei pitänyt mitään ostaa, katsella vain josko jotain uutta näkyisi.
Mun kivikkosuopayrtti katos pari kesää sitten, pakko oli saada uusi.
Miksihän Daalia ketjuun tulee vihreä pallo uudesta viestistä, kun sieltä en löytänyt omia viestejä?
Nyt eläkkeellä ollessa, kun voi rauhassa tehdä puutarhatöitä ja taivaalta tullut vettä sopivasti, on suuri nautinto kierrellä pihaa ja nauttia kukkien kauneudesta. Parasta maailmassa ![]()
Ja vaikka ei ole eläkkeellä, sopiva sade on suuri nautinto, koska en jaksa aina kastella.
Tässä on helposti kuivuva maaperä. ![]()
Ja pitäähän sitä ihan aina joka päivä pihakierros tehdä, kaikkia täytyy käydä aina katsomassa.
Vahingossa vaan heti juuttuu jotain rikkiksiä nyppimään, tms, eikä osaa antaa vaan olla. ![]()
Meidän isäntä ihmetteli kovin, kun kerroin miten entinen työkaverini tuumaili, että on varmaan tylsä tämä meidän piha, kun on metsässä ja paljon havupuita.
Ei oo kyllä tylsä minunkaan mielestä eka sana mikä tästä tulee mieleen.
No ehkä jos vertaa räiskyvään pioni-/daaliapuutarhaan, siihen verraten on tylsä, mutta muuten en ole osannut niin ajatella.
Ei taida noin sanova ymmärtää kauneudesta mitään. Miusta puutarhasi on lumoava, monimuotoinen, hienosti luontoon sopeutunut.
Nyt kun en itse pysty pitämään pihaa siistinä ja kukatkin vähenee niin ihailen kuvia muiden kauniista pihoista.
Autolla joskus teen “maisemaretkiä” paikkoihin missä näkee luonnonkukkia parhaillaan. Suolle en enää pääse, se on omanlaistaan kauneutta siellä erilaisine kasveineen.
En minä siitä mieltäni pahoittanut, vaikka noin sanoikin.
Sanoin hänelle, että voi kun näkisit sen, kaikkea muuta kuin tylsä minun makuun.
No eihän kaikki kukat täällä viihdy, mutta mielestäni aina pitäisi suunnitella puutarha olosuhteiden mukaan, eikä yrittää peltotontille metsäpuutarhaa tai metsään aurinkoista kukkatarhaa.
Se menee liian haastavaksi muuttaa kaikki ja lopulta luonto valikoi menestyjät kuitenkin. ![]()
Suo on minunkin lempimaisema.
Ne värit on upeat ja kuinka ollakaan suokukka on yksi lempikasveistani.
Ja tupasvilla, se lumoaa aina ja isot suopursukasvustot, ah se tuoksu ja tunnelma. ![]()
Ostettiin uusi(tai siis käytetty, mutta meille uusi) varasto mun lumilingolle ja puutarhakamoille.
Huomenna lähdetään purkamaan siitä rännit ja raput pois siirtoa varten.
Se nostetaan kokonaisena lavetille nosturilla, sillä voi nostaa 4 metriä leveitä kappaleita, mm. veneitä, ilman että litistää sen.
Se on musta, mutta me maalataan se muiden rakennusten sävyyn ja siihen viereen tehdään mulle kahvitteluterassi.
Meidän ainoo terassi on talon takana, tuo tulee vähän enemmän pihan puolelle.
Kurppa,oon samaa mieltä.
Aivan taivaallista ku ei tarvi ryntäillä aamulla kasvarissa että ehtii töihin.
Ja pihahommat,joo,ne tulee tehtyä mutta iliman stressiä.
Minä olen ihmetellyt myös, että miksi joissain ketjuissa näkyy vihreässä pallossa kuinka monta lukematonta uutta viestiä siellä on. Se on myös ketjuissa, joihin en ole kirjoittanut, mutta ei se voi olla pelkästään sen perusteella, että olen ketjua lukenut, koska on ketjuja joita olen lukenut ja niissä on sen jälkeen tullut uusia viestejä, mutta ei ole mitään pallukkaa.
Nyt se selvisi. Vihreä pallo tulee, jos “seuraan” ketjua.
Tuo seuranta ei kuitenkaan ole mennyt automaattisesti päälle ihan kaikille lukemilleni ketjuille.
Sen millä perusteella ketjut tulevat automaattisesti seurattaviksi voi asetella omissa asetuksissa. En ihan ole vielä sisäistänyt miten noi asetukset tuolla vaikuttaa.
Onko teidän alueella paljon soita? Täällä on niitä joka puolella, isoja ja pieniä. Paljon niitä kuivatettiin aikoinaan mutta onneksi ei kaikkia. Nyt on tuulipuistoalue sunnitteilla yhdelle suurimmalle suoalueelle mutta vastaan pannan kaikin voimin.
Ei ole enää paljoa, mutta joitakin on lähistöllä.
Ihan kotikulmilla ei ole ainoaakaan, eli retkelle on mentävä, jos haluaa suolle.
Kiitos!
N. 7 tuntia autoilua. Melkein heti päästyäni kotiin tuli yllätysvieras, jota en tuntenut ennen kuin sanoi nimensä. Viimeksi käynyt meillä n. 40 v. sitten.
Tänään oli ottanut makkarin ikkunasta muovisuojan.
Heti huomasi, että on raikkaampi ilma täällä.
pupun per…leet oli käynyt katkomassa ja syömässä kurjenkellot jo ennen kukintaa.
Ihan ku tuolta luonnosta ei syötävää löytyisi. ![]()