Sitä sun tätä (uusi)

Aarteen olet saanut. :ok_hand:

Vuoden 2025 korutrendit:
Massiiviset kaulakorut tekevät paluun, ja niissä korostuvat epäsymmetriset designit sekä näyttävät kivet. Näillä koruilla saat katseet kääntymään ja tuot helposti luksusta arkiasuunkin, vintage-henkiset yksityiskohdat tekevät koruista ainutlaatuisia. Myös käsintehdyt ja uniikit korut ovat suosittuja – nyt ei haluta massatuotantoa, vaan yksilöllisyyttä ja persoonallista ilmettä.

Katopa mitä löytyi yksi, Norjasta. Näyttää melkolailla samalta paino 7 g ja koko 3,5 cm. 14 karaatin kultaa, leima 585.
Valuuttamuuntimella katsottuna hinta on hirmuinen euroissa.

Halssmykke i 14 K gull med lilla sten - Verdihuset. (Oikealle siirtymällä näkyy 3 kuvaa)

2 tykkäystä

On kertakaikkiaan upea koru.

1 tykkäys

Tosi hieno koru Suokukalla. :open_mouth::clap:
Sain viime vuonna kuolleeltä tädiltä perinnöksi kultaisen Bismarck kaulakorun. Hän oli ostanut sen ulkomailta joskus 70-80 luvulla. Sanoi aina mulle että tämän saat sinä ja näytti kaulaansa. En uskonut että oli tosissaan mutta niin vain oli. Mulla on sille suuri tunnearvo.

Asiasta toiseen, olin viime viikolla permanentissä ja tänä aamuna kosmetologilla, pitää tuota ulkonäköäkin vähän hoitaa, vaikka aina vain tulee vaikeammaksi :smiling_face:

3 tykkäystä

Tuo on muuten saman valmistajan koru. :wink:

Näkyy leimoissa sama alasimen näköinen leima, tarkastusleima ja pitoisuusleima.
Jännä sattuma, että on norjaan kulkeutunut myyntiin.

Nimileimoista saa tukesin sivuilta tietää valmistajankin (nimileimarekisteristä)

Kulkeeko Kurpalla henki? :grimacing:

Avaa enemmän?

Luin uutisen, että myrkyllisiä palokaasuja ois tarjolla teidän huudeilla ja ihmisiä kehotetaan pysymään sisätiloissa.

Ei tullut savu meille päin. Tosi harmillista, että historiallinen talo paloi.

2 tykkäystä

Mitenköhän tämä vaikuttaa postin kulkuun:

1 tykkäys

Meille esim. tuli tällä viikolla veroviraston kirje aamulehden kylkiäisenä. Oli postinjakelupäivä kyseessä.

Mulle tulee viesti oma veroon. Saan pari sataa veronpalautusta elokuussa. :blush:
Etkö Nuu ole siirtynyt digiaikaan, kun posti mukana tulee kirje?

1 tykkäys

Jotkin asiat haluun perinteisenä paperipostina, verottajan postit kuuluu niihin.

Mulla just päinvastoin, mulla paperit hautautuu aina jonnekkin mutta koneelta löytyy aina kun tarvitsee.

Ihmettelen mitä on tullut olohuoneen ikkunaan ulkopuolelle kirkkaita pisteitä ja siinä ikkunalaudalla on betoni roskia.

Onneksi en pessyt ikkunoita, koska epäilin, että ne menee likaisiksi, kun parvekkeet poistetaan.

Siltä varalta että ihmettelette niin kerron että laitoin vihdoin itelleni avatarkuvan. Ei siis enää se sininen N-kirjain vaan sielunmaisemaani

Väri säilyi :grin:

14 tykkäystä

Testin läpäisi👍 laitoin kännykän pöydälle ja katsoin pöydän toiselta puolelta, kuva pysyy samana. Nyt muistan ja tunnistan. N

1 tykkäys

10 tykkäystä

Minä en pessyt ikkunoita ulkopuolelta viimevuonna ollenkaan, koska keväästä joulukuuhun oli rakennustyömaa pihalla. Meidän ikkunat ei aukea, joten ne on pestävä erikseen ulkoa ja sisältä. Lasit ja ikkunapellit on ihan harmaan pölyn peitossa, mutta täällä on ollut vielä liian kylmää pesuhommiin.

Viesti yhdistettiin ketjuun: 2025 vuoden ulkopuuhia