Ei varmaan huolta jos on kaikki kunnossa ja sukurasitteita ei ole niin kannattaa nauttia, mulla on kaikkee pikku kivaa ja ollaan vissiin aika saman ikäisiä. Vaihtaisin kaiken omaisuuteni terveyteen jos voisin.
On se,outoa enimmäkseen.
Just eilen tajusin ku juteltiin asiakkaan kans,että ”menetän” sen kaiken joka on täyttänny minun elämää 45 vuotta.Tavarat tuöpaikalla,tuntuu että niitäki tulee ikävä nehän on minun tavaroita.
Ens viikon oon enää töissä,loppukuun jätän tilan tyhyjentelyyn ja siivoukseen.
Olen taas täydentänyt kuivaruoka-ainekaappien sisältöä.
30kg sokeria, 20 kg ruisjauhoja, erilaisia ryynejä puuroihin yms.
Ei tarvi bussia käytettäessä kannella.
Hamsteri hamstraa
Varautuminen on taitolaji👍 Ei pysty ei kykene.
Sienipiirakkaan käytin toissapäivänä ruisjauhoja. 1 kg pussi on vanhentunut jo kesäkuussa. Vehnäjauhon piväystä en katsonut, 1 kg pussi sekin ja vanhempi Sokeria menee ehkä 2 kg vuodessa.
Sokeria ei paljoa kulu kun en enää leivo. Jotain on jemmassa. Puuroaineita, vähän herneitä ja pähkinöitä. Pakastimessa marjoja, toivottavasti ei tule pitkiä sähkökatkoja.
Meillä kolome arkkupakkasta lähes kantta myöten täynä,sisällä kaappipakastin joka seki mukavasti täynä.
Pitäs puolikas ylivuotinen saaha pakkaseen,sitten on kyllä mitä ottaa.
Kaupasta käyvvään kuiteski kerran viikossa,mutta en hamstraa isoja määriä josseioo älyttömän hyvä tarijous.
Autolla käyvvään kolomen kilometrin päässä olevassa marketissa,eioo tarvetta isompaan hamstraukseen.
Juurekset on tietenki omasta takaa
En hamstraa mitään ja on vain pieni kaappipakastin johon ei paljoa sovi. Sokeria menee ehkä pari pussia vuodessa, kotimaisia jauhoja en käytä ollenkaan. Vähällä sitä on oppinut tulemaan toimeen.
Unohdin että sämpyläjauhoja käytän jonkin verran kun leivon sämpylöitä.
Kaksi pakastinta miullakin marjoja täynnä. Kaappipakastimessa ruokaa ja ruisleipää.
Aika paljon mennyt hilloihin sokeria tänäkin syksynä. Jouluksi lähtee varmaan taas leipominen lapasesta.
Lähimyllyn ruisjauhoja ei ole lähikaupoissa. 4kg pusseja ei viitsi bussilla tuoda. Ostan kun autokyydillä kauempaa saan.
Kuivattuja marjoja ja sieniä on paljon, kaurahiutaleita, pähkinöitä ja mysliä. Kylmiössä sokerittomia mehuja ja puolukkasurvosta.
Jos sähköt on pitkään poissa pakastimet sulaa ja asunto kylmenee. Leipää ei voi tehdä ilman toimivaa uunia. Nuotiolla voi hiiligrillillä voi keittää soppaa ja kuumaa vettä. Polttopuita on tuotu mökiltä retkeilyä varten varastoon kestokasseissa.
Kauan, kauan sitten oli entisessä asunnossa oli tosipitkä sähkökatkos. Naapurilla oli vanha autonvanne nuotion kehäksi ja vähän puita. Meillä grillihiiliä. Käytiin kaupasta makkaraa, tein voileipiä.
Hauskin Tapaninpäivä ikinä, kahden kerrostalon väki kokoontui nuotiolle pakkasessa. Naapuritalon vauvalle lämmittivät maidon ja pesuveden, aika liikuttavaa ja yhteisöllistä.
Kaukolämpö ei toimi ilman sähköä, kiertovedipumput näet. Meidän kerrostalossa oli varmuuden vuoksi öljyä ja vanha oljykattils, talonmies napsautti lämmöytpäälle.
Isommat lapset jarmittelivst kun sähköt illamduudda palasivat.
Minun telkkarissa on ollut pitkään jo HD kanavat. Joten minun ei tarvitse tehdä mitään.
Onni on puuhella, leivinuuni ja pönttöuuni
Ensimmäiset tulet leivinuunin virittelin tälle syksylle, on tosiaankin ihanaa kun sellaisen omistaa.
Mie leikkaan lähes kaikki vasta keväällä, kuunliljat tienvierestä poikkeus ja jotkut mitkä lakoaa kulkuväylille.
Kiitos Kurppa,taijjan minäki antaa olla.
Poistan tuon parsa kysymyksen ku löytyki sen oma viesyiketju.
Eilen oli pesukoneen rummun kannen välissä vaatteen reuna, revenneenä tietenkin. Outoa, koska se vaate oli pesun alussa rummun pohjalla kaikista alimmaisena.
Ollaan karkkilakossa joten emme jonotelleet mut pörinä makeistiskillä oli aikamoista…
Talven varalle on meillä puita takkaan ja jos tulee sähkökatkos niin asuntovaunun jääkaappiin kamaa koska se toimii kaasulla ja siellä on kaasu hellakin. Oma kaivo turvaa veden saannin …jos itänaapuri tekee jäynät vesilaitokseen. Maakaapelin luulisi olevan toimintavarmempi …