Sitä sun tätä (uusi)

Mä tilaan joitakin asioita netin kautta. Kun oikeen mietin niin onhan niitä useitakin. Koiranruokasäkit tilasin aina lahtelaiselta Peten Koiratarvikkeelta, tuli toimituksena kotiovelle ja kun hyödynsin heidän alennuskampanjoitaan niin maksoi kuitenkin kokonaisuutena vähemmän kuin jos olisin ite lähtenyt Kouvolasta ostamaan.

Ulkoporeammeen hoitotarvikkeet tilaan tamperelaisesta yrityksestä, niitä ei täältä lähempää ees saiskaan.

Paljasjalkakengät oon tilannut kotimaisesta Kipukaupasta, niitä ei muuten kuin tilaamalla taida saadakaan.

Ja silloin tällöin tilaan Fiksuruuasta ruokatarvikkeita, lähinnä säilykkeitä ja niihin verrattavia. Sekin on kotimainen yritys.

Siinä ne melkein olikin, joitakin yksittäisiä poikkeuksia on joskus ollut mut nekin on tilattu Suomesta suomalaisesta yrityksestä. Nyt kun noita ihan listasin niin huomaan että ei paha ollenkaan :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Kyllä miekin jotain netistä ostan. Ensin käyn läpi paikalliset liikkeet ja saako niiden varastoista tilaamalla. Hinta tietysti ratkaise myös. Nyt on tulossa lämpömatto ja kastelujärjestelmä kasvariin entisen lksäksi.

Täytyy kyllä sen verran korjata että tulee kyllä käytyä Biltemassa, Tokmanissa ja Puuilossa ja joskus Rustassa, joten ostelen kyllä muutakin kuin ruokaa paikallisista.

1 tykkäys

Klarna ei ole sama kuin Temu. Temu on myyjä.

Itse olen käyttänyt klarnaa monta kertaa. Useimmat sivut käyttää sitä.

Klarna ja Temu toimivat samalla tavalla. Klarna välittää rahaa ja Temu välittää sekä rahaa, yrityksen ja asiakkaan välinen maksuliikenne, että myös yritysten tuotteita asiakkaille.
Temu ei ole verkkokauppa, vaan alusta minkä kautta yritykset myyvät tuotteita asiakkaille. Samoin on Aliexpress.

1 tykkäys

Pari oppilasta on tilannut Temun sivulta kondiittorin tarvikkeet.

Aina kun minä haen netistä tarvikkeita, niin Temu tarjoo kaikenlaista, mutta minä ohitan sen.

Edit: Milloin Klarna on alkanut myymään tarvikkeita?
Kävin huvikseen kummallakin sivulla ja temun sivulla lukee klarna ja klarnan temu.

Olipa hyvä, että otettiin tämä asia esille. Täytyypä olla tarkempi, jos klarna tulee esille.

Ei vaikea. :no_mouth:

11 - 4 = 7

4 tykkäystä

Hyvä! :+1:

1 tykkäys

Mä en tajunnut sitä että voi siirtää ns. puolikkaan viivan. Eli en tajunnut että pitkä viiva koostuu kahdesta eri pätkästä. Näin kyllä ne pallukat mutten sittenkään tajunnut :neutral_face:

1 tykkäys

Minä ajattelen niin nurinkurisesti että kaupasta ostamalla tuen työllisyyttä ja saan hypistellä ensin , esim. kävin Hollolassa NP collectionissa ja sain palvelua.
Jos porukka ostaisi netistä niin myyjät tuskin olisi enää siellä töissä + housujen lyhentäjä ompelija.

3 tykkäystä

Katselin Temusta ja Aliexpressistä lieden tehonsäätäjiä. Temussa ei ollut ja Aliexpressi ei ollut kilpailukykyinen. Joutuu tilaamaan varmaan euroopasta. Viimeksi tilasin Saksasta. Suomesta ostettuna maksavat ihan älyttömästi ja ei ole vaihtoehto.
Ennen Joulua alkoi “toinen kierros” näissä tehonsäätäjissä. Odotan siihen asti uusien tilaamista kun on pari rikki. Viimeksi meni parissa vuodessa kolme ja sitten tilasin. Kannattaa tilata kaikki neljä kerralla. Tehonsäätäjän vaihto yksinkertainen toimenpide. Laittaa kaikki 9 johtoa samoille paikoilleen kun on ennenkin olleet.
Myös tehonsäätäjän korjausvideon löysin. Eipä se kummoinen korjaus ole, jos vaan sitten toimii. Sitäkin voisi kokeilla.

Minä en tiedä edes mikä teho säästäjä on :woozy_face:

1 tykkäys

Montakohan kirjoittajaa sinäkin olet täältä saanut lähtemään?

No mikä tuossa kysymyksessä nyt niin pahaa oli? En minäkään tiedä, mikä on uunin tehonsäästäjä.

2 tykkäystä

Enkä mie.

2 tykkäystä

RR kertoi tehosäätäjästä. Enpä ole koskaan minäkään kuullut aiheesta . Ehkä jotain mieleyhtymiä sanasta voi päätellä.

2 tykkäystä

Nyt RR pisti todella kova arvaus?

Mikä sen alkuperäinen nimi on?

Lieden tehonsäätäjässä on kunkin levyn tehonsäätö-nuppi kiinni. Jokaisella levyllä on kullakin oma tehonsäätäjänsä.
Meillä Rosenlew-liesi 2000 luvun alkupuolelta ja neljä tehonsäätäjää on mennyt rikki aikojen kuluessa.

Eineksiä ei osteta ja ilmeisesti sen takia kestävät kovassa käytössä “vaan” sen
hmm…n.10 vuotta.

En oo kyllä sellaista nuppia nähnyt missään liedessä ja mitä sillä on tekemistä einesten kanssa?

2 tykkäystä