Soilikki, Streptocarpus, Osa 1, SULJETTU, -> jatkuu: Osa 2

Söpöjä ovat kaikki, mutta jos olisi vain yhden saanut, olisin päätynyt ensimmäiseen.

Tässä 4.8.2007 käynnistynyt Streptocarpus-tehtaani, kieli ulkoa tilanne nyt: yksi vauva saapunut...
Huonolla hoidolla ollut tehdas on lakkautusuhan alla, mutta annetaan jatkoaikaa kutenkin, uusia lehdenpalasia lisätty vauvelin ja muutaman vanhan lehtikäppyrän seuraksi 6.10.07.

Hieman näitä emoja kuvaan myöskin, etteivät tule vallan mustasukkaisiksisilmän isku

Tina

oi voi. kattelen tosi kateellisena tein soilikkeja... huoh. Ei se mun koskaa oikee lähteny kasvamaan, mutta kyllä mulla vielä joku kaunis päivä noita on...Exotic gardenist kattelin et siel ois siemeninä noit, mut pitäis sit tilata niit paljo kaikkee muutaki ja mies alkaa nyt jo hermostuu näihi mun rehuihi naurua Se varmaa innostuis ku tulis sata purkkii(tai pari sataa) lisää :D Mutta oikeasti, ovat niiiiin upeita*pyyhkii kyyneleitä, kun ei moisia ihanuuksia omista*

hoyabella, scrollaapas tästä alas

http://www.gesneriasterna.se/swe/foto.php?start=SI&stop=ZZ

Mielestäni tuo sinun voisi olla Silvia (pitää klikata tekstiä eikä kuvaa, saadakseen isomman kuvan).

Sain anopilta yhden soilikin, se on "vanhaa" kantaa eli anopin mummolta alunperin, lehdestä lisätty. Kaunis sinisen lila kukka. Kissa oli töninyt isoa anopin soilikkia ja tämä osa oli irronnut, nyt avasi kukkansakin:

Pieni vinkki soilikkien ystäville... aivan upea ostopaikka on osoitteessa

www.dipleys.com

(itse en kylläkään omista yhtään - juuri nyt - vaan haitanneeko tuo)....

Samasta paikasta saa myöskin mm. mielettömän ihania begonioita, värinokkosia, saint paulioita....

Tilasin tuolta luettelon, kyllä on kaikkea ihanaa, harmi ettei tila riitä, pitäisi rakentaa viherhuonenaurua

tuos on muuten kirotushärö se on www.dibleys.com

crystal charm kukassa.

Ansu75 sulla on juuri sellainen soilikki josta haluaisin lehden pistokasmateriaaliksi… voisko sen kissan saada taas töihin?

Laita mulle viestiä, jos äiti-lehden saaminen onnistuu !!

Noita mummo raahasi aina kaupungista maalle lapsena :slight_smile:

No, ei se noin mennyt… mummo raahasi noita kun minä olin lapsi…

Jippii!!! Mä sain tänää pari soilikkia naurua Niitä sinisiä vanhanajan soilikkei :D

Mulla taas lapsi katkaisi tuosta yhdestä vaaleasta soilikista lehden ja laitoin sen nyt kokeeksi silleen halki ja multaan kuten ohjeissa on, saa nähdä lähteekö tekemään poikasia, keväämmällä voin katsoa jos sitten siitä vanhanaikaisesta saisi tuolta anopilta muutaman lehden pistokkaiksi. Se mun pikkuinen tekee toista kukkaansa <3 Ensimmäisestä ei kauaa saanut nauttia, kun tuon yksivuotiaan sormet on niin nopeat!!

Ansu75: Jos sulle tulee monta uutta alkua, niin haluaisitko joko vaihtaa johkuu tai myydä mulle yhen? :D 

Jos vaan lähtee kasvamaan, niin toki niitä voi vaihtaa/myydä (nimelliseen hintaan), anopille lupasin yhden. Saa nyt nähdä tuleeko siitä yleensä mitään kun on niin pimeää, tosin pienoiskasvaria vähän valaisee tuo ESL, millä yritän saadavieressä olevan dendrobiumin pysymään elossa talven yli. Ovat kyllä ihan ikkunan vieressä, joka antaa itään/etelään, mutta kun on pimeää niin ei se paljon lämmitä =)

hakusessa olisi pistokas.

Minulla on tällainen Soilikki. Tarkempaa nimeä ei ole tiedossa. Olen juurruttanut pari lehteä ja nyt tahtoisin vaihtaa yhden lehden , jos joku vaihtaisi valkoiseen.

Tämä kuva on otettu syyskuussa 2007.

Sain nimpparilahjaksi soilikin, kaunis, en ollut tuollaisen väristä nähnytkään, toivottavasti saan sen  elämään talven yli...vielä on elossa