Viikolla 43 tulevat pesemään parvekelasit.
Ne on kyllä niin likaiset, koska moni on koskennut likasilla hanskoilla niitä.
Saisivat pestä myös olphuoneen ja makkari ikkunat, koska eivät suojanneet niitä, kun pesivät seinät
Viikolla 43 tulevat pesemään parvekelasit.
Ne on kyllä niin likaiset, koska moni on koskennut likasilla hanskoilla niitä.
Saisivat pestä myös olphuoneen ja makkari ikkunat, koska eivät suojanneet niitä, kun pesivät seinät
Kävin tänään pesuainetukussa. Ostin kolme pullollista parkettivahaa. Ei myydä enää vähittäiskaupassa. Pärjään nyt jokusen vuoden.
“Se johtuu markkinataloudesta.” Tämmösen syyn sain kuulla viime viikolla kaupassa, kun pieni tyttö kysyi isältään, että miksi siellä myydään jo suklaajoulukalentereita. En kuullut ihan kaikkea, mutta jotain “luentoa” se isä piti liikemiehistä ym. aiheeseen liittyen.
Kävin näöntarkistuksessa ja ostin kahdet lasit, yhteensä 279€
Pikkasen oli kauko sekä lähinäkö muuttunut.
En tiiä jouvvunko lasit laittamaan.
Silimäleikjauksen jäläkeen on lähinäkö huonontunu kovasti tuosta silimästä.
Ja just tuo leikattiin näönkorijausleikkauksessa lähelle näkeväksi.
Toivottavasti palautuu ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Huh, viimeinkin on parveke valmis.
Täytyy vielä odottaa, kun tulevat pesemään parvekelasit.
Vein sinne jo yhden pienemmän arkun, kolme tuolia ja pöydän. Lisäksi termoruukut.
Tänään kävi täällä joku iso mies mittaamassa parvekelattian. Hänen mukana oli se mies, joka puhuu enkkua ja suomea.
Ei menny kauan, kun se sama mies taas tuli tänne korjaamaan sisällä kun ne nurkat piti paikata ylhäältä alas jne.
Sähän olet siivonnut täällä parvekkeella hän sanoi minulle, mutta silti piti imuroida betonipölyt.
Kerroin hälle, että oven lasista poistin teippien jäljet DW-40 öljyllä. Kuului vaan, että hyvä!
Lasi raapalla sain ne liimat pois.
Nyt on parvekkeella harmaa terassimatto eikä sen päälle saa laittaa puuritilät/laatat. Harmi sinänsä, mutta voin rullata sen maton, jos päätän laittaa ne puuritiät.
Hieno homma että parveke on vihdoin valmis ![]()
![]()
Katoin yle areenalta Tukkahevin hullu 80- luku.
Amerikan dokkari, jossa oli myös suomalainen Hanoi Rocks, jota jotku amerikan muusikot tykkäsi. Jopa Gunnarit oli kopsannut Hanoita ja jotku bändit oli kopsannut ilmeisesti sanoituksia.
Michael Monroe kertoi, kuinka suomessa katottiin heitä oudosti.
Onko kellekään tuttu kamassia? Ihan outo sipuli mulle. Pitääköhän sitä ruveta kasvattamaan?
Tähtihyasintista (Camassia) on kyse. Tähtihyasintit ovat touko-kesäkuussa kukkivia kauniita, vanhan ajan sipulikukkia. Kirkkaanvihreästä lehtiruusukkeesta kohoaa 50-100 cm pitkä kukkavana, jonka päähän puhkeaa sinisävyinen tai valkoinen, tähkämäinen kukinto.
Ainakin Sinitähtihyasintin sipulit ovat syötäviä, tässä linkki puutarha-artikkeliin asiaan liittyen .
Ruotsalaiset nähtävästi käyttävät sinitähtihyasintista nimitystä ”syötävä tähtihyasintti".
Hyacintit siis, en oo tienny että niitä voi syödä. No jos kukkasiks laitan niin en kyllä henno niitä syödä.
Olisiko ajatusta avata uusi ketju asiasta Tietojen kalastelu ja häirikkösoitot.
Eilen ja tänään on taas puhelin pirissyt. Jokin aika sitten tuli puhelu jossa nainen ilmoitti että tililtäsi ollaan juuri nostamassa 375 € (tai jotain sitä luokkaa) jne.
Eilen vastasin yhteen kun en ulkona auringossa nähnyt soittajan numeroa, mitään ei kuulunut ja sitten puhelu katkesi. Nyt näitä on tullut 9 puhelua, osa samasta numerosta. Mihin näillä soitoilla joku pyrkii? Onko teille muille tullut näitä häirikköpuheluja ja muita epämääräisiä soittoja?
Siis mitä joku hyötyy ja saavuttaa tällä?
Katsoin eilen illalla saman dokumentin telkkarista.
Ei kaikki katsoneet Hanoi Rocksia oudosti vaan minä ainakin tyttökavereitteni kanssa oltiin aivan hulluna heihin. Pojat ei niin Hanoista tykänneet.
Vieläkin muistan, kun Lapualla päästiin kaverin kanssa ihan lavan eteen ja se oli siihen aikaan toiveiden täyttymys.
Miun puhelin torppaa häiriösoitot. Niitä tulee noin yksi päivässä. Lukee tiedoissa, epäillään häiriösoitoksi, eikä tule läpi.
Sähköpostiin tulee vaikka minkälaisia uhkauksia. Puhelimessa on esto päällä, eivät pääse läpi.
Mulla samoin,saattaa olla jopa kolome epäillään häiriösoittajakis.
Hyvä ettei tarvi nuihin reagoida.
Voi hurja miten paljon ne rokkarit oli tapellut ja ruotsissa potkasivat ne amerikan bändit ulos sieltä ruokailusalista.
Lentokoneessakin kävi se hurja juttu, enkä olisi koskaan epäillyt,
että se amerikkalainen laulaja on luonnostaan tappelija.
Minä itse en ole koskaan kiinnostunut Hanoi Rocks musiikista, vaan raskaampi musiikki kiinnostaa.
Mitkä on sinun lempibändejä, Pepino? Itsekin kuuntelen raskasta musiikkia.
Vaikka joskus fanitinkin Hanoi Rocksia, niin en ole aktivisesti kuunnellut heidän musiikkiaan yli neljäänkymmeneen vuoteen. Yläasteikäisenä olin punkkari ja Hanoin tullessa suosituksi taisin olla lukion ekalla.
Kuuntelen musiikkia laajasti klassisesta heviin, mutta modernia jazzya ja örinäheviä en pysty kuuntelemaan. Mulla on spotifyssa lista, jota kuuntelen, kun teen töitä ja siinä on paljon rock klassikkoja ja vanhaa kunnon heavy rockia sekä myös grungea.
Akun tehdas oli mun eka LP-levy, minkä ostin, ja Eput on vieläkin rautaa. ![]()
Rock, hardrock ja heavy kuuntelen.
Niitä on useita bändejä joista tykkään paljon.