Onkohan kisu hylätty talon ja auton kanssa samaan aikaan pihalle ![]()
Korjattu teksti!
Maanantaina asentaja kävi asentamassa tuuletus telineen parvekkeelle.
Yllätyin, kuinka hänellä ei olllut päähinettä, vaan mustat hiukset laitettu komesti. Tuoksukin oli hyvä.
En tiiä mistä maasta hän on kotoisin, mutta puhuu englantia ja suomea aika hyvin.
Perjantaina hänellä oli mukana suomalainen asentaja ja kummallakin kypärä päässä. Kävivät tarkistamassa mitä vielä puuttuu parvekkeelta.
Sähkömies kävi torstaina ja kirosi, kun puupanelit oli asennettu eikä sähkörasian piuha riittänyt seinään asti.
Hän joutui laittamaan kytkentärasian keittiöön, koska joutui leikkaamaan sen lyhkäsen piuhan poikki ja vaihtamaan pitempään.
Asentaja perjantaina liimasi puupalikan kyntkentärasian alle, koska sähkömies mittasi väärin kuinka korkealle rasia tulee. Porasi väärään paikkaan reiät.
Punaiset proput näkyi ja minä peitin ne massalla piiloon.
Edit.
Pahus sentään! Ei pitäisi väsyneenä kirjoittaa mitään.
Se oli torstai, kun sähkömies oli täällä ja perjantaina parvekeasentajat tuli tänne.
Maanantaina se ulkomainen mies, joka puhuu enkkua ja suomea tuli tänne.
Jestas mitä tohelointia ![]()
Minä muokkasin tuon teksin, kun sekoilin päivästä.
Ja nyt taas IS-testiä pukkaa:
“Testaa, miten hyvin muistat suomalaisten laulujen sanat – vain todelliset musiikkitietäjät saavat 12 oikein. Miten laulu jatkuu?”
Tein testin, ihan mielenkiintonen. Sain oikein 10/12. Ne mitkä tiesin tuli heti ja ne mitä en tiennyt piti miettiä kun en saanut sanoja tulemaan päähän automaattisesti. Ja pieleen ne sit meni.
9 oikein. En muistanut sanoja mutta arvasin mitkä sanat sopivat jatkoksi…
Täällä kävi toinen mies laittamassa listat parvekkeelle.
Ei puhunut suomea.
Montakohan miestä tarvitaan tehdä nuita töitä!
Meillä on ollut talon yhteyteen rakennetun autotallin rakennusprojekti nyt menossa viimevuoden kesästä lähtien ja olen kyllä ihmetellyt, miten asiat hoituu taloyhtiöiden ja julkisten hankkeiden kanssa, kun tilaajana on jokin isännöintitoimisto, mikä ei ole itse hankkeen kohteessa.
Vaikka meillä on ihan hyvä maineinen yritys pääurakoitsijana, on tässä projektissa ollut paljon säätöä ja itse on joutunut olla hereillä, ettei ole tullut rakennusvirheitä. Työporukka on ollut pääosin suomalaisia ja ihan kokeneitakin, mutta moni käytetty rakennusmateriaali on ollut heille ihan uutta ja jos en olisi hakenut netistä ohjeita olisi joitan asennettu ihan väärin, kun työnjohto ei ole ohjeistanut porukkaa kunnolla.
