Ei tullut Falling Stars nyt, olen saanut lehtipistokkaana monta vuotta sitten joltain penttiläiseltä. Yksi lemppareistani, se on niin innokas kukkimaan! Noi kolme ekaa tuli Dibleysiltä, ja sitten Pink Shouffle, josta on aiemmin jo kuva, se alkoi ekana kukkimaan. Hyvin voivat kaikki, ja lehtipistokkaitakin on kaikista jo otettu, ja osa jo kasvaa… on varataimia. Ikkunat täyttyy, huhhuh.
Tämmöinenkin pienikukkainen on kukassa.
Tämä vielä, nimetön mahdottoman isokukkainen kaunotar.
Ovat kauniita, oih. Harmittaa, kun vanhat soilikkini katosivat kuten lähes kaikki santutkin tuon ikkunarempan myötä kolmisen vuotta sitten. Nyt mulla on onneksi yhdessä purkissa kaksi soilikin alkua, jotka onnistuin lehden plasta kasvattamaan. En vaan tiedä, mitä väriä ovat, mutta tärkeintä olisi nyt saada ne pysymään hengissä talven yli.
Hoyabella laitan hölöä.
“Norsunpoikasen” olen jollekin luvannut, mutta nyt ei kyllä muistu mieleen kenelle. Jos siis joku on vailla lupaamaani alkua niin viestittäköön siitä.
Sivulta 57 se selviää!
Aikaisemmin zyco kyseli tableteista (nyt vasta huomasin kysymyksen), mitä ne sisältää.Tässä ne nyt sitten ovat kaikki tiedot. Toivottavasti ovat oikein kirjoitettuja, sillä teksti oli tosi pientä.
EEC FERTILISER
NPK FERTILISER 8-11-23 Containing magnesium and sulphur with iron and manganese (MgO 2.2-SO3 10.0)
Total Nitrogen (N) 8%
Nitric Nitrogen (N) 6,5%
Ammoniacal Nitrogen (N) 1,5%
Phosphorus Pentoxide (P2O5) soluble in neutral
ammonium citrate and water 11,0% (P 4,8%)
Phosporus Pentoxide (P2O5 soluble in water 8,7% (P 3,8%)
Potassium Oxide (K2O) soluble in water 23% (K 19,1%)
Magnesium Oxide (MgO total 2.2% (Mg 1,3%)
Soluble in water 2.0% Mg 1.2%)
Sulphur Trioxide (SO3) total 10.0% (S 3.7%)
Soluble in water 9.2% S 3.7%)
Iron (Fe) total 0.05%
Soluble in water 0.05%
Manganese (Mn) total 0.017%
Soluble in water 0.008%
Tällaisia aineita purkin tuoteselostuksessa luki.
Directions
Use a pencil or dibber to insert a tablet 5 cms (2 ins) deep into the compost. Use one tablet every month in the growing season and mark the chart after you have fed your plants. For plants in 13 cms (5 ins) pots or lager, use two tablets each month.
Pirkkis! Kiitos tiedoista. Nuo luvut 8-11-23 olisivat olleet ihan riittävät Nyt vielä pähkäilen täällä kanssa. Miksi ne lurpattaa joskus lehtiään, vaikka ovat vettäkin saaneet. En oikein ymmärrä niiden sielunelämää....
Soilikeilla ON omituinen sielunelämä. Joskus tuntuu, että ne eivät ole tyytyväisiä mihinkään! Mutta silti niin ihania, että kaiken vaivan ja huolen arvoisia kukkiessaan…
Tette taisi sitä norsua kysellä sivulla 56. Voi mahoton, kun tuo "Kim" on komea kasvi. Kasvaako soilikki näin isoksi vai onkohan tohon ruukkuun istutettu useampi? http://www.gesneriads.ca/strep265.htm
Ostin eilen tämmöisen. Nimestä ei tietoa.
Zygo mistä ostit tuon ja jäikö sinne vielä?
Mää ostin kans tuolaisen tummanlilan valkoisella nielulla ja vaaleanlilan keltaisella nielulla. Netissä näkee noita “Kim” nimisiä valkoisella nielulla ja ilman. Voisko tuo mun ja Zygon kukka olla “Kim”? No oli mikä hyvänsä, niin on kaunis. : )
Joo, minäkin ihmettelin tuon edellisen linkin “Kimiä” kun minusta siinä ei ole valkoista nielua… Mitenhän lienee oikeasti?
Kun kirjoittaa googlen kuvahakuun Streptocarpus "Kim", niin tulee noiden valkonieluisten kuvia vain. Elän nyt siinä uskossa, että minun soilikki olisi "Kim". Näyttää aivan siltä.
Edit: Mun soilikki näyttää livenä tällaiselta tarkalleen. Itse kun koitan kuvata, niin muuttuu siniseksi.
teran! Ostin Välivainion puutarhalta. Näin viestisi vasta nyt, joten sen vuoksi vastaus viipyi.
Ok, ei se mitään Zygo. Niin minäkin ostin, kun nyt olivat hyvän näköisiä.
Hö, niinpäs muuten onkin. Mistähän kummasta mulle on tullut se käsitys että siinä ei pidä olla valkoista nielua. Ha!
Kyselenpä taas : Onko jollain myydä tai vaihtaa johonkin lehti(ä) Roulette Azurista tai Tattoosta.
Bristol`s Blackbird ja kukka niin black ettei siitä saa kunnon kuvaa