Ne on sellaisia ystäviä ja niitä riittää. Pienet puput maistelee kaikkea mitä tielle sattuu.
Olen jo vähän oppinu ja säästänyt kahvin sakat joita kylvän sellaisille kukille jotka tiedän niille kelpaavan.
Aina ne keksii uuden ilkeilyn.
Rikollinenhan on aina askeleen edellä.
Kyllä se harmittaa kun näkee ne syönnin jäljet.
Toukokuun sähkön keskihta oli 1,97senttiä/kwh.
Kesän ensimmäinen punkki poistettiin klo 3 aamulla mahanahastani. Polttopuuhonmissa rrhevästä lehtomeys eliästä purki syliin puita pinotessa.
Miulla oli ensimmäinen nymfi keskiviikkona, kun tulin mökiltä. Kotkan saaristo kuuluu aivokuume alueeseen. Kaikki siellä liikkuvat saavat ekat rokotteet ilmaiseksi.
Pihalla ei ihme kumma ole vielä näkynyt yhtään.
Kaksi punkkia olen jo poistanut itsestäni ja yks oli isännällä.
Myyrät ja jänikset niitä levittää.
Mehtämyyriä on vissiin aika paljon kun pyydyksiä saa laitella jatkuvaan. Haastavaa vaan etsiä paikkoja ettei niihin mene lintuja.
Toissayönä oli syöty/pätkitty minun salaatti joka oli kaidelaatkkossa lasiseinillä olevan tomaatti mökin lattialla.
Jäljet johti yhteen nurkkaan jossa maassa reikä kaivettu ja salaatin pätkiä matkalla sinne asti.
Isäntä vei loukun illalla kun suljettiin yöksi oviaukko, katotaan saadaanko varas kiinni.
Olen laittanut pyydyksen päälle sinkkiämpärin kumoon ja kivi päälle. Ämpärin reunan alle pieni kivi että myyrät tai hiiret mahtuu kulkemaan. Ei ole linnut osuneet sinne, ainakaan vielä.
Kun koko vuoden katsoo Pohjanmaan tasaista maisemaa, silmä lepää tällaista näkymää katsoessa. Kuvattu Vekaransalmen sillalta Sulkavalla.
Eilen ihmettelin näenko harhaa, kun katselin telkkaria, niin ihan kuin joku olisi minun parvekkeella.
Pakko oli tarkistaa ja voi sentään muovisuoja on hieman irti ja liikkuu tuulessa.
Aamulla kun kävin kaupassa, niin huomasin, että muillakin parvekkeella on irti siinä kohdassa se suoja.
Kaunis ja tuuhea ![]()
Tottakai pitää tuollaista tuoda kotiin, aina niille jokin paikka löytyy.
Olipa edulliset daaliat. Katselin taimimyynnissä myös daalioita, oli tosi isoja ja nättiä mutta olivat jotenkin hontelon oloisia ja hintakin oli 17,50 € kappale. Jätin ostamatta.
Miksihän minunkin parvekkeen keskellä katossa on pyöreä reikä. Ei mikään iso.
Tuleekohan siihen lamppu?
Katto on maalattu.
Nuitten hinta oli 15 e,kauppias sano että ota kolome kolomellakympillä,eivät mee kaupaksi ku ovat niin korkeita.
Valtavan isot kukat tulee.
Onnekseni en ole sään ennustaja. Häpiäisin maan rakoon työtäni jos maailmalle suoltaisin tuommoista puppua.
Suosittelen etsimään niitä vanhan kansan sammakkomiehiä. Nekin osasi paremmin ennustaa.
Mikähän tuossa mättää. Onko laitteet huonot vaiko niitä ei osata tulkita oikein.
Jos on luvattu poutaa ja kahdeltatoista sataa niin iltakahden aikaan ilmestyy kartalle se satanut sade
näkyviin.
Vissiin parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ![]()
Kyllä täällä on ennustukset menny nappiin. Paikannus pitää olla kohdillaan, ei muuten tule oikein. Vai meinaatko TV:n ennustuksia?
Hyvä jos jossain onnistuu. Meillä on kyllä paikannus kohillaan, ei paljon tarkemmin pysty olemaan.
Meillä pörriäinen rakentaa kotia keinun kattoon. En raski häätää pois. Sovittiin ettei hän pistele minua.
Sopimus pitänee siinä tapauksessa ettet käytä keinua koko kesänä.
Ennen oli kukkakaupat, ja niissä floristi sitoi kukkakimput asiakkaalle. Nyt hankitaan kukat tavarataloista, joissa ne ovat valmiiksi koottuja. Täytin pyöreitä, ja sain monta erilaista kimppua. Sekaisin ovat niin ruusut, kuin päivänkakkarat ja kaikkea muuta mahdollista. Ikävä kyllä, ne rupsahtavat todella nopeasti.
Jos on seuraavalle päivälle tulossa jotain hommaa, jonka aikana ei saisi sataa, minä vertailen Ilmatieteenlaitoksen, Forecan ja norjalaisen yr.no sivuston ennusteita.
Jos on esimerkiksi halkoja pinotessa on sadekuuroja tai ukkosia liikeellä, niin silloin katselen netistä niiden tutkakarttoja ja niistä kun arvioi saderintaman liikkumisnopeuden voi melkein 15 minuutin tarkkuudella ennakoida milloin sade alkaa ja pitää pressut valmiudessa pinon peitoksi.
Nyt on tainnut olla haasteellinen kevät ennusteiden suhteen.