Sitä sun tätä (uusi)

Miraemmi, hieno juttu että kirjautuminen onnistui! Keskeneräistä on vielä mutta juttelu onnistuu kyllä :slightly_smiling_face::+1:

1 tykkäys

Täällä taas!

Kesä on kulunut vahvasti töiden merkeissä enkä perinteisesti olisi penttiin näin kesällä siis ehtinytkään, joten tauko ei haitannut tässä vaiheessa :grin:

Tämä kesä oli muuten surkea hunajan tuoton puolesta :weary: Mehiläiset olisivat kyllä keränneet, mutta kun mikään ei enää heinäkuun puolen välin jälkeen oikein kukkinut sellaisella volyymilla, että siitä olisi jäänyt tarhaajallekin otettavaksi. Kaikki mikä tuli, meni pesien omaan käyttöön ja saalis jäi siis tältä vuodelta varsin nirkoiseksi. Jo toinen “katovuosi” peräkkäin. Plääh.

Onneksi puutarhapuolen hommia on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi, joten sillä voi sitten vähän paikkailla.

Kirsikoista ja karhunvadelmista tuli tänä vuonna hyvin satoa :blush:

5 tykkäystä

Jos ensi kesälle haluat varautua kylvä purasruohoa. Se kukkii yhä heinäkuussa avomaalle keväällä kylvettyä ja on meillä täynnä tarhamehiläisiä. Voin laatoitukselta lakaista sinulle munakupillisen siemeniä jos haluat.

1 tykkäys

Kurkkuyrtti eli purasruoho on todella mehiläisten mieleen. Kaunis kukkakin sillä on. Helppo kasvattaa ja kukkii pitkään.

Kiva taas nähdä, echinacea :slightly_smiling_face:
Kirjautuminen näköjään onnistui :+1:

Valtsu tossa jo sulle ens kesäksi tarjoutui avuksi siemeniä lakaisemaan, huomasitko :incoming_envelope:

1 tykkäys

En tiedä oletteko huomanneet, mutta myös vanhoihin ketjuihin pääsee jo kirjoittamaan.
Ylävasemmalla on vihreä neliö jossa on P ja sen alapuolella valikko, josta voi valita ”tuoreimmat”. Siitä saa auki myös vanhat ketjut ja niihin pääsee kirjoittamaan. Toki ketjuista puuttuu vielä kuvat ja vanhoja viestejä välistä näköjään puuttuu vielä myös, mutta uudet viestit toimii ihan hyvin.

4 tykkäystä

Eioo vissiin vuelä talavivalakkarille omaa ketjua.
Jokootta nostaneet valakkarit?
Mietin että joko ens viikonloppuna nostan,tai seuraavana.Saattaapi mennä tuo seuraava liian myöhäseen :thinking:

Chali,vaihoikko salasanan tuolta tietoturvasta:Lähetä spostia salasanan palauttamista varten?

Koiratarha alkaa jo peittyä kasvillisuuteen.
Syyshortensiat kukkivat komeasti tänä vuonna.

8 tykkäystä

Tänään oli enimmillään 10 amiraalia yhtä aikaa maksaruohoissa + 1 nokkosperhonen ja paljon pörrejä.
Nytkin on 14 ruukkua maksaruohoja juurtumassa pistokkaista, haluan niitä paljon lisää.

6 tykkäystä

Karvari, mietin mitä tarkoitat….
Siis, kun ensimmäisen kerran Pentti pyysi rekisteröitymään / kirjautumaan, kirjoitin sähköpostiosoitteeni ja klikkasin Unohdin salasanani. EN laittanut siihen ruutuun vanhaa salasanaa.
Sähköpostiin tuli linkki jota klikkaamalla syötin uuden salasanani ja ipädi kysyi haluanko tallettaa salasanan johon vastasin kyllä.
Pääsin sisään uuteen penttiin.

Kun avasin pentin iphonella, pääsin sisään suoraan.

Kun avasin pentin pöytäkoneella imäkillä, minun piti kirjautua kuten esimmäisellä kertaa, eli s-postini ja klikkasin Unohdin salasanani, sain s-postiin linkin ja laitoin sen valitsemani salasanan siihen ja pääsin penttiin.

Minulla on käytössä se toiminto, Apple kysyy tallennetaanko salasana (joka toimii sitten kaikilla laitteilla).

Se että voiko Applelaitteella muuttaa Pentin salasanaa en tiedä, luulen ettei käy koska se salasana pitää olla Pentin tiedostoissa.
Jos haluat vaihtaa salasanasi, sinun pitää (luulen näin) kirjautua ulos Pentistä (odota hetki) ja sitten kirjautua sisään uudelleen.
Luulen että Pentti kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa, - tässä vaiheessa (luulen niin) kirjoita sähköpostiosoitteesi ja klikkaa Unohdin salasanani.
Muista kirjautua ulos Pentistä kaikilla Apple laitteilla.
Sinulle pitäisi tulla s-postiin linkki jolla voit kirjautua, s-postiosoitteesi + uusi salasana.

Jestas, pitkä stoori mutta toivottavasti auttaa. Jos ei auttanut, kerro niin yritän jatkaa miettimistä :grin:
Itse en koskaan kirjaudu Pentistä ulos vaan suljen X:llä vaan sivun

Vihdoin sain tämän pöydän kotiin. Entiseen kotiin se ei mahtunut täydessä pituudessaan. Keskellä olevassa osassa on 19 cm syvä kaappi molemmissa päissä ja pöydän takana. Leveys 60 cm, kiinteän osan pituus 105 cm ja “siivet” 53 cm. On painava, joten kuljettamista piti miettiä monta vuotta.

8 tykkäystä

Palautellaankohan niitä vanhoja ketjuja hiljalleen, kun en löytänyt sitä valkosipuleille ollutta?

Minä nostin valkosipulit heinäkuun lopussa ja ne on olleet sisällä kuivumassa. On ollut niin sateista, että en niitä ole ulkona roikotellut. Osasta olen jo varret katkonut ja osa vielä roikkuu vaatetelineessä mun kotitoimistossa.

Tämä kuva on otettu 31.7.

5 tykkäystä

[1000013962|666x500]
(upload://8esYGHZu4q6gG8oIZW0yhfzc1Jn.jpeg)

10 tykkäystä

Ei menny ihan nii kuin piti tuo kuvan lisäys. Harjoitusta tarvitaan.

1 tykkäys

Ketjujen palautus on koko ajan menossa. Alueita (entisiä osioita) klikkaamalla ei näyttäisi olevan mitään eli jo palautuneet ketjut on irrallaan vielä ja niitä puuttuu paljon edelleen.

Karvari, valkkarit oon nostanut jo ja osassa oli jo kynnet irronneet. Tänä vuonna piti nostaa jo ennenkuin itusilmukukinto oli auennut :face_with_diagonal_mouth:

Minulla ei punainen maksruoho vielä kuki, valkoinen kukkii ja Yksi Amiraali lenteli luumupuun ympärillä. Perhoset on vähentyneet, ennen vanhaan hyvään aikaan niitä oli paljon. Ruokaa olisi nytkin.

Kiitos mielelläni otan vastaan! Tulisko ne perille esimerkiksi myöhemmin siemenkirjeen mukana vai ihan omana postinaan? Maksan kyllä merkit jos kirjeen laitat tulemaan :slight_smile:

iPad ehotti vahvaa salasanaa ja en saanu sitä vaihettua.Semmonen kirijainnumerohirviö jota en vaan pysty muistamaan ja oon yrittänny ettiä sitä mutten löyvvä mistään.
Mietin tuota josta puhuin,saisko sillä vaihettua salasanan ”normaaliksi” niin pääsisin myös puhelimella penttiin.