Sitä sun tätä (uusi)

Olen sieltä tilannut muutaman kerran ja hyvin on tulleet siemenet perille. Impecta on ruotsalainen firma ja ihan luotettava.

1 tykkäys

Iitin kurpitsakisan punnituspäivä on tän viikon lauantaina. Bonussarjanahan meillä on tänä vuonna peruna. Meinaan alkaa huomenna kaivelemaan pottuja eri istutuspaikoistaan. Varmaan alotan kasvimaalta, se on aikaavievin ja hankalin kun täytyy varovasti kaivella ja tonkia ettei mahdollinen iso kisassa pärjääjä vahingoitu :wink:

Loppuviikon keskitän tekemiseni kisajärjestelyihin, sekä omalta että kisan kannalta :upside_down_face:

1 tykkäys

Olen tilannut, hyvin on toiminut.

1 tykkäys

Millä kasvihuone pestään ja milloin, syksyllä vai keväällä?

En ole tainnut koskaan pestä. Hyvä jos syksyllä saa vanhat poistettua.

2 tykkäystä

Viimeksi pesin kasvihuoneen miedolla Fairyvedellä ja pehmeällä harjalla + huuhtelu.
Ei kai siinä ole sääntöä milloin pesee mutta on se kiva kun keväällä ottaa kasvarin käyttöön ja kaikki on puhdasta. Talvi ”syvädesinfioi” :grin: sitten loput kirppuja pienemmät.
Kovin myöhään syksyllä en pese koska ei pääse kunnolla paikat kuivumaan ennen halloja / pakkasia.

4 tykkäystä

Mä pesen mäntysuopavedellä syksyisin kun kasvit on poistettu. On sit keväällä puhdas ja valmis uuteen kauteen. Vois pestä keväälläkin mut sillon on niin paljon muutakin et mieluummin hoidan heti syksyllä.

Ja puhtaaseen siistiin kasvihuoneeseen on kevään esikasvatuksia kiva kuskailla :+1:

2 tykkäystä

En ole koskaan pessyt, hyvä kun saa siivottu vanhat pois näin syksyllä.

2 tykkäystä

Meni reilu tunti hammashoitajan vastaanotolla suu auki.
Taas se tavallinen ”huolto ja ylläpito”. Ei ollut mitään hammaslääkäriä vaativaa ongelmaa.
Seuraava käynti jouluviikolla.
On taas hyvä pureskella.

1 tykkäys

Kiitos tiedoista.
Ajattelinkin että lasiseinät vois pyyhkiä fairy vedellä nyt kun kaikki on tyhjennetty.
Eipä siellä mitään muuta ole kuin kärpäsen kakkoja ja nurkissa hämähäkin verkkoa.
Eiköhön se talvi desifioi pöpöt jos jotain jää.

2 tykkäystä

Mä olen pessyt äitini kasvihuoneen painepesurilla joka kevät. Mäntysuopa ja Tolu on huonoja, niistä jää kalvo. Fairy on paras pesuaine tai sitten joku lasinpesuaine.

4 tykkäystä

Mulle suositeltiin painepesurin kanssa käytettäväksi Mäntysuovasta seuraavaa innovaatio. Mäntypohjainen Pineline, perustuu 1 min liotukseen/ vaikutusaika ja sitten huuhtelu. Kummasti kasvaa levää tai sammalta lasin ja kehyksen väliin, painepesurilla irtoaa pois.

Tuolla on pesty sittemmin terassit, puutarhajalusteet ja matot ( väh 10 m päässä rannasta tai kunnan pesupisteellä). Auton ja veneen pesuunkin käy.

3 tykkäystä

Meillä pestään miedolla mäntysuopaveellä,huuhtelu ja päälle suihkutetaan desinfiointiaine joka saa jäähä huuhtelutta.
Mukava keväällä taas puhtaaseen huoneeseen laittaa kasvit.

3 tykkäystä

Nämä keltaset yritän vielä saaha kypsemmiksi,p7naset on ruukuissa ja ne vien vaikka autotalliin kypsymään.

8 tykkäystä

Minä kun olin opiskelemassa, niin siellä joku sanoi minulle, että perusta oma elintarvike firma.
Leipuri opettaja sanoi, ettei kotona saa tehdä myyntiin tuotteita, vaan tuotteet tarvii oman alueen.

Tulee liian kalliiksi, jos pitäisi vuokrata joku rakennus yms. Lisäksi koneet ja kalusteet tarvitaan.

Tämä viikonloppu menee liikuntahallilla.Meillä taas isot kisat,Itäkairan Pätsi,oon kahtena päivänä lippuja myymässä.
Ihanaa taas päästä kattomaan upeita suorituksia :smiling_face_with_three_hearts:

1 tykkäys

Sukulaistyttö tekee leivonnaisia ja kakkuja tilauksesta ja hänellä on erikseen tila jossa leipoo,siellä ei saa olla lapset ei koira ei kissat vaan on erillistila kellari kerroksessa. Hygieniapassi on ja nyt hankki kesätapahtumiin liikkuvan kioskin.
Et joo koton samoissa tiloissa ei vissiinkään saa myyntiin tehdä oletan näin.

1 tykkäys

Miksi spagettikurpitsa on sisältä oranssi, ylikypsäkö vai pilaantunut?

No tuolta sen pitääki näyttää.Mullon just samanlaisia ja hyviä ovat.
Onko pehemiää möösiä?
Paitsi tuo siemenisuus.

2 tykkäystä

Ekat syömäni kurpitsat taisivat olla hiukan raakoja kun ei ollut tuota oranssia väriä. Siementen ympärillä pehmeää, muuten kovaa.

1 tykkäys