Upea kuutamo oli eilen! Tähyiltiin sitä komeettaa, mutta ei nähty.
Onko jollain kokemusta [Greencare savirouheesta?] (Uusi Savirouhe on mullaton vaihtoehto - GreenCare)
MInä olen ostanut pussillisen sitä GreenCaren savirouhetta. Se on tanskalaista moler savea, mitä on myös Wurthin imeytysrakeet. Niitä Wurthin rakeita olen käyttänyt siementen idätykseen ja pistokkaiden juurruttamiseen. Tämän GreenCaren rouheen rakeet on suurempia, joten se ei ole oikein hyvää idätykseen. Käytin sitä ruukuissa salaojitukseen ja sekoittelin istutusmultaan. En ole kokeillut huonekasvien kasvatusta pelkästään siinä.
Onse kumma ettovat kalliita vaikka tullu liianki palijon satoa.
Kuka vetää välistä
Minä kysyin isoveljeeltä miksi liesi oli etukamarissa silloin, kun asuttiin pohjois pohjanmaalla.
Hän kertoi, että sen takia, koska kamina oli sen takana ja ne
kummatkin oli yhdistetty toisiin.
Ihmettelin myös silloin, kun siellä asuttiin.
Arvannetusti kauppias koska siin kohtaa menee verotukseen ja palkkoihin ja varastointiin ja pitää saada 50% kate. Mutta ruokamarkkinoilla on kalliimpaa ostaa suoramyynnistä esim. kotimainen peruna maksaa tuplat mitä kaupassa.
Viimeisessä ilmaisessa papa-kokeessa käyty.
Tuskin tulee maksullisissa käytyä ellei jotain oireita ole.
Kurppa,älä jätä käymättä vaikka joutuis ite maksamaan.
Jos jotaki vakavaa niin löytyy varhaisessa vaiheessa,tyhyjempään laitetaan rahaa.
En ole käynyt sen jälkeen kun ilmaiset loppu. En kyllä aiokkaan enää mennä.
En ole minäkään käynyt viimeisen ilmaisen kokeen jälkeen.
R.I.P. Plantagen.
Kävin Vantaan myymälässä pyörähtämässä hetki ennen lopullista sulkemista. Tyhjiä oli hyllyt, jotain ruukkuja enää jäljellä.
Minä en käynyt edes viimeisessä tai siis viimeisimmässä koska oltiin reissussa.
Ajan olisi voinut siirtää. Sinä vuonna kun täyttää 65- vuotta on viimeinen maksuton.
Huh,oottappa rohkeita.
Ite oon aina käyttänny kaikki seulonnat ilosella mielellä,ja oon kyllä käyny välillä ite maksetuissaki.
Omaan terveytteen laitetut rahat ei mee hukkan.
Tänään tein viimisen ”virallisen” ssiakkaan.
Miten koit sen. Itku varmaan herkässä?
Minä luulin, että puhun hieman oulun murretta, mutta sehän on meänkieli.
Kurppa,ilonen mieli eilen.
Torstai aamuna oli toisin,kotona ku ootin töihinlähtöä niin sillon jysähti että teen tämän viimisen kerran,väkisin tuli kyyneleet.Sittenku menin työpaikalle niin taas,viimisen kerran tuun aamusta ja koko päivä,niin eiku vetistelemään.
Kyllä on ollu raskasta hyvästellä asiakkaat joista on tullu tuttuja,eri lailla ku muista ”tavallisista” asiakkaista.Jotku vaan on tullu tärkiämmäksi.
Päätin etten itke asiakkaitten nähen,kyyneleet on kyllä molemmin puolin tullu silimiin,mutta isoimmilta vollotuksilta on vältytty.
Onneksi nään näitä ku asutaan kuiteski samassa kylässä.
Ei tiiä vielä miltä tuntuu,on tilan tyhyjennys kesken,jotenka varmaan vielä ens viikko pitää sielä käyvvä,mutta sitten……