Näytä meillekin.
Nyt nukkumaan ja yöks töihin. ![]()
Lehtikuusesta ruskistui lähes puolet, talon puoleinen osa, leikkasin sille trumppi tukan, eli heittoletin.
Mikä tuo punainen puu on taustalla?
Silloin kun opiskelin leipuri-kondittoria, niin sain uunista käsivarteen punaisen viivan eli poltin vahingossa.
Kun tulin kotiin, niin pistin abilaria siihen ja hyvin se hoiti ja ei jäänyt mitään arpia. Koulussa joku nuori oli polttanut saman kohdan, kuin minä, mutta sillä oli ruma jälki. Ilmeisesti ei laittanut mitään siihen.
Koristeomenapuu, lajiketta en tiedä, mutta vanha puu.
Saisko siitä lähikuvaa vaikka omena-ketjuun?
Onpa hieno näkymä ![]()
On todellakin ikkunanäkymät kohdillaan. Silmä lepää.
Musta Rudolf on täydessä kukassaan ja sen takana on tumma krikuna ja hapankirsikka justii lopettaneet kukinnan. aika hyvin ajoittuu että kukin vuorollaan on kukinnassa.
Ajatella, että elinsiirto ohjelmassa eräällä miehellä oli diabetes ja sillä oli lähtenyt silmästä näkö ja toisessa huono näkö. Silmät veresti.
Kirurgit päätti ottaa pois diabeten ja vaihtoivat haiman. Ja niin miehen ei tarvinnut enää käydä hoidossa. Mies oli saanut 25 vuotiaana diabeteksen ja nyt se elää ilman sitä.
Myös munuaisen vaihtoivat.
Täälläkin joka päivä naton helikopterit pörrää. Kuulemma harjoittelevat.
Ihanaa, meillä on taas sähköä
……
Oli vain aamusta lähtien koko päivän poissa. Vilkaisin nopsaan pakastimiin eikä onneksi mitään hätää.
Syyksi ilmoitettiin että jotain oli rikkoutunut jossain.
Kun pyörätien hiekat lakaistiin tosi myöhään, ei luiskien niitosta voi sanoa samaa. Pari päivää sitten ihailin vaaleansinisiä lemmikkialueita, ja eilen näin niittokoneen käyneen. Lemmikkejä näkyi vain hiukan siinä, missä niittäjällä oli jäänyt “hauki”.
Kasveista puheenollen. Ilmeisesti luonto on huomannut pihalla poropeukalon, kun on tuonut uusia kukkia. Ensin tuli yksi valkoinen krookus ruusupensaaseen. Pihalla ei ole missään ollut krookuksia sen jälkeen, kun siniset katosivat. Toiseksi tulokkaaksi ilmestyi keltainen päivänlilja ties mistä toissavuonna. Kolmas on tulikellukka, löytyi ruusupensaan juurelta muutama päivä sitten.
Puutarhakeiju siellä niitä istuttelee! ![]()
Täällä vähän sama meininki. Joku näkymätön istuttelee ihan uusia alueita. Tyttäreni ihasteli eilen kun oli nurmitädykettä ja ahomansikkaa iso alue. Kysyi miten olen hoksinu istuttaa noita tuollai. Oli hänen mielestä kaunista ja kieltämätä tykkään itekkii. Ei oikein uskonut kun sanoin että kunnia ei mulle kuulu jos näyttää hyvälle. Aikoi laittaa itellensä samanmoisen. Käskin lukea loitsuja josko joku menninkäinen kävis hänellekkii istutus puuhissa. Sanoin kyllä että saa ottaa tuostakin.
Nurmitädyke on ollu minun suojelun listalla, ei ole meillä rikkaruoho. Pörriäiset tykkää siitä ja käy moneen paikkaan väriläikäksi, kaunis sininen väri ja kukkii pitkään.
Johan on tylsää istua sohvalla ja pitää kinttua ylhäällä melkein koko päivä. Onneksi ulkona sataa, niin ei ihan hirveästi harmita ettei pysty möyrimään puutarhassa. Huomenna saa poistaa siteet ja katsoa mitä paketista löytyy. Varvasta ei kuitenkaan saa heilutella ennenkuin tikit poistetaan just ennen juhannusta.
Nyt sit oottelet juhannusta kaikessa rauhassa ja keskityt kaikkeen sellaseen mikä sujuu ilman varpaan heilahusta. Suunnittelet vaikka kaikkien aikojen juhannusmenun
.
Tämän vuoden kesälomareissu vietetäänkin ihan kotimaassa.
Lähdetään itä-suomen reissulle, mikkelin kautta ajellaan savonlinnaan, varasin jo hotellin kolmeksi yöksi savonlinnasta ja siellä tarkoitus mennä punkaharjulle risteilylle.
Matkasuunnitelmassa vielä imatra, lappeenranta, ym, eli sieltä kautta takaisin.
Ehkäpä vielä poiketaan mustilassa, kouvolan kautta kuitenkin on paluumatka.
![]()



