Pikkunorsu olisi tervetullut meille!
tette, yksi kysyjä jo edelläsi, mutta laitanpa sinua varten uuden.
Kiitos - jutita - jään oikein mielelläni jonoon..
Jutita, jos niitä norsuvauvoja on jossain välissä lisää tyrkyllä niin muista minua hölöllä… Kiltisti jonottelen…
Minua jäi haittaamaan yksi soilikki eräässä kyläpaikassa. Sen käyttönimenä oli matokukka, koska sitä kuulemma perheenjäsenet lisäävät madon näköisistä juurenpätkistä
tässä dibleys kimpasta tilattu soilikki "elsi"
kannattaako soilikki vaihtaa isompaan purkkiin kukinnan jälkeen vai vasta keväällä? viihtyykö ylipäätään ahtaammassa paremmin kuin väljemmässä?
Onnettoman pieni Bristol`s Anteater yrittää jo kukkia.
Enpä ole asiantuntija, mutta soilikilla on aika pienet juuret, joten ei se varmaan isoa purkkia tarvitse.Olen kokeillut kasvattaa niitä sorassa (semihydro) ja hyvin viihtyvät. Tässä kuva yhdestä, joka on ollut koko pienen elämänsä vain sorassa. Vedessä on aina lannoitetta.
Onko siinä ruukussa lekasoraa vai jotain muuta soraa,taidan itsekin kokeilla,pääsisköhän sitten eroon noista pikkukärpäsistäkin,kun ei ole multaa.Kukkasi on todellakin kaunis ihana väri
Se on isompirakeista kuin tavallinen lecasora. Ostin sitä eräästä paikallisesta puutarhasta. Kävinpä kellarissa katsomassa, mitä säkin (5 l.) päällä luki. "Original amstedton fur (pitäisi olla saksalainen y...) die Hydrokultur". Olen huomannut, että kasveistani ovat hävinneet ne pikkukärpäset. Mikähän siinä onkin, että niitä on varsinkin soilikeissa.
Ei se kylläkään kukkasista johdu,Syynä on tuo biojäte multa jota nykyään käytetään kukkamultana,kosteassa ja lämpimässä mullassa muhii kärpästen toukat.
Minä olen saanut soilikkien kiusaksi kirvoja vaikka eivät ole ulkona olleet niin niitä on jostakin tullut eikä edes ikkuna ole ollut auki ilmeisesti minä itse olen ne kuljettanut. Nyt olen suihkuttanut niitä mäntysoopa vedellä. Onneksi ei vielä ole pikku kärpäsiä ilmestynyt kohta niitä on meilläkin kun säilöntä aika on käynnissä niitä olen aina saanut kiusaksi asti omenien ja marjojen mukana sisälle.
Soilikeista on tullut intohimo! Ottaisin vastaan erilaisia soilikkien lehtiä tai taimia. Erityisesti amppelisoilikki olisi ihana! Korvaan tietysti kulut!
Profiilinro 157260, käytkös rekisteröitymässä ja laittamassa vaikkapa maakunta tai kasvuvyöhyke näkösälle, jotta me muut osaamme hahmottaa, kuka ja mistä olet.
Amppelisoilikeista, kun puhuttiin, niin eilen pongasin ison ja komea yksilön yhdeltä Oululaiselta puutarhalta. Hintaa en katsonut.
Taisin alkukuusta ihastella samaa amppelisoilikkia. Se on todella suuri ja komea yksilö. Hintaakin oli 30e. Ei ihan opiskelijabudjettiin sopiva tapaus.
Juu, se on ollut sielä kauan. Ehkä pian laskevat hintaa.
Onko kellään myydä tai vaihtaa lehteä Roulette Azur- soilikista??
teran! Missä?