Soilikki, Streptocarpus, Osa 1, SULJETTU, -> jatkuu: Osa 2

Onko se nimeltään vihertalo sielä karjasillalla? No sielä se kuiteskin oli.

Kyllä, juuri sitä Vihertaloa tarkoitin. Oliko siellä muuten muita soilikkeja? Viimeksi, kun kävin, ei ollut mitään muuta kuin se törkeänhintainen amppeli.

Ei ollut muita, mutta välivainiolla oli joku viikko sitten melko ohikukkineita.

Ne Välivainoin surkimukset olen nähnyt ja en taida sieltä ostaa enää mitään, kun sieltä ostamassani soilikissa tuli villakilpikirvoja kaupanpäälle. :frowning:

Ja mulle Hoya australiksessa.

Kävin muutama päivä sitten Vihertalossa, mutta enpä huomannut soilikkia, kun olin katsastamassa orkideoja. Pari ohikukkinutta dendroa lähtikin mukaan. Se on melkein sama kuin marjanpoiminnassa, että jos olet etsimässä puolukoita, niin et näe mustikoita....

Osaisikohan joku neuvoa, että millä konstilla tämän Silvian saisi aukaisemaan kukkansa ihan kokonaan. Minulla ne jäävät tällaisiksi mytyiksi siihen saakka, että kuihtuvat vanhuuttaan. Välillä kun katsoo noita itsepäisesti kihartuvia "leukoja" niin ärsyttää oikein kunnollavihainen.

Minulla ovat samanlaisia. Ajattelin että se on vain sen kukan ominaisuus kun on niin mahdottoman kiharareunainen… vai onko vika?

Kun tämä muutti keväällä luokseni, siinä oli vain yksi kukka, ja vähän erilainen kuin nämä kesällä kehittyneet. On se kihara, mutta ei sellainen väkäleuka kuin nykyiset. Kuvakin löytyy:

Oiskohan kellään myydä mulle pistokasta Kimistä tai jostain pinkistä/lohenpunaisesta?

voi peijakas, muksu veti mun soilikin alas… ja siinä oli kukkavarsi tuloillaa… onneksi caitlin ei menny tuusan nuuskaksi. eikä kukkavarsi poikki mutta lehdet kärsi kyllä aika lailla… piti siirtää sellaseen paikkaa että ei ainakaan toista kertaa vedä alas…

Pink souttle on makea kuin karkki. Jospa joskus alkua tai lehteä tarjolla niin huudan nyt jo että haluun.

Vähän soilikkikuvia. Dibleysin kimpasta tullut Carol.

Tämä Stephaniekin tuli sieltä, tosi ihana!

Snow White on myös Dibleys -hankinta. Tykkään tästä paljon enemmän kuin toisesta valkoisestani, Albatrossista. Tässä on lyhyemmät kukkavarret jotka pysyy pystyssä, toisin kuin Albatross, joka roikottaa kukkiaan lehtien alapuolella. Se onkin mulla amppelissa.

Tässä on tosi paljon kukkia!

Kiitokset Hoyabellalle, Emily on ihana!

Tästä kiitokset äippä&2:lle!

Texas Hot Chili kukkii nyt reippaasti.

Kylläpäs on mukava katsella kun alkavat kukkimaan! Ja että olivat hyviä kasveja, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Tuliko toi Fallig Star myös samassa lähetyksessä sinulle. Ihana on, muistaakseni siinä pitääkin olla noin paljon kukkia yhdellä kertaa. Ainakin siellä Dibleysin sivuilla oli.