Anna Soudukovan Haikara levittää siipensä kirja kannattaa lukea.
Vaikka joka päivä kuulee uutisissa kuinka hyvinvointivaltiotamme romutetaan, niin on meillä kuitenkin jotain…
Miesystävä oli töissä olessaan nauttinut yksityisen terveydenhuollon palveluista. Nyt kun sairastui sai ajan Haminan terveyskeskukseen hoitajan ajanvarauksen kautta. Lääkäri oli jopa hieman etuajassa ja teki heti lähetteen keskus-sairaalaan keuhkokuviin. Sieltä tullessa piipahti miun kautta ja samalla lääkäri soittikin, miltä kuvat näyttivät ja oli omakantaan laittanut reseptit.
Olin niin varautunut kertomaan kuinka hitaasti ja huonosti kunnallisessa sujuu, että ei voinut muuta kun hämmästellä. Kaksi tuntia tuohon kului kaikenkaikkiaan. Lupasi laittaa positiivista palautetta.
Johan on nopeeta. Hyvän palautteen paikka ehdottomasti. Tuosta tulee säästöjä!
Olin työterveyden asiakas aina. Kun siirryin poskiponteloitteni kanssa julkiselle minut passitettiin heti magneettikuvaukseen. Löytyi ylimääräinen reikä, joka ylläpiti pöpökaruselliä onteloissa. Kävin operaatiossa marraskuussa enkä antobiootteja ole sen koommin tarvinnut.
Työterveys oli nopea, hoito työkuntoon 4antibiooteilla neljästi vuodessa, 30 vuotta Olin hyvä, luotettava ja tuottoisa asiakas, työnantajalle tulin tosi kalliiksi.
Poika toi kaks korillista ihania omppuja
Osa n kuivaan ja loput syyään tuoreeltaan
Hällä tullu yhestä puusta yli 70 kg omenia.
Meillä vanha puu lykkäsi omenaa niin paljon et vaikka naapuri vei pari kassillista ni mettään meni 4 kottarillista omppua, ei voine kehua itseä etten hilloo tehnyt.
Enpä taida puhua mitään omenien määristä, mutta metsään en ole vienyt yhtään.
Pakastanut olen omppoja ja vähän tehnyt hilloa. Tuttavat on vienyt muutamia kasillisia ja loput mennyt riistan ruuaksi. Toiset on sitä mieltä että ei saisi ruokkia luonnon eläimiä, pitäisiköhän olla huono omatunto sen takia… no en niitä niitä itse vie riistapellolle mutta kuitenkin…
Riippuu varmaan onko metsänomistajan lupa.
Marjassa huomaa, että sinne viedään mitä vaan.
Eilen pyörittiin Jyväskylässä koko halavatun päivä. Peräkärry oli mukana kun piti ostaa uusi jääkaappi.
No jonkunlainen ostettiin mutta ei tuokaan ollu minusta sellainen minkä olisin halunnu.
Ei vaan ole kukaan keksiny tehdä minun tarpeen mukaisia jääkaappeja.
Mikron uusin samantien kun satuin mieleisen löytämään. Eipähän tarte sitä lähteä seuraavaksi etsimään.
Lohtupalkintona ostin kolme syysasteriruukkua rustan poistoista 1e/kpl. Muuta siellä ei meille ollutkaan.
Pojan luona käytiin ja hän oli vähän oppaana kauppareissuilla.
Porukalla käytiin syömässä synttäreiden merkeissä. Pojallani oli jo ja mulla vielä edessäpäin.
Porukan lotto tehtiin sepässä ja kysyttiin kitskalla missä olis hyvä ruokapaikka.
Neuvottiin etsimään ristorante momento josta saa monenlaista ruokaa.
Paikkaan oli jonoa mutta kyllä kannatti odottaa. Ruoka oli todella hyvää ja oli valinnanvaraa.
Kaikki olimme oikein tyytyväisiä.
Käskin talohoitajaa katkaista taas omenapuusta kaks isoa oksaa, niin ei tuu liikaa omenia. Minusta hyvä keino, pitää oksia puussa sen verran kun haluaa omenia. Isompia ja parempia omeniakin tulee.
Jo alusta lähtien oon säädellyt oksia sillä silmällä että mikä sato tulee olemaan.
Olen tilannut omenapuiden pienennyksen, ei tule ensi kesänä 300 litraa valkeakuulasta.
Rastaat on tulleet pihapiiriin. Ovat taitavia, katselin kun yksi siivillään räpytteli maassa oleviua lehtiä niin että ne lensivät kauemmaksi. Sitten tutkittiin mitä löytyisi paljastuneesta maasta ja kas kummaa löytyihän sieltä yksi mehevä mato. Aronian marjojakin tutkitaan mutta naapurin pihlajasta taitaa löytyä maittavampaa ruokaa. Punakylkirastas, räkättirastas ja mustarastas näyttäytyivät.
Minun parvekkeella on vielä lehtikaktukset. Saavat kunnolla lepoa.
Härkäpapua 4 kg 946 gr ryöpättynä,hyvä sato.
Meni mettään lisää omppoja ja syyspuuhaksi kaatuu kaksi vanhaa puuta mitä ukkeli leikkasi niin rajusti kyselemättä…et ei oo niistä eläjiksi. Mut kaksi jotka jää tuottaa kyllä ylikuormaa…
Meillä menee isot päärynätkin …ne on niin mauttomia ettei puisen makusia kehtaa syyä.
Minkä nimistä päärynää teillä on… Meillä on pientä pepiä ja maistuu ihan päärynältä.
Eikö ne pehmene ja mehustu kun pitää niitä sisällä lämpimässä. Niinhän kaupankin päärynät tekee, kun ovat ensiksi liian kovia.