Soilikki, Streptocarpus, Osa 1, SULJETTU, -> jatkuu: Osa 2

pirjoh tuostako laitoit sen lehden sittenhän se olis sama jona hoyabella lupas mulle jote sitten pitäkin peruttaa ettei laitakkaan mulle,mitä minä kahdella samanlaisella tekisin. laitankin hänelle heti yvtä.

juups, tästä tuli lehti sinulle; )

Onpas hieno `Caitlin´, jos niin voi sanoa. Oliko lappu mukana ja kuva millainen tulisi kukasta? Minä ottaisin tuon mielelläni tai lehden siitä. Laitanko oikean Caitlin lehden tulemaan vaihtarina.

Selvä, heti huomenna lähtee sulle postia.

WAU , on niin ihania kukkasia kaikki.

Olisko tuo “vale-Caitlin” kuitenkin Happy Snappy? Ainakin muistelisin että oli tuollaiset kukat silloin kun mulla vielä oli se hengissä…

ompa kaunis vaaleanpunainen ja voi kun sais itsellänikin soilikit kukkimaan .

Tulipa tässä mieleeni, että miten lannoitatte soilikkejanne?

Minä tilasin keväällä Dibleysiltä sellaisia tabletteja, annetaan neljän viikon välein.

Näkyykö pakkauksesta, paljonko on typpeä, fosforia ja kaliumia?

Ja minun Caitlin on tällainen, tilattu kesäkuussa. Ja nyt kasvuvauhti on hurjaa.

Muistetaan ja onhan se vihkossakin vielä tiedossa.

Tälläisen nimettömän osin tänään oli 40% alena kaikki loput soilikit.

Onpas Railin soilikissa paljon kukkia!

Katie kimppatilauksesta. Tämä on ihan pieni tämä kukkanen, ainakin kun vertaa muihin soilikkeihin. Kuvastahan ei kyllä saa oikeaa käsitystä kukan koosta, kun on tämmöinen lähikuva.

Kaikki kolme kimppatilauksessa saamani soilikkia:
pikku Katie, tumma Olwen ja vaalea Jacquie.
.

onpa sulla komeat soilikit… mulla vielä pieniä

Oulun Stockmannilla oli eilen komeasti kukkivia soilikkeja jos jotain kiinostaa. :slight_smile: Siellä oli tuota kirjavaa pinkkiä ja tuolainen punainen jollainen on sivulla 54 hoybellan kuvassa josta olisi pitänyt tulla toisenlainen kukka.

Kiitos vinkistä Teran. Mukaan tarttui pinkki keltanieluinen soilikki sekä suloinen valkea liilareunainen santtu. Ne kirjavat pinkit olivat kummannäköisiä. Tummemmat kukat olivat tismalleen samanlaisia kuin Backakselta lomalla ostamassani. Onko purkissa yhtä vai kahta lajiketta?

Mitkä muuten ovat tavallisimmat “markettisoilikkilajikkeet”? Ne mitä kukkakaupoissa ja muissa useimmiten tulee vastaan.

Kovin helposti ja nopeasti näyttävät pikkunorsut juurtuvan. Taas olisi yksi valmis muuttamaan uuteen kotiin.