Sitä sun tätä (uusi)

Heräsin aamuyöllä ennen klo 3 siihen kuin olisi ovikello soinut.
Olenkohan nähnyt unta siitä ja se herätti minut?

Kyllähän sitä yöllä ja joskus päivälläkin kuulee ja näkee kaikenlaista. Yhtenä päivänä kuulin selvästi että kissa nauku ovella, kun menin päästään ulos niin ei näkyny koko kissaa. Vaeltaa kahden talon välillä niin ei aina tiedä onko siellä vai täällä.

Kun olin ala-asteella, niin silloinkin heräsin yöllä siihen, kuin ovikello soitto kuului. Menin katsomaan, mutta ketään ei näkynyt.

Velvollisuus tehty ja talvirenkaat on nyt auton alla. Paineet tietysti pielessä mutta kohta sekin asia on korjattu. Haluan ne ”omat tietyt paineet” renkaisiin
ja rengasvaihtopaikassa täyttävät aina liian koviksi.
Olkoon nyt tästä eteenpäin ihan mikä keli tahansa.

Ulkona on vielä vaikka ja mitä puuhaa. Selkä on vielä tosi kipeä niin puuhat saa vielä odottaa. Ei ne sieltä valitettavasti karkaa mihinkää.

Kävin myös eilen vaihdattamassa talvirenkaat. Ilmanpainemittareissa osaa huoltoasemilla isojakin eroja lukemissa, nykyiset digitaaliset mittarit näyttää lukeman helposti.
Puuilosta, Biltemasta, Motenetistä ym ´saa kuulemma jo 10€ rengaspainemittarin, toimii polkupyörään ja autoon, ei ole tullut hankittua.

Eilinen meni liesussa. Lähdin yhdeksän maissa ja kotiuduin viiden tienoilla. Kävin monessa paikassa, viimeisenä laitoin sukuhaudan kuntoon. Silloin oli jo aika hämärää.

Meitä on seitsemän sisarusta ja hoidetaan vuoden kerrallaan ikäjärjestyksessä hautoja. Tänä vuonna oli minun vuoro.

Olen pitkin syksyä katsonut youtubista tukan leikkuu videoita. Pikkuhiljaa saksinut tukkaani ja nyt Leikkasin itselleni Bobcut mallin, onnistu ihan hyvin.

1 tykkäys

Onko teillä pitsakiviä käytössä?
Tein savolaista ohrarieskaa ja jäin kaipaamaan pohjaan leivinuunin rapsakkuutta. Millaisia kokemuksia teillä on, onko merkitystä kuinka paksu kivi on?

Olen käyttänyt pitsakiveä kaasugrillissä pitsoja paistaessa. Kivi on n 1cm paksuinen. Suht rapea pohja tuli. Eka kerralla oli kyllä opettelussa saada siirrettyä pitsa kivelle, kun ei ollut varsinaista pitsalapiota, mutta kyllä se siitä sitten. Rieskan paistosta ei kokemusta.

1 tykkäys

Ihmettelin, kun oveen koputti joku ja avasin oven.
Kaksi lapsia pienempi ja isompi, jolla oli naamarit ja tavalliset vaatteet. Minua ihan nauratti.
Eivät sanoneet mitään, mutta isommalla oli lasten sankko.
Sanoin, ettei minulla ole mitään annettavaa.

Toivotin heille hyvää halloweenia. Kuului kiitos.

1 tykkäys

Happy Halloween :jack_o_lantern:

7 tykkäystä

Laitettiin tänään ulos lintulauta ja sille vartija.

7 tykkäystä

Taas kuului koputus ovesta.
Nyt oli kaksi ala-aste lasta oven takana.
Ei ollut naamarit, vaan lasten sankko ja poika sanoi karkki tai kepponen.

Täällä ei tiedetä eikä vietetä mitään hallowenia. Pyhäinmiesten päivää vietetään haudoilla ja kirkoissa.
Minä laitoin lyhdyn palamaan kuistille.

Mulla uusi tabletti nyt mutta kuvat ei siirry kuitenkaan, pitää kysyä viisaammalta. Näkymä on kuitenkin oikeanlainen.

Mene asetukseen ja klikkaa wi-fi ja sieltä wi-fi direct kummassakin laitteessa, kun olet lähettämässä kuvan eli jaat. Hyväksy.

Wi-fi löytää sen laitteen listalta, jonka klikkaat.

1 tykkäys

Ensimmäiset karkki tai kepponen - lapset käyneet, odotin niitä eilen…

1 tykkäys

Meillä kävi eilen illalla kolome tyttöä,ekaa kertaa täälä.

Täällä kävi yhteensä neljä lasta.
Ekalla parilla oli naamarit ja tavalliset vaatteet ja eivät puhuneet mitään. Toinen oli tyttö ja minua isompi ja sen mukana poika.

Toisella parilla oli poika ja mustatyttö. Karkki tai kepponen sanoi poika. Ei ollut naamaria kummallakaan.

Täällä on käynyt kahdet. En ollut varannut mitään, kun ei vuosiin ole käynyt. Nyt oli kohteliaita pikkupoikia, kysyi saako keppostella ja lopuksi hyvää päivänjatkoa.

Viime kuun keskihinta pörssisähköllä oli 4,25senttiä/kwh.