Eilen meillä kävi nuohooja ja sen jälkeen illalla en saanut alakerran takkahuoneeseen valoja. Himmentimen nupissa oli nokisia sormenjälkiä, joten todettiin nuohoojan lähtiessään sammuttaneen siitä valot. Me ei olla koskettu siihen himmennin nuppiin pitkään aikaan, kun jokaisella katossa olevalla valolla on lisäksi erillinen kytkin, joista ne saa ohjattua. Meillä meni koko ilta selvittäessä missä vika oli, kun alkuperäisten 90-luvulla tehtyjen piirustusten mukaan takkahuoneen valaistuksen sulake olisi ollu numero 18 ja alakerran ryhmäkeskuksessa ei ollut sen numeroista sulaketta eikä yksikään sulake ollut palanut. Lopulta saatiin selvyys, että himmennin oli rikki ja keskuksen sulake numero 4 oli sille valaistukselle, niin uskallettiin irrottaa se rikkinäinen himmennin ja kytkeä valot suoraan kytkimille. Himmennintä ei enää oikeastaan tarvita ja vaihdettiin sitten vanhojen hehkulamppujen tilalle LED-lamput. Mietittiin siinä sitten, että onneksi ei tarvitse tilata sähköasentajaa korjaamaan tämmösiä, kun pystytään itse hoitamaan nämä sähköhommat. Meillä kummallakin on siis sähköalan koulutus.
Kaks päivää ollut vaeltamassa kavereitten kanssa syksyisissä maisemissa. Ilma mitä parhain. Tehty tätä jo kolmenymmentä vuotta, ennen vain Lapissa tai muualla Suomea. Nyt emme pysty kukaan enää ajamaan niin pitkiä matkoja niin pakosta olemme lähimaisemissa. Löytyyhän niitä vaellusreittejä täältäkin. Ruokaa ja juomaa oli riittävästi ja maailmaa parannettiin taas porukalla. ![]()
Ootteko löytäneet jostain siemenjoulukalentereita järkevään hintaan?
Impectan joulukalenteri 170€ kuulostaa ihan törkykalliilta. Arvoksi mainittiin yli 300€ (75 pussia eli 4+€/pussi). Selasin mukana tulevia siemeniä ja totesin, että ei ollut mun juttu. Pusseja on ihan liikaa, enkä tee mitään niillä kymmenillä vihanneksilla mitä siinä tulee. Ja plus se, että pilasin jo yllätyksen itseltäni katsomalla mitä tuohon hintaan saa.
Pistän tähän kun en muualle osannut.
Onkohan tämä jokin lihansyöjäkasvi?
Ostin keväällä jostain marketista kukkasipulipussin. Muut sipulit kukki jo kesällä mutta tämä oli nupulla monta päivää, otin sen lopulta maljakkoon. Eilen illalla rupesi huoneessa lemahtamaan vanhalle pissalle. Tänä aamuna haju leijaili siellä sun täällö, nuuskin kaikki nurrkat ja tuolit. Haju oli kuin pitkään vaihtamatta ollut voimakas pissatulehdus vaipassa. Lopulta nuuhkaisin liljankukkaa ja huh!
Vein sen ulkoilemaan. Minusta kukka jo näyttääkin pahalle jo värinsäkin puolesta.
Herkkänenäisenä ymmärrän liljojen hajuskaalan moninaisuuden, joissakin on ulkonakin pistävä haju. Kohtalokkaan värinen, jospa oppisi kukkimaan aikaisemmin tulevina kasvukausina, jännä kun on vain neljä terälehteä.
Tässä on syksyinen kukkalaite ompelijalle. Keksiikö joku, mikä yhdistää laitteessa hänen ammattiinsa?
Varmaankin tuo lanka (rihma) tuossa etualalla kiertämässä. ![]()
Kyllä vaan ja puuneula.
Ajatella, että kahden kuukauden päästä on jo joulukuu. ![]()
Kaupat pitää huolen siitä, että kaikki tietää joulun olevan tulossa. Joulusuklaat on olleet marketeissa jo pari viikkoa ja launtaina kun käytiin Julassa, niin siellä oli jo kaikki joulukoristeet myynnissä ja kuuset koristeltuna.
Valojen myynnin ymmärrän syksyisin, kun illat pimenee, mutta joulukuuset kolme kuukautta ennen joulua ei mene mun tajuntaan.
Ei hitto,miten tuon taas kestää ![]()
Onneksi ei vielä joululaulut soi?
Logistiikan vuoksi joulu suklaat ym. myydään jo nyt.
Muuten ei kaikkiin kerkiä viedä niitä.