Sitä sun tätä (uusi)

HUOMIO: Tuoksulilja, sinililja ja lumipisara -ketjut voitaisi nyt rauhoittaa uusilta viesteiltä. Pyysin ylläpitoa lisäämään ne seuraavien erikseen palautettavien joukkoon.

1 tykkäys

Syökö liljakukko tiikerililjaa? :thinking:

Tiikerililja (Lilium lancifolium) kuuluu liljakasvien heimoon ja on liljakukkojen ruokalistalla.

1 tykkäys

Toivoisin että pitäisittä peukkuja pystyssä kun vanha metsuri ja vanha apulainen taas urhoollisesti käyvät puun kaatoon.
Illalla kerron uutiset miten meni jos hengissä ollaan.

5 tykkäystä

:+1: :+1:

:+1: Olkaa varovaisia.

1 tykkäys

Taasko te alatte :grimacing: Peukut ja varpaat pystyssä täällä niinkuin aina ennenkin.
Pikkuhiljaa voisitte kyllä alkaa seuraamaan puunkaatoja sivusta, ja säästää meiätkin jännitykseltä :grin:

tönis,peukkuja vaan.
Ethän ottannu minusta esimerkkiä :joy:

1 tykkäys

Kiitos peukuista ja kyllä täytyy sanoa että jännitystä riitti. Nyt ne 4 isoa kuusta on nurin ja mökkikin jäi ehjäksi.
Mitään vahinkoa ei tullu ja maassa ovat pitkällään.
Työtä niissä vielä piisaa mutta ajan kanssa jatketaan.

11 tykkäystä

Hyvät hyssykät ! En yhtään ihmettele että jännitystä piisas ! Hyvä ettet näyttänyt meille etukäteen mitä meinaatte tehdä !!

2 tykkäystä

Sinne on jäänyt hyvä kukkapylväskin. Ja joulukuusikin näyttää ehjältä. :+1:

1 tykkäys

Tuo riski oli otettava ihan minun hyvinvoinnin vuoksi. Kaksi yötä olen valvonut lähes kokonaan kun mietin mitkä porkkajaiset tulee (muka) ammattimiehet kesällä koneineen tekemään.
Joka kohta olis polettu maan sisään sulan maan aikaan kun ei mitenkään nyt lumien aikaan voi tulla kun routaakaan ei muka massa ole. Hyvin oli jäätikköä ja hyvin kesti meidän alla. Nykyään kun ihmiset ei voi ilman suuria koneita tehdä mitään.
Olihan se haastavaa kaataa noin paksuja kuusia kun moottirisahan terä ei yletä kuin kiertämällä katkaisemaan runkoa.
Mutta vanha metsurimieheni (kylläkin alta kakskymppisenä vain tehny metsätöitä) muisti vielä miten isokin puu kaadetaan ja miten konkelot puretaan.
Onneksi tuulikin oli sopivasti myönteinen ja avitti minua kun jolulla yritin kovasti työntää alkua oikeaan suuntaan.

5 tykkäystä

Kova homma ollut teillä! :open_mouth:

1 tykkäys

Se kumea pamahdus on kameea kun iso kuusi kaatuu. Moton ääni ja jälki on pahin sulan maan aikaan

Joka kuvittelee, että urakka on teillä nyt ohi, ei tiedä mitään. Äläkä sie kerro.

1 tykkäys

Meillä kun isäntä kaatoi kuusiaidan jyhkeimpiä niin kuuseen laitettiin vetoliina ja kun kammettiin kaatoraudalla niin naapurin iskä ohjasi vetoliinalla…niin mätkähti sinne minne pitikin. Nyt on kuuset kaikki poltettu talven aikana …ja tuhkana takaisin pihassa…kun polttaa vain puuta niin voi kierrättää.

2 tykkäystä

Hoyabella oli taas yrittänyt kirjautua penttiin, ei päässyt. Nyt siellä oli osoite mistä saa apua, oli myös tsemppausta avun vastaanottamiseen. Ehkäpä nähdään… :+1:

4 tykkäystä

Mua kyllä kiinnostaisi tietää miksei hän onnistu kirjautumaan. Meillä on ihan uusiakin penttiläisiä jotka on ottaneet nimmarin ja muokanneet profiilitietoja, eikä heillä ole nähtävästi ollut ongelmia. Ainakaan eivät ole sanallakaan maininneet.

2 tykkäystä

Sitä minäkin ihmettelen, mikähän ongelma hänellä mahtaa olla.

1 tykkäys

Minä en päässyt eilen vanhalla läppärillä kirjautumaan, salasana ja tunnus on oikein, mutta ilmoitti käyttäjätunnus tai salasana väärin. Kännykällä toimii, paitsi sormet osuu kolme kirjainta sivuun.

Hän on yrittänyt vaihtaa salasanaa ja käyttäjätunnusta ja epäilee sotkeneensa sen takia koko jutun. Rakentajan sähköpostiosoite on palstalla laitettu sitä varten että sieltä voi pyytää apua. Nyt on kiinni hänestä itsestään miten käy. Minä ainakin yritin innostaa häntä ottamaan apua vastaan kun sitä tarjotaan. :slightly_smiling_face: