Miekii pääsin vasta tänään läppärillä Nuun avustuksella viimein kirjautumaan.
Saa nähdä onnistuuko kirjautuminen kännykällä?
Jos iPädi ehdottaa vahvaa salasanaa (myös iPhone) niin sitä ei ole pakko käyttää vaan klikkaa ”valitse oma salasana”. Se klikkauskohta on yleensä sen salasanamonsterin alapuolella se valinta. Siihen sitten kirjoittaa oman salasanan.
Jos sinulla on iPädi ja pääset sillä Penttiin, onko sinulla iPhone?
Nämä kaksi juttelevat keskenään ja ainakin minulla jos toiseen tallettaa salasanan niin myös toinen tunnistaa sen saman.
Jos sinulla on iPhone, mene:
- Asetukset
- Salasanat
- …… Valitse sivu / www linkki ja klikkaa, keskustelut piste puutarha piste net
- kokeile jos pääset vaihtamaan salasanaa kohdasta - Vaihda salasana sivustolla -
Olen joskus joutunut käyttämään tätä toimintoa mutta siitä on kauan aikaa.
Eioo,mullon Samsung.
Nostettu talvivalkkarit heinäkuun lopussa. Kuivuivat, on leikattu ja siirretty sisälle kuivumaan. (Karvarin reunuspäivänkakkaraa parveke laatikossa hyttyskarkoitteena)
Sorry Karvari, en tunne / tiedä Sampasta yhtään mitään.
Mulla on tänään edessä soutuveneen siirto vanhasta pitopaikasta ihan toiseen. Meni lopullisesti eilen hermo nykyiseen venepaikkaan. Siellä on tehty uudistuksia ja parannuksia joiden seurauksena paikka on käyttökelvoton. Venettä ei pysty enää vetämään rannalle suoraan vaan joutuu ensin nostelemaan ja sittenkin pohja raapii teräviä kiviä. Mulla on vihreä maali veneen ulkopinnassa ja mun paikalla maassa on vihreä vana vesirajassa.
Stressaa hirvesti lähtee veneellä liikkeelle kun se on niin vaikeaa nykyään. Ja se homma ei sais stressata vaan rentouttaa. Siks eilen soutelin kattomassa yhtä vaihtoehtoista venepaikkaa ja sit käytin pari tuntia kun soittelin ympäri ämpäri ja yritin löytää henkilön jolta paikasta voi kysyä. Kannatti sillä loppujen lopuksi löytyi henkilö joka tiesi henkilön joka tietää henkilön jolta kysyä.
Ja tänään siis soudan veneeni sinne uudelle paikalle
Muutama päivä Tartossa.
Kaunis, siisti kaupunki.
Uskomattoman upea kasvitieteellinen puutarha.
Laittelen kuvia kun sivut aukeaa.
Vielä piipahdan Tallinnassa Karnaluksissa, käsityömekassa
Uuden istutusalueen perennat rehottavat. Kivoja maksaruohoja löytyi viime vuonna purkutontilta, ovat runsastuneet ihan huimasti. Kohta avautuvat. Joku ärsyttävä isokiertokin tuonne eksynyt, siinä on kyllä vihattava kasvi!
Karvari, laita kuvien väliin riviväli, on mukavampi kattells kuin yhtä pötköä olevia kuvia
Karnaluks Tallinassa on kyllä uskomaton paikka (lähellä bussijaamia) varmasti tuhansia erlaisia vetoketjuja, nauhoja, lankoja, kankaita ym.
Ostin aloituspakkauksen tilkkutöiden aloitusta ajatellen.
Höh,esikatselussa oli väli kuvissa
En ainakaan vielä löytänyt hortensioille paikkaa.
Pallohortensia taas kauneimmillaan.
Kesähortensian kukka
Rankat sateet on piiskanneet kesäkukkia.
Vähän ennen sateita ne olivat todella komeita, tämän näköiset nyt.
Tänään meillä oli 18 amiraalia yhtäaikaa, oli pakko laskea kun oli niin paljon.
Valkoisia näkyi myös aika paljon kaali-tai lanttuperhosia ja yksi gammayökkönen ja aaltomittari.
Amiraalit menee iltaisin koivunrunkoon jonoon viimeisiä auringon säteitä nauttimaan, ennen kuin häipyvät johonkin nukkumaan.
Niitä näkyy myös paljon tuolla kotitien varrella, jostain syystä ne ovat todella runsaslukuisena tänä vuonna.
Pitääköhän se aina laittaa käsin, vaikka näyttäis jo olevan ? Todennäkösesti. No opetellaan ja opitaan tätä uuden pentin toimintaa
Harjoittelin tuota kuvan laittoa taas.
Päivänliljat kukkii tänä kesänä runsaasti.
Tuosta pihatien laidassa olevasta kukkarykelmästä pidän kun kaikki pysyy pystyssä vaikka kuinka sade pieksää niitä.
Ne lienevät niin taajassa ettei ole tilaa kaatua vaan tukevat toinen toisiaan.