Talitintit käy ahkersti lintulaudalla. Yksi pikkuvarpunenkin näkyi, oravaa ei ole vielä näkynyt.
Kovasti täälläkin käy lintulaudalla ruokailijoita.
Oravalla jo aivan harmaa turkki.
Pyrstötähde. Voisi nähdä auringonlaskun jälkeen, jos ei ole pilvistä.
Tällä kaistaleella Suomea pyrstötähti on mahdollista nähdä tänään – aikaa kaksi tuntia
Täytyy ottaa kiikarit esille ja tutkia länsipuolen taivasta, kun aurinko häipyy.
En viitsinyt tiiraa sitä, sillä katson telkkarista yle arenaa.
Luonto ohjelmia katson.
Kyllä on ihana nukkua ku eioo kipuja(tällä hetkellä )
Viime yönä syke alimmillaa 36,oon vissiin ollu aika rentona
Aikas alhainen syke…kun meitsillä jolla sykettä hoidetaan pisoprololilla ni sillä sen saa pysymään levossa 60-63 tienoolla. Ongelmana nimenomaan syke ja samalla sitten 90/60 paineet …lääkitys pudottaa ne hieman alas.
Hyvä kunto niin leposyke on alhainen. Minulla joskus yöllä laskee syke alle 50 ja pidän sitä outona kun kunto ei ole hyvä kun en paljoa jaksa liikkua.
Minulla normaali leposyke 45 ja joskus on vähemmänkin. On kuulema normaalia, jos ei tule poikkeavia oireita. Verenpaine on aina ollut matala, ihanne sellainen. Oon vähän oottanut milloin arvot alkaa heitellä, kun ikää on jo yli 60.
Alin ja maksimisyke on niinku sormenjäläki,yksilöllinen.Isän puolen suvusta oon saanu tuon ja tietenki liikunta vaikuttaa jonku verran.
Ku on laaja sykereservi niin on eduksi liikkuessa.
Maksimisyke aikoinaan mitattuna valvotusti,193.Tietenki ikä vaikuttaa tuohon alentavasti.
En ole ihan varma, mutta luulisin, että nimimerkki Klematis ( entinen penttiläinen ) olisi uudessa Kotipuutarha lehdessä.
Älytelkkariin taas tuli päivitys.
Ihmettelin miten kanavalista oli sekaisin, mutta heti tajusin, että täytyy ylhäältä valitsea oma lista.
Tosin siitä puuttui Viasat History kanava ja kävin hakemassa astuksesta se takaisin.
Meillä on vuosikymmeniä käynyt sama omenakauppias, saa nähdä, kuinka kauan vielä. Ikää on jo 81 v. On aina hyviä omenia, joten ostamme. Täällä hyvin harvalla on omenapuita pihallaan.
Pääsimme tänään tutustumaan alueemme uuteen ala-asteeseen. Koulua käy yli 400 lasta.
Siellä on kaikki mahdollinen oppimateriaali.
Hieno on koulu, Kokkolassakin on valmistumassa uusi valtava koulu. Olen seurannut sen rakentamista kun on ihan Lidilin vieressä.
Haikeita päiviä. Vähiin menee
Karvari, millon sä nyt jäätkään pois töistä ?