Hauskaa ja aurinkoista vappua kaikille ![]()
Hauskaa Vappua![]()
Hauskaa Wappua kaikille! ![]()
![]()
![]()
Hauskaa ja kesäistä vappua.
9 vuotissynttäriä vietettiin, bada bada bastu kaikui, kanava tyttö/ torso pestiin ja lakitettiin. Kummasti 9 v tuntee osakuntien haalarien värejä.
Hauskaa vappua kaikille vappua juhliville. Maalaistalossa kasvaneena muistan vapun päivänä, jolloin siirettiin siemenperunat kellarista navettaan itämään. Silloin koululainenkin saattoi tehdä töitä, esim. lannanlevitystä. Eräänä vappuna kulotettiin peltoa ja sain ranteeseen palovamman. Sai siinä temppuilla, ettei ylihuolestunut mummo nähnyt sitä.
Ei täällä maalla paljon vappua vietetä, enää ei nosteta perunoita kellarista, sellaisia kellareita ei ole enää. Maakellari on joillakin ja sieltä laitetaan perunat itämään navettaan, tai johonkin lämpimään.
Lannan levitys vappuna oli ihan aina. Iso rankakasa oli odottamassa toinen vakio työ vapun aikoihin, isä pilkkoi rangat sirkkelissä ja minä haloin toisessa päässä samalla ne haloiksi. Eipä sitä muuta osannu odottaakkaan.
Puuhommia tehtiin mekin tänään. Kannettiin tukin pätkiä halkaisukoneeseen. Hyvin päästiin siinä hommassa eteenpäin.
Mitä ihmettä… ![]()
Kauris varmaan ottanut liikaa vauhtia ja keinu kipannut.. ![]()
![]()
Onko teille tullu tilit ja eläkkeet tileille?
Mullei oo ![]()
Maanantaina vasta mun tulee.
Ensimmäinen arkipäivä.
Pidän nenästä kiinni, kun otan sitä oliiviöljyä. On se niin pahan makuinen.![]()
Rantasaunakausi alkoi eilen, veden lämpö +9.
Yksi vanha pieru tuli nassukirjailemasta …katselen ..






