Sitruskasvit - Appelsiini, greippi, kumkvatti, limetti, mandariini, pomelo, rumeliini, sitruuna

huhuu?

En nyt osaa muuta sanoa kuin kokeile sormella onko multa ehkä litimärkää vai kuivaa, ja katsele tarkasti onko ötököitä tai niiden verkkoja näkyvissä.Ja saako valoa sopivasti.Itellä ei oo koskaan ollut kukkivaa sitrusta, nää on ihan yleisneuvoja.Kun mun iso sitrus kuoli niin sen oli silloinen perheenjäsen mädättänyt liialla vedellä keskellä talvea, oli huomannut että olen lakannut kastelemasta kukkia ja tarttui itse kastelukannuun :confused:

kiitos Bumble ja harmi sun sitruksen puolesta:C ei ole litimärkä ja just valosessa paikassa (ei koko päivää paista aurinko) ei ole ötököitä eikä verkkoja

Sittehän on vielä se että saako se ravintoa tarpeeksi, onko purkki juuria täys, tarvisko vaihtaa uusi multa ja ehkä vähän isompi purkki, tai sitten jotain lannoitetta antaa.

on lannotettu ja purkkia ei voi nyt vaihtaa koska sitruuna kukkii mut sit kun ei kuki nii sitten vaihan uuteen ruukkuun

Hämmästyin tänään kun näin miten huimasti mandariini oli mummulla kasvanut!

Tässön mun kotona oleva

zitruunaa

ompas hyvin lähtenyt kasvamaan

mites muuten Sienestäjä miten ne siemenet kuivatetaan ite kasvattamasta sitruunasta

Miks ne pitäisi kuivata? En oo koskaan kuivannut…

Mä ainakin olen ymmärtänyt, ettei edes saisi kuivata, koska eivät silloin idä.

Eiks sellane kostea siemen homehdu helposti? Mä oon antanu kuivahtaa, mut ei kyl viel idäkään.

Hyvin iti tytön laittama mandariini ihan suoraan hedelmästä laitettuna.

Mä kuorin mun sitruunan siemenet :smiley: Noli lautalla ja en jaksanut oottaa enää. parin päivän päästä alkoi työntää juurta

ok mutta musta jos sellasen kostean laittaa multaan nii eikö se oikeest muka homehu

ja aattelin et kuivatat ku se on sellanen yleinen tapa

Miksi se homehtuisi? Kostuuhan se siemen kumminkin kun sen kylvää märkään multaan.

Ei, ei homehdu. Mutta jos siihen sitä hedelmälihaa jää niin sitten saattaa hyvinkin homehtua, luulisin. Minä viimeisimpiä mandariinikylvöksiäni liotin muistaakseni vuorokauden, ja sitten iti ensimmäiset muutamassa päivässä.

Sienestäjä nii mul välillä homehtuu ne siemenet

mie voisin koiittaa myöös liottaamista. kiiitos Latinisi