Onhan liesissä se nuppi, miten kovalla sitä pidetään.
Meillä meni säätäjä rikki lähes uudesta liedestä, ei jaksettu alkaa takuuhommeleihin, niin isäntä vaihto itse myös uuden säätäjän.
Onhan liesissä se nuppi, miten kovalla sitä pidetään.
Meillä meni säätäjä rikki lähes uudesta liedestä, ei jaksettu alkaa takuuhommeleihin, niin isäntä vaihto itse myös uuden säätäjän.
Niin ja se nuppihan siis ei itsessään säädä mitään, vaan säädetään siitä siellä levyn alla olevaa säädintä/vastusta, kuinka kovalla se pöhisee.
Nyt tulee mieleen vanha vitsi kun isä kysyy just kortin saaneelta pojalta, että tiedätkö mistä lisätään pissapojan nestettä autoon.
Poika vastaa, että joo, tässä se nuppi on ratin vieressä. ![]()
Minusta se on hienoa, että jotkut osaavat korjata kodinkoneita. Se on ekologista. Nykyään jos viet korjaajalle vaikka pyykkikoneen niin siinä on hirveä työ ja maksaa paljon. Helpommin vaan ostaa uuden. Vievät vanhan pois samalla kun tuovat uuden. Ja näin ne jätevuoret kasvaa.
Meillä isäntä on kyllä korjannut pyykkikoneenkin, sitten jos on ikivanha, niin ei enää kannata, mutta jos joku vetoremmi on poikki , poistopumppu rikki tms, niin niitä on korjaillut.
Hän korjaa kyllä meillä autotkin, ja kaikki muutkin kodinkoneet.
Ammatti ehkä auttaa, hän korjaa ja asentaa työkseen kaikenlaisia koneita ja moottoreita, tuuligenuja , junia, trukkeja, laivoja jne jne, eli ihan lähes mitä vaan.
Anteeksi kovasti mun tyhmyyteni, tietenkin tiedän nupin millä levy pannaan isommalle tai pienemmälle. En vain tiennyt että se nimetään noin. Ja toivottavasti kukaan ei lähde täältä pois mun tyhmyyteni takia. Oon kova kyselemään koska olen utelias luonteeltani ja haluan tietää semmoista mitä en ymmärrä.
Yleensä googlan mutta tuosta Google ei antanut vastausta.
Jos ois puhuttu lämmönsäätäjästä niin olisin ymmärtänyt mutta kun puhuttiin tehosäätäjästä niin luulin että on olemassa joku vielä ylimääräinen.
Ei kaikkea voi millään tietää.
Jokainen tietää itseä kiinnostavat asiat parhaiten. ![]()
Minulle myös nämä kaikki säätimet ja säätöpiirit on aika tuttu juttu.
Minähän siis olen prosessinhoitaja.
Ja aina kun tulee vika, me selvitetään mikä vika ja mistä mahtaa johtua ja huoltomies/sähkömies sitten korjaa, kun kerromme mitä korjataan.
Hyvin harvassa paikassa missä olen työskennellyt huoltomiehet osallistuu itse prosessiin millään lailla.
Monessa paikka eivät edes osaa prosessista mitään tai hyvin vähän, eli yhteistyöllä on edettävä.
Me kerromme mistä klikkaa ja korjaaja korjaa.
Olen ollut alalla jo 30 vuotta, eli ehkä tekniikantajuni on naisihmiseksi aika vahva.
Ja autot ja tekniikka on aina kiinnostanut minua, siitä nykyinen mieheni alussa ilostui ja innostui, kun tiesin autoista niin paljon.
Ja yllätys yllätys kohtasimme ekan kerran töissä, eli melkein “syöty kuormasta”. ![]()
Silloin kun aloimme seurustella, emme enää olleet samalla työpaikalla.
kitikat,älä piittaa tuommosista älyttömistä tokasuista.
Et sinä ketään täältä pois aja kyselemällä.
Ja jokei kestä kyselyjä niin voipi mennä ite pois,koska täälä kysellään kovasti.Ei tääloo pakko olla ![]()
Ei kysyvä tieltä eksy.
Mie olen teknisesti aivan kyvytön. Pakko kuitenkin köyhänä jotain yrittää vaikka useinmiten siihen jääkin.
Tykkään ammattilaisilta aina asioita kysyä, joskus jotain tarttuu mukaankin
Nyt minullekin selvisi. ![]()
Sehän riippuu kuka mitenkin sanoo. Minä itse sanon lämpönuppi.
Oma talvihella säätyy puilla. Pesä täyteen ja hetken päästä levy on täysillä. ![]()
RR voisi ottaa kuvan, niin voidaan etsiä sitä netistä.
Tehosäädissä se lämpönuppi. Nyt tiiän.
Juu ja se nuppi ei ole se osa joka hajoaa, tai voi sekin tietty hajota.
Mutta yleisemmin se säädin siis hajoaa, joka säätää lämpöä.
Meillä oli sellainen, että levy kyllä lämpesi, mutta niin vähän että oli kädenlämmin korkeintaan.
Niin ja siellähän on tietenkin myös se termostaatti, että levy/hella ei ylikuumene, vaikka säätimen kääntää täysille.
Eli myöskin se termostaatti on mukana siinä säätötoiminnassa.
Ilmeisesti “tekninen” kirjoitukseni alkoi hiukan nyppiä, ja ajattelit olla nokkela ja hauskuttaa porukkaa kirjoitukseni tahallisella väärinymmärryksellä. Väänsit tehonsäätäjän muotoon teho säästäjä ja hauska hymiö perään.
Minä närkästyin tuon tahallisen väärinymmärryksesi takia. En suinkaan kenenkään tietämättömyyden takia.
Kuten huomaat niin selvensin asiaa heti ensimmäiselle asiaan asiallisesti kantaa ottaneeseen. Siinä piti tosin muutama kirjoittaja ohittaa.
Kannatta ottaa huomion että täällä on aika niukasti kirjoituksia päivän mittaan. Että tätä taustaa vasten kannattaisi harkita niitä lauseen mittaisia aivopierujaan, vaikka kuinka mielessä välähtäisi “hauska juttu”.
Meillä on kaikki neljä säädintä mennyt niin että säätimen rikkouduttua levy onkin mennyt täysille.
Minähän tuossa eräässä viestissä mainitsin, että löysin sen säätimen korjaussivuston ja myös siellä päiviteltiin tuota, että virta ei nimenomaan katkea.
Levyn termostaatti mistä kirjoitit? Joo, no miten toimii kun levy täysillä ja kattila päällä ja ruoka palanut pohjaan. Töllähtääkö tuleen? En itse ainakaan lähde kokeilemaan sisätiloissa.
Elikkä kun levyn laittaa vaikka 2 asentoon ja tehonvalitsin menee rikki, niin alkaa toimia asennolla 12 ja levyn termostaatti kuitenkin säätelee toimintaa.
Ei ollut hauskaksi meinattu ja kirjoitusvirhe tuli kiireessä, olen vähän varovaisempi tästä lähtien. Ihan aidosti olen kiinnostunut kirjoituksistasi ja niin aion olla edelleen jatkossa, hymiöistä voi tulla väärinkäsityksiä joten täytyy varoa niiden käyttöä.