MItä ihmettä, olikohan tuo tarina totta?
Onneksi ei tullut muita vaivoja siitä öljystä.
Tartteehan sitä ruuanlaitossa, ei kannata hukaan laittaa.
Kävin hautausmaalla dyykkaamassa ja jostain syystä nolostutti, vaikka kukaan ei nähnyt.
Tarvitsen purkkeja mihin siirtää taimia kennostoista ja sellaiset missä nyt myydään orvokkeja on sopivia osalle. Ajattelin kauppareissulla käydä tarkistamassa, joko narsissit isän haudalla voisi vaihtaa orvokkeihin, mutta ne kukat oli vielä niin hyvän näköisiä, että menevät vielä pari viikkoa. Kurkistelin sitten roskapönttöihin ja löysin 12 niitä kaipaamani purkkeja. Tarttis vielä löytää jostain pari tusinaa lisää.
Kierrätystä parhaillaan ja helpotat seurakunnan jätehuoltoa. Ei mitään aihetta nolostumiseen.
Jossainhan ne ruukut laitetaan erikseen, että on helpompi ottaa.
Minä pengon aina roskiksen hautuumaalla käydessäni. Eikä hävetä yhtään.
Keväällä kaikki narsissiruukut ja kanervaruukut on heitetty roskiin. Otan purkit talteen ja narsissit myös, niitähän voi istuttaa syksyllä. Olen pelastanut roskiksista myös orvokkeja.
Kyllä kaadoin loput öljyt lehteen ja sekaroskiin.
Kyllä se miehen tarina oli totta.
Me dyykataan hautuumaan roskista kukkasipuleita muttei enää tete-narskuja kun niitä jo on pihan perällä keltasenaan.
Perjantaina 15.5. On taas käy kasvihuoneeseen päivä.
Minä aion mennä taas Lepolan puutarhalle. Se on muuten tukkumyymälä, mutta silloin kaikille auki ja yleensä hyviä tarjouksia. ![]()
Taimitahvosen avoimien ovien päivään haluaisin myös ehtiä, sen ajankohtaa ei oo vielä ilmoitettu.
Kolme tuntia ja alkaa reilu kahden viikon loma. ![]()
![]()
![]()
![]()
Tänään tuli tieto siitä, että se firma kaatuu, jossa olin töissä monta vuotta, ennen opiskelua.
Siinä kiitettiin Orpoa ja Purraa. Moni firma täällä lopettaa.
9 viestiä yhdistettiin ketjuun: Kukkasipulien, mukuloiden ja juurakoiden hankintapaikat
Valkoista vuorikilpeä oli nyt hankkijalla ja sitä sitten hakemaan ja kulpan puutarhalta kultapallon taimi..kovin pieni oli taimi ja hintava. Nyt kun enään löydän sen kiinankukkakanukan mitä piti olla pirkkolan muhevaisella vaan eips ollukkaan..myyjältä kun kysyin et olisko tuos juuri tulleessa kuormassa ni pyysi minua tarkistaan netistä ?
Miksi orpo-purra kaikkeen syyllistyy ? Raha on se mikä määrää..
Ei ne lahopää ministerit tajua mistään, mitään, keski ja pienituloiset käyttävät tulonsa pakolliseen elämään.. Kaikkia maksuja nostetaan, ei jää rahaa ns harrastuksiin ym. Kohta kaatuu yrityksiä kuin sieniä sateilla ja taas pitää leikata, loputon kierre menossa,. ,
Minä ostin myös lisää valkoisia, ostin jo niitä viime vuonnakin.
Nämä uudet onnistuin nyt sitten palelluttamaan, ei kuollut kokonaan, mutta kukkavarret paleltui, eli varmaan ensi vuonna sitten kukitaan.
Oma moka, en arvannut, että kun ennustetaan nollaa, niin olikin 5 astetta pakkasta. ![]()
Pankilta tuli tekstari, että minulle on lähetetty uusi pankkikortti ja menee 2 viikkoa. Tosin pari pivää meni.
Miraemmi, asutko jossain Pirkkolan läheisyydessä? Siis kehä I varressa? Minulta saat lapiollisen kultapallon juurakkoa, kun vaan ilmoitat, mihin toimitan.
Pyykkikone hajosi, alkoi poistopumppu rouskuttaa siihen tahtiin, että pelkäsin koneen syttyvän palamaan ja välillä ei poistanut vesiä, vaan meni hälytykselle.
Se oli niin vanha, että ei jaksanut vaivaa alkaa poistopumppua korjaamaan, myös luukun lukko temppuili ja piti paiskoa luukku kiinni, että se tiesi olevansa kiinni.
Alkuviikosta isäntä laittoi nyt mun uuden koneen toimintaan ja kyllä nyt pesenkin pyykkiä MIELEllään.
![]()
Ihanan hiljainen kone, otin ilman automaattiannostelua olevan mallin, koska mitä enemmän turhia hienouksia, sen helpommin hajoaa, uskon tuon kestävän meillä seuraavat kymmenen vuotta ainakin.
Kiitos…mutta poikkeen Pirkkolan muhevaisella vain kun olen menossa maunulan hautuumaalle siivoomaan vanhempieni haudan.