Mulla pojalla semmonen millä tehään mehua käsipelillä.Raskasta,aikaavievää ja sotkusta hommaa.
No just tytär sanoi noin ettei kannata tuhlata rahoja mutta enhän minä häntä uskonut piti teiltä kysyä🤭
Jos sais aikaiseksi viedä mehustamoon. Onhan täällä sellainen voi olla vain pitkät jonot siellä.
Fb:ssa joku kysyy miten saa suippopaprikan punaiseksi. Mitä vastaan? Onko muuta konstia kun ajan myötä punastuvat, en minä ainakaan muuta osaa sanoa.
Se on mentävä nukkumaan. Nati nati!
No jos se on punainen paprika niin sitten kun se on kypsä niin se on punainen. Eihän siihen muuta voi sanoa tai tehdä.
Josko mieki aktivoituisin uudelleen tänne kirjoittelemaan ![]()
Vuosien aikana palstaa kyllä lukenut ja selaillut, mutta kirjoitellut en ole.
Paljon on vuosien aikana tapahtunut, uutta pihaakin laittelen pikkuhiljaa.
Olipas nostalgista lueskella kommentteja mitä niin monet tutut nimimerkit olivat kirjoittaneet! Useampi pentitön vuosi on tullut elettyä ja aina sitä vaan löytää tänne takaisin!
Tämä kesä on Ekmanskan (mennään nyt tällä samalla nimimerkillä vaikka viidettä vuotta jo sukunimikin on eri
) pihassa ollut suuri muutosten vuosi, kasvimaalle tehty suuret rempat, kasvihuone vihitty käyttöön ja useampi hedelmäpuukin on tullut hankittua.
Aiempina syksyinä on ollut tähän aikaan syksystä hirveä puutarha-krapula, mutta nyt tuntuu että vauhti senkun kiihtyy ja hirveä hinku jo suunnitella kasvimaalle laajennuksia. Kohta loppuu piha kesken… (
)
Miten siun leivontabisnes?
Noh, leivonta bisnes on kauan sitten taaksejäänyttä aikaa, en oo tilauksesta tehnyt kakkuja enää mooooooneen vuoteen
Sivutoimisena teen muita bisneksiä nykyisen päätoimisen päivätyöni ohessa, teen metsästyksen sivituotteena luukoruja ja kalloja (fb ja ig kalma art) ![]()
Lapsetkin on venahtanut jo mahdottoman isoksi, poika meni nyt syksyllä yläasteelle ja tyttö aloitti koulutaipaleen viidennellä luokalla, jännä miten kuitenkin äiti on tällainen ikinuori ![]()
oi miten ihanan näköistä! ![]()
Kesäkurpitsat kasvaa ihan hulluna. Vielä jäi kymmensenttisiä alkuja.
Ei oo ollu veden puutetta ainakaan eikä näytä tulevan. Sateessa kävin satoa korjaamassa.
Talvikurpitsat viimeiset otin pois jo keskiviikkona.
Tomaatit alkaa olla viimeisiä. Jokunen vihreä raakile jäi. Puoli kypsiä keräilin huoneeseen loppukypsymään.
Oon kasvattannu maa-artisokkaa parikymmentä vuotta ja ensmäistä kertaa nyt kukassa.
On ollu huippuhyvä kesä.
Kurpat nostettu,taas liikaa talavikurpitsaa ku on vielä entistäki pakkasessa.
Spagettikurppaatuli hyvin,ja mukava etton nuita ”yhen kerran” kokosia niin ei tarvi viikkoa syyä samaa.
Hurahuhhahhei siellä Tönönvahdin mailla
siellä paljon on kerättynä kurpitsaa ![]()
Och samma til Karvari också
. Ootte ihan hurahuhhahtaneita ![]()
Nuu,jo pikkusen kyllästyttää kurpitsa,mutta kyllä talavella suu napsaa ![]()
Katotaan sittä keväällä onko noista paljon jääny jäljelle. ![]()
Olemme molemmat kyllä melkoisia kurpitsa päitä.
Näitä hölskykurkkujakin meillä syödään jatkuvaan. Puolet jätin seuraavaan satsiin.
Tämä kesä on kyllä kaikin puolin erikoisen antelias.
Tuskin ensikesä on yhtä satoisa.
Nyt ei näy avatteren alla kasvu vyöhykettä ja asuinpaikkaa, olis kyllä mukavaa jos sellainen näkyisi.
Kunhan tää pentti jossain vaiheessa on “kasassa” niin sitten vasta on noiden fiksausten aika.
Oon itekin tuota kaivannut, ja muutamaa muutakin elämää helpottavaa juttua pentissä mut vielä on ootettava niiden kanssa ![]()
Eikä toimi tuo vastaa jos haluaa johonki tieyyn viestiin vastata.
Ei toimi ainaskaan iPadilla.