Sitä sun tätä (uusi)

Mitä voisi tehdä omista viinirypäleistä? Osa on hyvin hapokkaita eli niitä ei syödä mutta on yksi vihreä lajike joka on makea. Kiviä niissä on kyllä ja marjat ei ole kovinkaan suuret.

2 tykkäystä

Netti melkein korjattu. Poju kävi Seinäjoella ja haki 5g modeemin. Peräti 3 tolppaa ilman antenneja, liittimet tietty erilaiset, tilasin ne het.

3 tykkäystä

Viinirypäleiden siemenet on kuulemma erittäin tärkeät terveyteen.

1 tykkäys

Voisiko niistä tehdä mehua? Mietin samaa kriikunoiden kohdalla. Niitä olisi tulossa miehen tyttären tontilta. Voisi laittaa omenaa sekaan.

2 tykkäystä

Riikunoista olen joskus tehnyt hilloa. On huisi työ kun ovat pieniä ja se kivi pitää saada pois. On kyllä hyvänmakuista mutta koska on suuritöinen niin en ole joka vuonna tehnyt.
Kokeiltiin myös tehdä riikunoista likööriä, se kosendorffi + riikunoita - unohda 6kk ja siivilöi.
Tuli kyllä likööriä ja oli kauniin punainen ja hyvänmakuinen.
Meillä ei vaan oikein ole menekkiä….:grin: eikä innosta säilöä vuosikausia punaisia pulloja.

3 tykkäystä

On nämä upeita :heart_eyes:

16 tykkäystä

Mehumaijalla mehustaen onnistuu. Jos olisi puinen ruuvattava mehupuristin tuoremejuna pakastettuna vieläkin parempaa.

Sankollisen pystyy meillä tuhoamaan kivellistä zilgaa helposti kahteen pekkaan rouskutellen siemenineen.

3 tykkäystä

Eiks riikunalikööri sopisi kakkuihin ?

1 tykkäys

Varmasti sopisi mutta meillä leivotaan kakkuja niin harvoin.

Kukahan viisas keksisi kahluuhanskat kun kahluusaappaat on jo keksitty.
Olis nimittäin tällä tontilla tarvetta kun aina on kaikki märkää ja jotain pitäis kuitenkin tehdä.
Hylkivää kangasta on paksuissa takeissa mutta ei niitä jaksa pitää päällä kun lämpötila kuitenkin on kesällä korkea.
Eikä se paljon auta kun hihansuusta valuu vedet kainaloihin asti kun ajattelin katkaista pelkän hihan vanhasta takista ja laittaa jotenkun kuminauha lenkillä kiinni.
Tätä ideaa miettimään tulin sisälle kun vaatteet meni jo märäks vähillä puuhasteluilla kasvustojen seassa ja taivaalta satoi lisää että kastu pääkin kun se olis muuten ollu jokseenkin kuiva. :grimacing::grimacing::grimacing:

1 tykkäys

Aaaaa no nyt selvisi paljon kun löysin tuon Nuun viestin!
Elikkä odotellaan. :blush:

1 tykkäys

Rosaio olitko joskus kauan aikaa sitten Kotkassa puistoja kiertelemässä miun ja muutaman muun kanssa?

1 tykkäys

Kuinka sattuikin. Olin. Juuri laitoin maisemakuviin kaksi kuvaa puistokierrokselta.

1 tykkäys

Taidan olla jo siinä iässä, että tosi vanhoja juttuja muistaa.
Mukava “nähdä” :wink:

2 tykkäystä

Hyvä, että edes jotain muistaa.

1 tykkäys

Lyhyt hemmotteluhetki kampaajalla. Taas kehtaa olla ihmisten ilmoilla.
Pituudesta meni 30cm ja on vielä pituutta runsaasti jäljellä, pitkästä aikaa myös otsatukka ja kerrostettu edestä sivut. Saan helposti vielä moninkertaisen nutturan tehtyä jos tulee tilanne :grin:

Nyt hetki keittiössä. Kaapissa on paljon jauhopussin loppuja niin teen vuokaleivän missä tietysti myös siirappia.

3 tykkäystä

Minä odotan joulua, sillä olen aina rakastanut sitä.

En tarkoita markkinointia.

Chali,mullaki tänään kampaaja aamusta,ei kyllä tuntunu hemmottelulta.
Oltiin minun työpaikalla,alotettiin jo 8.30 että ei menis niin palijon työaikaa.Eipä oll7 rauhaa juurikaan nautiskella,puhelimessa juoksua ja ovelta kyselijöille tietoa.Kauhia häslinki että ehtii nopias valaamiiksi.
No,seuraava kerta ku on kampaaja niin ompa mulla aikaa istua ja nautiskella :innocent::innocent::innocent::innocent:

4 tykkäystä

Toinen Patrick Taylorin kirja ilmestynyt. Irlantilainen maalaiskylä.
Ihme jos noista ei tv sarjaa tehdä. Ihana tunnelma.

Illalla katsoin areenalta kiinnostavan dokkarin.

Brittiläinen kirjeenvaihtaja miehellä alkoi eläke ja hän halusi tietää miten voisi elää pitempään ja miten voi eläkeellä viihtyä.

Hän kävi Kreikassa, Japanissa ja Amerikassa.

Amerikassa on kaupunki nimeltää Loma Lindea. Se on täynnä uskovaisia ja elää raamatun kautta. Kirjeenvaihtajan isä oli aikoinaan kertonut siitä yhteisöstä ja varotellut.

Siellä kaupungissa asukkaat harrastaa liikuntaa, koska raamattu käskee.

Japanissa ja Kreikassa asukkaat syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa ainakin Japanissa.